کد خبر: ۲۳۷۹۶۸
تاریخ انتشار : ۱۵ اسفند ۱۴۰۰ - ۲۲:۰۷

تداوم انصراف‌ اسکاری‌ها از اسکار!(اخبار ادبی و هنری)

یکی از برندگان جایزه اسکار، از آکادمی به‌دلیل بازنگری بحث‌برانگیز پخش تلویزیونی استعفا کرد.

به گزارش فارس به نقل از ورایتی، تام فلیشمن، همکار مکرر مارتین اسکورسیزی و اسپایک لی و پنج بار نامزد دریافت جایزه اسکار به‌عنوان میکسر ضبط، در واکنش به برنامه این سازمان برای تغییر فرمت و پخش گزینشی بخش‌های جوایز اسکار، از آکادمی علوم و هنرهای تصویری استعفا داد.
در فوریه، آکادمی تصمیم خود را برای ارائه چندین بخش اسکار خارج از پخش زنده تلویزیونی ۲۷ مارس از طریق نامه‌ای از دیوید روبین، رئیس آکادمی، که برای اعضای آکادمی ارسال شد، اعلام کرد. جوایزی که خارج از پخش زنده اعطا می‌شود عبارتند از: مستند کوتاه، انیمیشن کوتاه، اکشن زنده، تدوین فیلم، ‌گریم و چهره‌پردازی، طراحی تولید و صدا. این تصمیم آکادمی، انتقاد گسترده بسیاری از انجمن‌های صنفی صنعت سینمای هالیوود و تعدادی از هنرمندان شاخص این صنعت را به‌دنبال داشت.
این تصمیم با جنجال‌های فوری و گسترده در میان پیشکسوتان صنعت مواجه شد، و انجمن‌ها و اصناف متعددی متشکل از صنعتگران اظهار داشتند که حذف این بخش‌ها از نمایش زنده تلویزیونی مراسم اهدای جوایز اسکار، نشان‌دهنده بی‌احترامی به مشارکت‌های خلاقانه و نیروی کار آنها است. انجمن طراحان صحنه آمریکا در نامه‌ای سرگشاده این تصمیم را «ناامیدی شدید» خواند، در حالی که اتحادیه زنان آهنگساز فیلم آمریکا اعلام کرد که این تصمیم «اهمیت بخش بهترین موسیقی فیلم» را کاهش می‌دهد. گیِرمو دل تورو، کارگردان سرشناس برنده اسکار، طی سخنرانی در مراسم جوایز انجمن منتقدان هالیوود، مخالفت خود را با تصمیم آکادمی ابراز کرد و از دیگر چهره‌های مهم این صنعت خواست که علیه این اقدام موضع بگیرند.