kayhan.ir

کد خبر: ۲۳۷۴۱۰
تاریخ انتشار : ۰۷ اسفند ۱۴۰۰ - ۲۱:۳۳

خواندنی از ورزش ایران

 

* سید ابراهیم رئیسی، رئیس‌جمهور کشورمان در حکمی مهرعلی باران چشمه
سرپرست فدراسیون ورزش‌های زورخانه‌ای و کشتی پهلوانی را به عنوان عضو شورای عالی ورزش و تربیت بدنی کشور منصوب کرد.
*تمرینات ملی‌پوشان کاراته ایران در اولین مرحله از اردوی تیم ملی با حضور ۴ نفر برتر مسابقات قهرمانی کشور در هر وزن و ملی‌پوشان کشورمان که برای مسابقات انفرادی قهرمانی جهان و آسیا ۲۰۲۱ انتخاب شده بودند، از صبح امروز در آکادمی ملی المپیک آغاز شد.طبق اعلام سید شهرام هروی سرمربی تیم ملی اردوهای ملی‌پوشان ایران جهت حضور در مسابقات قهرمانی آسیا ۲۰۲۲‌،‌ بازی‌های کشورهای اسلامی و بازی‌های آسیایی‌هانگژو ۲۰۲۲ تشکیل می‌شود.
* تیم بسکتبال با ویلچر شهروند آمل با برتری ۶۰ بر ۵۱ مقابل مخابرات اصفهان در سالن ورزشی شهدای بهزیستی قم قهرمان لیگ برتر بسکتبال با ویلچر مردان کشور شد. در این دوره پس از تیم آملی، ایثار شیمیدر قم به مقام دوم و آویژه صنعت پارسا مشهد به مقام سومی دست یافتند.
*جاسم جاسم‌زاده پیشکسوت دوچرخه‌سواری خوزستان روز گذشته در سن ۹۳ سالگی در گذشت. مرحوم جاسم‌زاده اولین رکابزن ایران در اولین دوره بازی‌های آسیایی ۱۹۵۱ هندوستان بود.پیکر این پیشکسوت دیروز در قطعه نام‌آوران بهشت آباد اهواز به خاک سپرده شد.
سرویس ورزشی روزنامه کیهان، در گذشت جاسم جاسم‌زاده را به خانواده وی و جامعه دوچرخه‌سواری کشور تسلیت می‌گوید.
*رقابت‌های پاراوزنه‌برداری قهرمانی کشور به مناسبت دومین سالگرد درگذشت زنده یاد پهلوان سیامند رحمان با حضور 106 ورزشکار در بخش آقایان و 68 ورزشکار در بخش بانوان و با حضور نمایندگانی از چهار کشور با حمایت کمیته ملی پارالمپیک و میزبانی فدراسیون ورزش‌های جانبازان و معلولین برگزار می‌شود.این مسابقات با نظارت مستقیم کمیته بین‌المللی پارالمپیک برگزار می‌شود و نتایج به‌دست آمده توسط شرکت‌کنندگان در جدول رنکنیگ IPC به ثبت خواهد رسید.در بخش مردان علاوه‌بر ورزشکاران داخلی، چهار ورزشکار از کشورهای اردن، روسیه، ازبکستان و هلند حضور دارند و رقابت‌های بخش بانوان نیز با حضور نمایندگان کشورمان برگزار خواهد شد.رقابت‌های بخش بانوان طی روزهای نهم و دهم اسفند ماه در محل فدراسیون ورزش‌های جانبازان و معلولین برقرار است و رقابت‌های آقایان نیز از یازدهم تا سیزدهم اسفند ماه در محل همین فدراسیون برپاست.
*مهران تیشه گران رئیس‌فدراسیون ناشنوایان از اعزام 75 ورزشکار – 59 ورزشکار مرد و 16 ورزشکار زن – در هشت رشته به المپیک ناشنوایان برزیل خبر داد و گفت: از ایران یک کاروان 150 نفره به این مسابقات اعزام خواهد شد که 75 نفر آنها را ورزشکاران تشکیل می‌دهند.وی با بیان اینکه برای این دوره از المپیک ناشنوایان روی کیفی بودن اعزام‌ها تاکید شده، افزود: جمعا در هشت رشته فوتبال، کاراته، جودو، تکواندو، تیراندازی، دوومیدانی، کشتی و والیبال ساحلی به این رقابت‌ها اعزام خواهیم داشت که همگی شانس کسب مدال دارند.