kayhan.ir

کد خبر: ۲۳۸۰۸۷
تاریخ انتشار : ۱۷ اسفند ۱۴۰۰ - ۲۱:۴۶

خواندنی از ورزش ایران

 

*صابرکاظمی، پشت خط زن و ملی‌پوش والیبال ایران به تیم العربی قطر پیوست. کاظمی پیش از این در شهرداری ارومیه توپ می‌زد و پس از حذف این تیم در لیگ والیبال ایران، تصمیم گرفت با این تیم قطری قرارداد امضا کند.رسانه رسمی باشگاه العربی ضمن تایید این انتقال در پستی ورود او به تیم را خوش آمد گفت. گفته می‌شود که قرار است ملی‌پوش والیبال ایران برای یک دوره کوتاه این تیم را در مسابقات قطر و امیرکاپ همراهی کند.
*ورزشکار مدال‌آور خوزستانی در چندین دوره رقابت‌های پارالمپیک، مدال خود را به موزه سردار سرلشکر شهید علی‌هاشمی اهدا کرد.دیروز و طی مراسمی با حضور مسئولان ورزش استان و همچنین سرمربی تیم ملی دوومیدانی جانبازان و معلولان، جواد حردانی، مدال طلای پرتاب دیسک جهان خود را به عنوان اولین مدال، به موزه سردار سرلشکر شهید علی‌هاشمی تقدیم کرد. در این مراسم خانواده سردار شهید علی‌هاشمی نیز حضور داشتند. حردانی، دارنده مدال دو طلا در پارالمپیک پکن و لندن و مدال برنز المپیک ریو است. او همچنین که آلبوم افتخاراتش مزین به مدال‌های رنگارنگی است، چندین مدال آسیا و جهانی را نیز در کارنامه دارد.
*میزبانی جام باشگاه‌های والیبال قهرمانی آسیا با انصراف شهرداری ارومیه به تهران رسید. رقابت‌های والیبال قهرمانی باشگاه‌های مردان آسیا از ۲۵ اردیبهشت تا یکم خردادماه سال ۱۴۰۱ با حضور ۱۱ تیم از ۱۰ کشور آسیا برگزار خواهد شد. پیش از این قرار بود این رقابت‌ها به میزبانی شهرداری ارومیه برگزار شود که با توجه به محرومیت‌های مالی این باشگاه ازسوی فدراسیون جهانی والیبال و با وجود دادن چندین مهلت و فرصت فدراسیون والیبال به شهرداری ارومیه، این باشگاه نتوانست رضایت شاکیان خود از FIVB را جلب نماید.بر این اساس و با توجه به ترافیک رویدادهای بین‌المللی والیبال ایران در سال آینده، فدراسیون والیبال تصمیم گرفت که رقابت‌های والیبال قهرمانی باشگاه‌های مردان آسیا ۲۰۲۲ را در سالن والیبال مجموعه ورزشی آزادی تهران برگزار کند و تهران را به عنوان شهر میزبان این رقابت‌ها به کنفدراسیون والیبال آسیا معرفی کرد.
*در دومین روز از مسابقات هندبال قهرمانی آسیا دختران جوان که به میزبانی قزاقستان در جریان است، تیم ملی هندبال ایران مقابل قزاقستان به میدان رفت که با نتیجه ۳۰ بر ۲۴ شکست خورد.تیم ملی هندبال دختران ایران در دومین دیدار خود از این رقابت‌ها باید از ساعت ۱۲:۳۰ روز پنج شنبه مقابل هند به میدان برود.شانزدهمین دوره مسابقات قهرمانی آسیا دختران جوان از ۱۶ اسفند به میزبانی قزاقستان آغاز شده است، در این مسابقات ۵ تیم ایران، قزاقستان، هند، ازبکستان و تایلند حضور دارند. این مسابقات حکم انتخابی جهان ۲۰۲۲ اسلونی را دارد که ۲ سهمیه قهرمانی جهان توزیع می‌شود.