kayhan.ir

کد خبر: ۲۳۸۰۱۸
تاریخ انتشار : ۱۶ اسفند ۱۴۰۰ - ۲۰:۰۹

شهادت نوجوان ۱۴ ساله فلسطینی به ضرب‌گلوله نظامیان صهیونیست

 

در حالی که همه نگاه‌ها به جنگ اوکراین دوخته شده، صهیونیست‌ها مشغول کشتار جوانان و نوجوانان فلسطینی‌اند. صهیونیست‌ها این بار یک نوجوان ۱۴ ساله فلسطینی را به ضرب گلوله و در قدس شرقی به شهادت رساندند.
رژیم صهیونیستی بار دیگر در اقدامی وحشیانه یک نوجوان فلسطینی را با گلوله جنگی به شهادت رساند. وزارت بهداشت فلسطین اعلام کرده، «یامن نافز جفال» که فقط ۱۴ سال سن داشت در شهر «ابودیس» در قدس اشغالی مورد اصابت گلوله قرار گرفت و به شهادت رسید.
بر اساس گزارش «العهد»، در پی یورش صهیونیست‌ها به ابودیس درگیری‌های شدیدی در این شهر رخ داد که طی آن، یامن مورد اصابت گلوله قرار گرفت و به شهادت رسید. در ادامه این گزارش آمده: نظامیان رژیم صهیونیستی به صورت گسترده به سمت آمبولانسی که برای نجات این زخمی می‌آمد گاز اشک‌آور پرتاب می‌کردند و مانع از رسیدن آن می‌شدند؛ در این بین تعدادی از فلسطینی‌ها نیز دچار حالت خفگی ناشی از استنشاق گازهای سمی شدند.
«حازم قاسم»، سخنگوی حماس در واکنش به این اقدام گفته: «به شهادت رساندن این نوجوان فلسطینی یک جنایت جنگی تمام عیار است که چهره تروریستی رژیم اشغالگر و سران آن را نشان می‌دهد... اصرار ارتش رژیم صهیونیستی به ارتکاب این جنایات ضد انسانی، بر بی‌توجهی این رژیم به تمام قوانین و تصمیمات سازمان‌های بین‌المللی تأکید می‌کند.»
«حازم قاسم» افزود، جامعه بین‌المللی باید برای مجازات سران رژیم اشغالگر به عنوان مجرم جنگی در دادگاه کیفری به پا خیزد. این جنایات منجر به توقف مبارزه عادلانه ملت فلسطین برای بازپس‌گیری زمین و مقدسات و نیز ایجاد کشور فلسطین به مرکزیت قدس نخواهد شد.
رسانه‌‌های فلسطین روز یکشنبه نیز از وقوع عملیات شهادت طلبانه در شهر قدس اشغالی خبر دادند. خبرگزاری شهاب فلسطین گزارش داد که جوانی فلسطینی به نام «سامر جمال القواسمی» 19 ساله از شهر «الطور» قدس اشغالی بامداد یکشنبه طی عملیات استشهادی 2 نظامی صهیونیست را در قدس اشغالی زخمی کرده است. بر اساس این گزارش، نظامیان اشغالگر به سمت وی آتش گشوده و او را به شهادت رساندند.
از سوی دیگر، نظامیان رژیم صهیونیستی بامداد دوشنبه با یورش به مناطق مختلف کرانه باختری، شماری از فلسطینیان را بازداشت کردند. باشگاه اسرای فلسطین گزارش داد که نظامیان رژیم اشغالگر با یورش به نقاط مختلف کرانه باختری، ۱۶ فلسطینی را بازداشت کرده و به بهانه مشارکت در فعالیت‌های مربوط به مقاومت مردمی علیه شهرک‌نشینان و نیروهای اشغالگر، به دستگاه‌های امنیتی تحویل دادند.
بنابر گزارش وبگاه «عرب ۴۸»، صهیونیست‌ها با یورش به استان رام‌الله، «خالد ابوبهاء» اسیر آزاده فلسطینی را که بیش از ۱۳ سال از عمر خود را در زندان‌های رژیم اشغالگر سپری کرده است، بازداشت کردند. آنها همچنین یک اسیر آزاده دیگر را در دانشگاه بیرزیت و نیز شماری از جوانان فلسطینی را در قلقیلیه، جنین، طولکرم، بیت لحم و قدس بازداشت کردند.