kayhan.ir

کد خبر: ۲۳۸۰۸۱
تاریخ انتشار : ۱۶ اسفند ۱۴۰۰ - ۲۱:۵۷

کیهان و خوانندگان

 
 
33110065 ساعت 3 تا 6 بعدازظهر
سامانه پیام کوتاه 30002323
 
* مار گزیده از ریسمان سیاه و سفید می‌ترسد. به هیچ وجه اجازه نباید داد جریان سلطه دستگاه دیپلماسی را دور بزند و کلاه گشاد دیگری بدتر از برجام بر سر ملت بگذارد. نباید به دست خود سال‌های سال کشور را از انرژی پاک محروم کنیم. توپ امروز در زمین دشمن است با اقتدار بایستید.
نیک‌نام
* دستگاه دیپلماسی به جد مراقب پوست خربزه‌ای که غرب به‌ویژه شیطان بزرگ زیر پایشان قرار داده است باشند.
2846---0935 و 2784---0930
* کشور چک هرگونه حمایت از روسیه حتی در فضای مجازی را جرم محسوب کرده و برای آن مجازات زندان تعیین کرده است. آن وقت عده‌ای آمریکاپرست در کشور ما از نبود آزادی سخن می‌گویند!
مهرنوروزی
* در حالی که دولت قبل به کرات اعلام می‌کرد تا FATF امضا نشود هیچ‌ کاری از پیش نمی‌رود اخیرا برخی روزنامه‌های زنجیره‌ای اذعان نموده‌اند که FATF کاملا موضوع سیاسی است نه فنی و بانکداری؟
مصطفایی
* بحران اوکراین و جنگ کنونی آن را باید آیینه تمام‌نمای نظام غرب دید. در واقع این حادثه یک جنگ کاملا اروپایی است که میان متفقین یعنی کشورهای پیروز جنگ جهانی دوم در گرفته است. سالیان سال وانمود می‌کردند که موضوع جنگ مربوط به خصلت ملت‌های غیراروپایی است ولی حال خودشان بار دیگر وارد جنگ و خشونت شده‌اند و چهره جنگ‌طلب‌شان عیان شده است.
آبرومند
* گفته شد که فدراسیون بین‌المللی گربه‌ها شرکت گربه‌های روسی را از مسابقات بین‌المللی گربه‌ها حذف کرده است. کسانی که در داخل کشور مرتب طعنه می‌زدند که چرا همه چیز را سیاسی می‌کنید قدری خجالت بکشند و به خودشان بیایند.
شکرگزار
* بعد از حمله روسیه به اوکراین بلافاصله این خبر به جهان مخابره شد که روسیه از جام جهانی فوتبال قطر خط خورد. متاسفانه در دنیای مدرن ما خون سرخ کودکان یمنی از چشمان آبی مردم اوکراین ارزش کمتری دارد.
عنبرستانی
* وزیر دولت روحانی که ویلای 1800 متری بیت‌المال را خالی نکرده تا موضوع به جامعه و افکار عمومی کشیده می‌شود آیا نباید فکر کند تکلیف نمازهایی که در این مدت در مکان غصبی خوانده چه می‌شود؟ متاسفانه گفته شده که ایشان اجاره هم پرداخت نکرده است.
7800---0937
* تزریق واکسن دُز سوم از حیث حفظ سلامتی جامعه نوعی حق‌الناس است برای کسانی که از این کار اجتناب می‌کنند باید قوانین سرسختانه‌ای اعمال شود.
8132---0936
* دولت پاکستان با این همه نیروی نظامی و سلاح هسته‌ای چرا از قلع و قمع تکفیری‌های داعشی تربیت شده سعودی عاجز است؟ چرا با این حیوانات وحشی انسان‌نما که به راحتی آب خوردن هزاران نفر را در طول سال در پاکستان و... به کام مرگ می‌کشند برخورد خشن نمی‌کند. در آخرین جنایت این جنایت‌پیشگان در مسجد خانه امن خدا و در هنگام اقامه نماز جماعت، 57 نفر را به شهادت رسانده و بیش از 194 نفر را مجروح کردند. در این میان از عربده‌کشی‌های غربی‌ها که برای چند کشته اوکراینی معرکه گرفته‌اند، هیچ خبری نیست.
سلطانی
* تشویق یک و نیم میلیون تومانی برای یک فرزند از سوی دولت چیزی نیست که انگیزه ایجاد کند. گویا هنوز کسی متوجه نیست که پیری جمعیت چه عواقبی به دنبال دارد!
1154---0937
* از زمانی که برای تراکنش‌های بانکی مالیات وضع شده فروشندگان ما خریداران بالای یک میلیون تومان خرید را مجبور می‌کنند کارت به کارت بکنیم. متأسفانه عده‌ای یاد گرفته‌اند که تا می‌توانند قانون را دور بزنند. چرا با این سوء استفاده‌ها و تخلفات برخورد نمی‌شود؟
5516---0935
* چند سال است به کرات گفته شده است که یارانه‌ افراد پردرآمد باید حذف شود ولی چرا اقدام عملی برای این امر مهم نمی‌شود؟
صابری
* در انتقاد از اخذ مالیات از هنرمندان گفته شده هنرمندان فقط چهار نفر پولدار این رشته نیستند و اکثر افراد شاغل در این صنف درآمد پایین دارند. چرا برای اخذ مالیات براساس میزان درآمد عمل نمی‌کنند که مشکل صنف‌بندی و رانت درست نشود؟
کارجو
* حذف دفترچه بیمه به ضرر بیمار و به نفع بیمه‌ها تمام شده است. برای خیلی از ما بیماران بیمه شده اتفاق افتاده که به بهانه عدم ثبت نسخه الکترونیکی مبالغی را پرداخت کرده‌ایم و بعضی از داروخانه‌ها به همین بهانه مبلغ دارو را آزاد حساب کرده‌اند.
امیدی
* تخلفات و کم‌فروشی در فروشگاههای زنجیره‌ای باعث سلب اعتماد عمومی و یا کاهش شدید آن می‌شود. نظارت‌های مستمر بر آنها انتظار همگانی است.
نوح علی عسگرآبادی
* پیگیری یک مشکل اداری از طریق سامانه‌های تلفنی گاهی بیش از یک ساعت به طول می‌انجامد. واقعاً خسته کننده و ملال‌آور است. مسئولین امر کاری بکنند و این وضعیت را تغییر بدهند.
5350---0933
* به قول «ریچارد بوید برت» نماینده مجلس ایرلند، چرا غربی‌ها با همان‌زبانی‌ که پوتین را محکوم می‌کنند،‌ ظلم 70 ساله اسرائیل این رژیم آپارتاید و جعلی و کودک‌کش را محکوم نمی‌کنند؟ روزی نیست که مرد یا زن، کودک و جوانی از فلسطینی‌ها به دست این جانیان از خدا بی‌خبر شهید و مجروح نشوند.
زاهدیان
*شورای امنیت و مجمع عمومی سازمان ملل طی همین 10 روز اخیر چند بار برای جنگ اوکراین نشست برگزار کرد،‌ طی این 7 سال و اندی که از جنگ غرب و آل‌سعود علیه ملت مظلوم یمن می‌گذرد چند نشست برگزار کرد که آغازکننده جنگ را مورد شماتت قرار داده باشد؟
بهداروند
*‌ شنیده شد یکی از دانشگاه‌های ایتالیا درس مربوط به داستایوفسکی ادیب مشهور روس را حذف کرده‌ است لابد چند وقت دیگر نوبت تحریم جدول مندلیف خواهد بود! پس شعار اینکه همه چیز را نباید سیاسی کرد چه می‌شود؟
همدانی
* آمریکا وحشی‌گری خود در بمباران مراسم عروسی در افغانستان را عملیات آزادی‌خواهی می‌نامد ولی روسیه اگر به تحریک ناتو به اوکراین حمله کند هیتلر و خونخوار خوانده می‌شود. می‌خواهم بگویم بی‌طرفی رسانه حرف مفتی است که غربی‌ها و غرب‌زده‌ها می‌زنند. خودشان هم به این گفته خود اعتقاد ندارند.
غضنفری
*‌ واقعیت‌ امر این است که انفعال آمریکا و ناتو در قبال بحران اوکراین را باید نشانه‌ای از افول قدرت آمریکا و ناتو در بحران‌های بین‌المللی ارزیابی کرد. ترس آمریکا و ناتو برای رویارویی با روسیه در اوکراین بیانگر آن است که ناتو آن غول نظامی بزرگ و مجهز و قدرتمند برای برخورد با دشمنان غرب نیست.
موسوی
* اصلاح‌طلبان در طول سال‌های بعد از انقلاب مدت 30 سال امور اجرایی کشور را در دست داشتند و در طول این مدت همواره منتظر چراغ سبز آمریکا بودند که هرگز این چراغ سبز به آنها نشان داده نشد و برعکس کشور دچار خسارت گردید. آیا این جماعت غرب‌گرا نمی‌خواهند از تاریخ درس عبرت بگیرند و در مرام و مسلک خود تجدیدنظر داشته باشند؟
روزبه
* کاشتن درخت در هر سال توسط دولت و مردم کار خوبی است ولی از آن مهم‌تر جلوگیری از جنگل‌خواری یعنی از بین بردن درختان جنگل است که امروز شاهدش هستیم و ظاهرا زور دستگاه‌‌های مسئول به متخلفان نمی‌رسد.
خلج 
*  با توجه به نزدیکی سال جدید و آغاز سفرهای نوروزی از مسئولین وزارت راه و شهرسازی درخواست می‌شود برای ایمنی بیشتر و آسیب ندیدن وسایل‌نقلیه عبوری، نسبت به رنگ‌آمیزی سرعت‌گیرها برای دید بیشتر رانندگان اهتمام ورزند. صدای مردم و رانندگان درآمده است.
آب‌پیکر- لاهیجان