kayhan.ir

کد خبر: ۲۳۷۳۷۵
تاریخ انتشار : ۰۶ اسفند ۱۴۰۰ - ۲۱:۴۷

شانزدهمین جشنواره شعر فجر با معرفی برگزیدگان به پایان رسید(اخبار ادبی و هنری)

آیین پایانی «شانزدهمین دوره جشنواره بین‌المللی شعر فجر» با حضور محمدمهدی اسماعیلی (وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی)، یاسر احمدوند (معاون امور فرهنگی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی)، علی رمضانی (مدیرعامل خانه کتاب و ادبیات ایران) و جمعی از مسئولان فرهنگی، اهالی شعر و ادبیات و فرهنگ دوستان کشور چهارشنبه شب گذشته در تالار وحدت برگزار شد.

اعضای داوران گروه «شعر کلاسیک» کتاب‌های «آنیماه» اثر عالیه مهرابی و «عید در تبعید» اثر علیرضا رجبعلی‌زاده کاشانی را به صورت مشترک اثر برگزیده معرفی کردند.
در این بخش از علی انسانی برای نگارش کتاب «رخصت» که توسط انتشارات شهرستان ادب منتشر شده است به صورت ویژه تجلیل به عمل آمد.
در بخش «درباره شعر» شانزدهمین جشنواره بین‌المللی شعر فجر نیز کتاب‌های «آذربایجان و شاهنامه» اثر سجاد آیدنلو و «تلفظ در شعر کهن فارسی» اثر وحید عیدگاه طرقبه‌ای به صورت مشترک برگزیده این بخش اعلام شدند.
بخش ویژه این دوره از جشنواره بین‌المللی شعر فجر به «پارسی گویان دیگر ملل» اختصاص دارد که عسگر حکیم با نگارش کتاب «آهنگ باد و باران»، محمدشریف سعیدی با نگارش کتاب «سماع محشر» و مهدی باقرخان با نگارش کتاب «شیراز هند» به عنوان برنده این بخش معرفی شدند.
گفتنی است، همزمان با آیین پایانی شانزدهمین جشنواره بین‌المللی شعر فجر، «محمدعلی مجاهدی» طی حکمی از سوی وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی به عنوان دبیر دائمی دبیرخانه شعر و ادبیات آیینی منصوب شد.