kayhan.ir

کد خبر: ۲۳۷۹۶۳
تاریخ انتشار : ۱۵ اسفند ۱۴۰۰ - ۲۲:۰۷
وزارت اقتصاد:

امضای طلایی از 54 مجوز وزارت صمت حذف شده است

رئیس ‌مرکز مطالعات، پایش و بهبود فضای کسب و کار وزارت اقتصاد با اشاره به حذف امضای طلایی از کل ۵۴ مجوز وزارت صمت، گفت: امضای طلایی صدور مجوز کسب‌وکار در چهار دستگاه حذف شد.

سید امیر سیاح در گفت‌و‌گو با خبرگزاری فارس درباره حذف امضای طلایی صدور مجوزهای کسب و کار از چهار دستگاه، اظهار داشت: در حال حاضر امضای طلایی از کل ۵۴ مجوزی که وزارت صنعت، معدن و تجارت صادر می‌کند، حذف شده است.
وی با اشاره به تلاش سایر دستگاه‌ها برای اصلاح مجوزها و رفع موانع اتصال به درگاه ملی مجوزهای کسب‌ وکار تصریح کرد:‌ براین اساس امضای طلایی مجوزهای مشاغل خانگی دستگاه‌ها، سازمان بورس و وزارت ورزش و جوانان حذف شد.
رئیس ‌مرکز بهبود فضای کسب و کار در پاسخ به اینکه کدام دستگاه‌ها به درگاه ملی مجوزها متصل شده‌اند؟ تاکید کرد: در حال حاضر وزارت جهاد کشاورزی به درگاه ملی مجوزها متصل شده است و همه‌ فرآیندهای مربوط به ثبت درخواست، پاسخ و صدور مجوز از طریق این درگاه انجام می‌شود و دیروز هم وزارت صنعت، معدن و تجارت و سازمان بورس متصل شدند.
همچنین سید مهدی نیازی؛ معاون هماهنگی و محیط کسب و کار وزارت صمت با بیان اینکه از سه روز اخیر اتصال آزمایشی و تکمیلی سامانه‌های وزارت صمت به درگاه ملی مجوزها آغاز شده است، گفت: با اقدامات انجام شده سامانه‌های وزارت صمت از دیروز به درگاه ملی مجوزها متصل شد.
وی ادامه داد: به اذعان وزارت اقتصاد، وزارت صمت در اتصال به درگاه ملی مجوزهای وزارت اقتصاد از همه سازمان‌ها جلوتر است؛ وزارت صمت در اجرای قانون به چالشی برخورد نکرد و همان‌طور که وزیر صمت به این موضوع تاکید داشتند، به صورت خاص این موضوع پیگیری شد. 
معاون هماهنگی و محیط کسب و کار وزارت صمت با بیان اینکه دستگاه‌ها با تأخیر به سامانه صدور مجوزها متصل می‌شوند، افزود: باید تا 18 اسفند امسال اتصال دستگاه‌ها به سامانه صدور مجوزها انجام شود.
نیازی ابراز امیدواری کرد راه اصلاح فرآیندها با سرعت بیشتری دنبال شود زیرا بحث اصلاح فرآیندها به علت اهمیت در دستور کار قرار دارد و امیدواریم تا طی دو سه ماه آینده بخش‌های زیادی از این اصلاحات انجام شود.