kayhan.ir

کد خبر: ۲۳۷۷۲۴
تاریخ انتشار : ۱۱ اسفند ۱۴۰۰ - ۲۱:۵۲

طرح گردشگری کوهرنگ تا گاوخونی برای تصویب و دریافت اعتبار به هیئت دولت ارائه شد

 

شهرکرد- خبرنگار کیهان:
سرپرست اداره‌کل میراث ‌فرهنگی، گردشگری و صنایع ‌دستی چهارمحال و بختیاری گفت: سند توسعه گردشگری با استفاده از ظرفیت‌های دانشگاه شهرکرد به روزرسانی خواهد شد.
علیرضا جیلان در نشست با سرپرست دانشگاه شهرکرد تأکید کرد: برای ایجاد رونق در حوزه گردشگری چهارمحال و بختیاری طرح گردشگری محور گردشگری کوهرنگ تا گاوخونی برای تصویب و دریافت اعتبار 3 هزار میلیارد ریالی به هیئت دولت ارائه شده است.
وی افزود: با توجه به برخورداری دانشگاه شهرکرد از دو رشته باستان‌شناسی و گردشگری، این دانشگاه می‌تواند یک طرح پژوهشی با هدف سبقت گردشگری از صنعت و کشاورزی تهیه و ارائه کند.
یاسر پیرعلی تصریح کرد: هم‌اکنون یک نمایشگاه دائمی برای ارائه دستاوردهای دانشگاه شهرکرد در محل این دانشگاه وجود دارد که می‌توان تولیدات و محصولات صنایع ‌دستی و هنرهای سنتی چهارمحال و بختیاری را در آن به نمایش گذاشت.
وی یادآور شد: با توجه به قرارگرفتن چهارمحال و بختیاری بین دو قطب صنعتی خوزستان و اصفهان، همکاری بین اداره‌کل میراث ‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌ دستی استان و دانشگاه شهرکرد می‌تواند به رونق گردشگری کمک کند.
پیرعلی اضافه کرد: در این راستا فضاهای فیزیکی دانشگاه شهرکرد مانند خوابگاه‌ها، سوئیت‌ها و 36 واحد مهمانسرای تازه تأسیس دو نفره جدید مهمانسرا در اختیار گردشگری قرار می‌گیرد.