kayhan.ir

کد خبر: ۲۳۷۶۵۵
تاریخ انتشار : ۱۰ اسفند ۱۴۰۰ - ۲۲:۱۳

کیهان و خوانندگان

 
 
33110065 ساعت 3 تا 6 بعدازظهر
سامانه پیام کوتاه 30002323
 
* در قدرت ایران بعد از انقلاب اسلامی همین بس که به اذعان دشمنان بدون خواست و اراده جمهوری اسلامی در منطقه هیچ کاری شدنی نیست و این دستاورد با تلاش و مجاهدت نیروهای انقلابی بویژه نیروهای مسلح کشور به دست آمده است.
پورحکیم
* آمریکای جنایتکار که بقای خود را در ناآرامی‌های کشورهای جهان به ویژه غرب آسیا می‌بیند مجدداً به تجهیز گروهک‌های تکفیری با پخش دلار روی آورده است تا در عراق و سوریه به ایفای نقش بپردازد.
عمرانی
* جای خوشحالی دارد که ایثار جان برای امنیت و آسایش هم‌وطنان در ارتش به یک فرهنگ سازمانی و خدمت به مردم در دل و جان نیروهای مسلح نهادینه شده است این مهم را همگان در سانحه هوایی اخیر در تبریز شاهد بودیم.
ناطقی
* جهاد تبیین که رهبر معظم انقلاب آن را در شرایط امروز فریضه‌ای قطعی و فوری دانسته‌اند باید معطوف به آینده باشد. چرا که مهمترین هدف دشمن در جنگ نرم علیه انقلاب اسلامی کشتن امید به آینده در نزد افکار عمومی است. برهمه ما واجب است براساس داشته‌ها و دستاوردهای نظام، آینده‌ روشنی را که بر مبنای واقعیات و عقلانیت است به جامعه نشان بدهیم.
محمدنسب
* با اینکه در طرح صیانت از فضای مجازی هیچ بندی که اشاره‌ای به بستن شبکه‌های مجازی و محدودسازی اینترنت داشته باشد وجود ندارد متأسفانه در فضای مجازی عده‌ای سر و صدا راه انداخته‌اند که این طرح به دنبال محدودیت برای شبکه‌های مجازی است. در مقابل این هوچی‌گری‌ها باید برای اقناع جامعه روشنگری کرد.
سلطانی
* ما درباره حمله روسیه به اوکراین قضاوتی نمی‌کنیم ولی مقصر اصلی این جنگ و آتش‌بیار معرکه را آمریکا و ناتو می‌دانیم. هر کجا که پای آمریکا به آن باز شود پس از مدتی دچار جنگ و آشوب می‌شود. تا قبل از نفوذ سیاسی و نظامی آمریکا به اوکراین، بین روسیه و اوکراین مشکلی که منجر به جنگ شود وجود نداشت... عمر 250 ساله آمریکا 93 درصدش به شعله ور ساختن جنگ در مناطق مختلف جهان گذشته است.
حسنی
* از دولت دکتر رئيسی به خاطر ابلاغ سیاست‌های جمعیتی و در نظر گرفتن امتیاز بیشتر برای کسانی که فرزند بیشتری دارند در آزمون استخدامی فرهنگیان تشکر می‌کنم.
1430---0902
* مرشایمر استاد آمریکایی، 7 سال قبل پیش‌بینی حمله روسیه به اوکراین را کرده بود. علت آن را هم تحریک غربی‌ها می‌دانست که اوکراین را علیه روسیه تحریک می‌کنند و این یعنی نابودی اوکراین. این پیش‌بینی به وقوع پیوست و یک شکست تاریخی تحقیرآمیز دیگر برای آمریکای جنگ‌افروز به ثبت رسید!
بیگی
* با حمله روسیه به اوکراین و بی‌خاصیت بودن آمریکایی‌ها و اروپایی‌ها در دفاع از کشور هم‌پیمان خود مطمئن هستم ترس و وحشت زیادی به جان برخی از کشورهای عربی که برای مقابله با ایران به غرب دل بسته‌اند افتاده و به این فکر فرو رفته‌اند که در آینده باید منتظر چه حوادث ناگواری باشند.
پیشوایی
* واکنش مهم غرب به اقدام روسیه در حمله به اوکراین محکوم کردن لفظی و در نهایت تحریم روسیه بود. جالب اینکه تحریم‌های امروز نیاز به دور زدن هم ندارند چرا که کاملا بی‌اثر هستند آنچه که باید به آن توجه داشت این است که دهکده جهانی دیگر کدخدا ندارد. ولی مگر این واقعیت به ذهن و مغز بعضی ترسو‌ها فرو می‌رود؟
میرزایی
* در اخبار اعلام شد تمام مسئولان دولتی گذشته مناطق آزاد کیش که مرتکب فساد شده بودند توسط قوه قضائیه محاکمه و حکم حبس برای آنان صادر شده است. مردم وقتی می‌شنوند که با دانه‌درشت‌های فساد برخورد می‌شود به فسادستیزی نظام امید پیدا می‌کنند.
طهماسبی
* در طرح استقبال از بهار به نظر می‌رسد هیچ چیز بهتر از کاشت نهال درخت مثمر نخواهد بود. این کار جزو باقیات صالحات است. امید است شهرداری‌ها با کمک مردم به کار کاشت نهال‌های میوه‌ای اهتمام ورزند و از غرس نهال‌های بی‌ثمر پرهیز شود.
1817---0935 و 6960---0936
* با توجه به آغاز ماه مبارک شعبان در چند روز آینده و ایام میلاد سرور و سالار شهیدان حضرت آقا اباعبدالله‌الحسین(ع) و فرزندش سیدالساجدین(ع) و برادرش حضرت اباالفضل(ع) در رنگ‌آمیزی و تزئینات دیواره‌نگاره‌ها از تصاویر شهدای مدافع وطن و حرم و فضاهای مزین به معنویات استفاده شود.
6263---0938
* اعضای محترم شورای عالی انقلاب فرهنگی! تا جریان سلطه ضربات شدیدتری را بر پیکر فرهنگ ما از طریق فضای مجازی وارد نکرده باید اقدام لازم صورت گیرد، فردا دیر است.
سیدطباطبایی
* دولت مردمی و قوه قضائیه اقدام درخور توجهی در تخریب ساختمان‌های در بستر رودخانه کرج و دریاها انجام دادند اگر بتواند همین اقدام را با رستوران ارکیده که بستر و حواشی و حریم رودخانه و سد کرج را به اشغال خود درآورده و دهها شعبه هم در کرج دارد انجام دهد یادگار ماندگاری از کار برای مردم از خود به جا خواهد گذاشت.
فریبرز کیانی - کرج 60 ساله
* جنگل‌خواری در منطقه حیران استان گیلان بیداد می‌کند تمام مسئولین وقت باید پاسخ بدهند با چه توجیهی مجوز ساخت‌وساز در محوطه جنگل از سوی آنان صادر شده است. واقعا این ساخت‌وسازها مانند زگیل بر اندام زیبای جنگل نشسته و عاشقان طبیعت را آزار می‌دهد.
4866---0935
* بعد از قذافی، حسنی مبارک، اشرف غنی و... حالا زلنسکی کسی است که به غرب و وعده‌هایش اعتماد کرد و سیلی آن را هم خورد و البته او آخرین فرد هم نخواهد بود ولی عبرت‌گیرنده‌ای وجود ندارد.
صادقی
* رهبر معظم انقلاب کوشش در زدودن اطلاعات غلط و ناپاک از جامعه را از جمله اهداف جهاد تبیین دانسته‌اند. معلوم می‌شود که شبهه‌زدایی کار راحتی نیست. پس بهتر است که نگذاریم زمینه‌های گسترش شایعه و شبهه در جامعه به وجود بیاید.
شریفی
* چرا با روزنامه‌های زنجیره‌ای که به پایگاه دشمن تبدیل و از زبان دشمن و به عنوان سخنگوی دشمنان نظام قلم می‌زنند برخوردی صورت نمی‌گیرد؟ تا کی ما باید خون دل بخوریم و شاهد این پلشتی‌های آنان باشیم؟
حسن‌پور از تهران
* رئیس سازمان بنادر و دریانوردی ایران همزمان با سفر رئیس‌جمهور کشورمان به قطر گفته بود ایران و قطر از طریق تونل زیردریایی به هم متصل خواهند شد. چنانچه این پروژه عملیاتی شده و به بهره‌برداری برسد آثار بسیار مثبت اقتصادی، امنیتی و سیاسی برای هر دو کشور درپی خواهد داشت.
سبزیان
* باید ترتیبی اتخاذ شود که با پایان دوره رئیس محترم دستگاه قضا، دوباره سروکله دریاخواران، زمین‌خواران و... با زد و بند با شهرداری‌ها و... پیدا نشود و برای خود بهشت روی زمین درست نکنند! اینها انفال و متعلق به دولت است و باید سند آنها به نام دولت زده شود و برای همیشه برای مردم باقی بماند.
عشقی- وکیل
* چرا باید بین عیدی کارگران شاغل با بازنشسته‌ها تفاوت نجومی وجود داشته باشد. ظلم بزرگی است که در حق بازنشسته‌ها صورت می‌گیرد و هیچ مسئولی پاسخگو نیست.
0656---0937
* هر سال اسفندماه که می‌شود تعداد حدودا 100 نفر از میدان محمدیه تهران به طرف چهارراه مولوی اقدام به فروش مواد محترقه برای چهارشنبه سوری آخر سال می‌کنند که حاصل آن آتش‌سوزی و وارد آمدن خسارت جانی و مالی برای شهروندان تهرانی است. از دستگاهی که مسئولیت جمع‌آوری این عده مزاحم را دارد انتظار اقدام قانونی در برابر فاجعه‌آفرینی‌های آنان وجود دارد.
بیگ‌زاده