kayhan.ir

کد خبر: ۲۳۷۵۲۴
تاریخ انتشار : ۰۸ اسفند ۱۴۰۰ - ۲۱:۴۴

توانمند‌سازی گروه‌های محروم با کاشت درختان مثمر در پویش «درخت‌یاری» بنیاد علوی

 

مسئول مرکز حرکت‌های مردمی و جهادی بنیاد علوی گفت: پویش «درخت یاری» علاوه‌بر کسب درآمد برای گروه‌های محروم، طی سال‌های آینده در گسترش هوای پاک موثر خواهد بود.
به گزارش کیهان، مصطفی یخچالی با بیان اینکه این پویش مردمی است و ما به عنوان تسهیلگر و حامی عمل کردیم، افزود: یکی از وظایف این مرکز حمایت از مجموعه‌های محیط زیستی و فعال کشاورزی است ما فعالان عرصه‌های مختلف را حمایت می‌کنیم و یکی از خدمات ماندگار که بعدها ثمراتش را مردم می‌ببیند و در بوم منطقه و کسب درآمد و هوای پاک تاثیر خواهد داشت، همین پویش درخت‌یاری خواهد بود. یخچالی با تاکید بر اینکه رویکرد ما توانمند‌سازی است، گفت: یکی از راه‌هایی که در روستاها مردم می‌توانند از طریق آن امرار معاش کنند همین درختکاری است. دبیر دومین پویش ملی درخت‌یاری نیز از همراهی سه هزار خانواده محروم در سراسر کشور برای کاشت درخت مثمر به کمک ۵۰۹ گروه جهادی خبر داد.
محمد امیر بزرگیان افزود: در این پویش هر فرد یا گروهی می‌تواند با تهیه و کاشت درختان مثمر در به نتیجه رسیدن این هدف بزرگ گامی کوچک اما مهم بر‌دارد.
بزرگیان تاکید کرد: برای محرومیت زدایی از مناطق کم برخوردار کشور، گاهی بسته معیشتی را به خانوارهایی می‌دهیم که اثر آن در معیشت خانوار نهایتا سه هفته است، اما ما در پویش درخت‌یاری با ۵۰۰ هزار تومان، ۱۰ نهال را برای محرومان می‌کاریم، که حتی برای نسل‌های بعدی شان هم ثمر داشته باشد. وی با برشمردن شیوه زندگی مردم در استان خوزستان، توضیح داد: برای مثال در این استان همه مردم براساس سبک زندگی خانه‌هایشان حیاط دار است و یا در جنوب کرمان که فضاهای کاشت زیادی در اختیار مردم است، می‌توانند از طریق کاشت و نگهداری درختان مثمر، عایدی خوبی داشته باشند. ‌حتی با کاشت دو درخت انبه که ۵۰۰ کیلو انبه می‌دهد. دبیر دومین پویش ملی درخت‌یاری با بیان اینکه برای پیشبرد اهداف این پویش، سال گذشته ۸۵۰ هزار نهال در مناطق مختلف کشور کاشته شده است، هدف گذاری امسال پویش را کاشت یک میلیون و ۵۰۰ هزار نهال عنوان کرد.