kayhan.ir

کد خبر: ۲۳۷۲۱۲
تاریخ انتشار : ۰۳ اسفند ۱۴۰۰ - ۲۲:۴۲
تشییع باشکوه شهدای سانحه سقوط جنگنده در تبریز

قدردانی آذربایجانی‌ها از رشادت و مردانگی خلبانان ارتش

مراسم تشییع شهدای سقوط هواپیمای آموزشی پایگاه شهید فکوری ارتش با حضور پرشور و باشکوه مردم آذربایجان شرقی، هم‌رزمان و جمعی از مسئولان در تبریز برگزار شد.

مردم شهیدپرور تبریز پیکر دو خلبان پاکباخته ارتش و یک شهروند را که بر اثر سقوط هواپیما جان باختند، تشییع کردند. این مراسم با حضور باشکوه قشرهای مختلف مردم و مسئولان از میدان شهدا به سمت میدان ساعت تبریز برگزار شد.
به گزارش تسنیم، حجت‌الاسلام والمسلمین محمدعلی آل‌هاشم نماینده ولی‌فقیه در استان و امام جمعه تبریز، عابدین خرم استاندار آذربایجان شرقی و فرماندهان ارشد نظامی و انتظامی استان به همراه امت شهیدپرور و خانواده شهدا، در آیین تشییع شهدای سانحه سقوط هواپیمای آموزشی ارتش حضور داشتند.
روز دوشنبه خلبانان هواپیمای جنگنده آموزشی ارتش با فداکاری و ایثار خودشان و عدم استفاده از صندلی پران، مانع از سقوط جنگنده به ساختمان‌های مسکونی شدند و با هدایت جنگنده به سمت منطقه غیرمسکونی، جلوه‌ای از ایثار و رشادت را برای همه به یادگار گذاشتند و هواپیما را هنگام سقوط طوری هدایت کردند که از فاجعه انسانی جلوگیری شود.
در این سانحه هوایی خلبان‌های والامقام «سرهنگ دوم صادق فلاحی» و «سروان علیرضا حنیفه‌زاد» و دکتر پرویز حبیبی یکی از خیرین و شهروندان تبریزی به فیض شهادت نائل آمدند.
فارس می‌نویسد: دختر خردسال شهید فلاحی در آغوش نماینده ولی‌فقیه در آذربایجان‌شرقی جای گرفته است و برای بابای خود گریه می‌کند. دختر شهید با لهجه شیرین و شیوای خود می‌گوید: بابا من خیلی دوستت دارم، می‌دانم روزی هم را خواهیم دید. هم‌رزمان شهید فلاحی او را شبیه‌ترین فرد به شهید بابایی می‌دانند؛ شهیدی که اخیرا دلش هوای کربلا کرده بود و می‌خواست تا قبل از عید به زیارت سیدالشهدا برود. به گفته یکی از دوستان شهید فلاحی، وقتی در کابین هواپیما می‌نشست با ذکر یازهرا(س) تیک‌آف می‌کرد.