kayhan.ir

کد خبر: ۲۳۸۰۸۹
تاریخ انتشار : ۱۷ اسفند ۱۴۰۰ - ۲۱:۴۶

شکایت روسیه از یوفا و فیفا به دادگاه بین‌المللی ورزش

روسیه پس از گذشت چند روز سرانجام شکایت خود را علیه فیفا و یوفا امضا کرد.

فدراسیون جهانی فوتبال (فیفا) در راستای رفتارهای سیاسی خود در قبال روسیه دیروز اعلام کرد که بازیکنان و مربیان خارجی شاغل در لیگ روسیه اگر با تیم‌هایشان تا تاریخ 10 مارس (پنج شنبه) به توافق نرسند، این مجوز به آنها داده خواهد شد که بتوانند قرارداد خود را به صورت یک طرفه تا پایان لیگ روسیه فسخ کنند.
همچنین فدراسیون بین‌المللی فوتبال اعلام کرد که به دلیل اتفاقات رخ داده در کشور اوکراین، قرارداد بازیکنان و مربیان تا پایان فصل به صورت خودکار به حالت تعلیق درخواهد آمد تا یک فرصت کار و دریافت حقوق برای این افراد ایجاد شود. تعلیق یک قرارداد با توجه به بندهای بالا بدین معنی است که بازیکنان از تابستان آینده بدون قرارداد خواهند بود و به همین دلیل می‌توانند بدون هیچ عواقبی با باشگاه دیگر قرارداد امضا کنند.
انتشار این خبر در شرایطی است که روسیه پس از گذشت چند روز سرانجام شکایت خود را علیه فیفا و یوفا امضا کرد. در همین زمینه سایت تاس روسیه اعلام کرد که سرانجام پس از گذشت چند روز، فدراسیون فوتبال روسیه شکایت خود را علیه فیفا و یوفا نهایی کرد.
در تاریخ 9 اسفند،‌ فیفا و یوفا به طور رسمی تیم‌ ملی و تیم‌های باشگاهی روسیه را از حضور در رقابت‌های مختلف محروم کردند.در تاریخ 3 مارس (12 اسفند) فدراسیون فوتبال روسیه اعلام داشت که به این رای شکایت خواهد کرد. این شکایت البته چند روزی طول کشید تا اینکه شب گذشته به صورت رسمی این اقدام نهایی شد.خبرگزاری تاس روسیه نوشت: یک فرد رسمی در فدراسیون فوتبال روسیه از شکایت آنها علیه فیفا و یوفا به CAS (دادگاه حکمیت ورزش) خبر داد.
با توجه به این محرومیت روسیه از حضور در پلی‌آف جام جهانی 2022 قطر محروم خواهد شد و باید دید چه اتفاقاتی تا تاریخ 4 فروردین رخ خواهد داد. پیش از این قرار بود که تیم ملی روسیه با تیم ملی لهستان دیدار کند و برنده این بازی با برنده جدال چک و سوئد روبه‌رو شود.