kayhan.ir

کد خبر: ۲۳۷۸۵۵
تاریخ انتشار : ۱۴ اسفند ۱۴۰۰ - ۲۰:۴۸

حضور مأموران ضد دوپینگ جلوی در خانه وزنه‌برداران ایران!

 
 
مأموران ضد دوپینگ برای بار دوم به سراغ وزنه‌برداران تیم ملی ایران رفته و از برخی در خانه تست دوپینگ گرفتند.
مأموران وادا که از روسیه هستند جمعه گذشته به سراغ وزنه‌برداران تیم ملی ایران رفتند تا از آنها تست دوپینگ بگیرند. حضور این مأموران جلوی در خانه برخی از وزنه‌بردارها برای‌شان بسیار تعجب برانگیز بوده چرا که پیش از این همیشه از آنها خواسته شده بود که به مجموعه آزادی بیایند و تست دوپینگ بدهند و اگر ورزشکار نمی‌توانست به محل نمونه‌گیری برود، مأموران به محل سکونتش مراجعه می‌کردند. اما این بار مأموران وادا به‌طور مستقیم به در خانه وزنه‌برداران رفته‌اند. 
هم‌چنین از برخی از وزنه‌برداران دیگر خواسته شده که به محل نمونه‌گیری مراجعه کنند و تست دوپینگ بدهند و دیگر به خانه ‌آن‌ها مراجعه نشده‌ است. از آن‌جا که مأموران وادا به تازگی ایران بودند و در این مدت زمان بسیار کوتاه دوباره به ایران آمده‌اند و سراغ وزنه‌برداران رفته‌اند، برای وزنه‌برداران ایرانی بسیار تعجب برانگیز بوده و به این مسئله خوشبین نیستند.
دیروز هم شارکی قائم‌مقام دبیرکل ستاد ملی مبارزه با دوپینگ گفت: طبق بند 5-5 مجموعه قوانین و مقررات ایران‌نادو تمامی ورزشکارانی که در لیست RTP قرار دارند و اطلاعات آنها در سیستم آدامز ثبت شده باید 15 روز قبل از شروع هر فصل میلادی نسبت به بروزرسانی اطلاعات Whereabouts خود اقدام کنند. وی خاطرنشان کرد: ورزشکاران حاضر در لیست، موظف هستند 15 روز قبل از شروع سه ماهه دوم سال 2022 میلادی اطلاعات جدید محل حضور خود را در سامانه آدامز ثبت کنند. 15 مارس که مصادف است با 24 اسفندماه 1400 آخرین مهلت جهت بروزرسانی اطلاعات آدرس محل اقامت و تمرین ورزشکاران در سامانه آدامز است.