kayhan.ir

کد خبر: ۲۳۷۲۰۹
تاریخ انتشار : ۰۳ اسفند ۱۴۰۰ - ۲۲:۴۲
محسن مقصودی:

«ثریا» تیتراژ ندارد و زبان مردم است(اخبار ادبی و هنری)

عوامل برنامه تلویزیونی «ثریا» پیش از ظهر روز سه شنبه سوم اسفند با حضور در محل روابط عمومی سازمان صداوسیما در جام جم در ارتباطی زنده تلفنی با مردم شرکت کرده و به سؤالات آنها پاسخ گفتند.

به گزارش خبرنگار کیهان، محسن مقصودی تهیه‌کننده و مجری برنامه «ثریا» در نشست خبری بعد از گفت وگو با مردم با اشاره به قضاوت مردم درخصوص این برنامه چالشی و مطالبه‌گری آن گفت: ما در مقابل فشارها و سنگ‌اندازی‌ها ایستادیم و زبان مردم بودن را به همه چیز ترجیح دادیم.
تهیه‌کننده برنامه «ثریا» با تاکید براینکه باید در شأن مردم ایران برنامه ‌سازی کنیم گفت: در این ده سال اخیر اتفاقات مهمی در این سرزمین رخ داد‌، سه دولت روی کار آمدند اما رویکردهای برنامه «ثریا» در دولت‌های مختلف تغییر نکرد و تلاش کردیم زبان صریحی داشته باشیم.
وی از تلاش سازندگان این برنامه برای بیان ضعف‌ها و مشکلات مدیریتی که موجب تضییع حق مردم می‌شود سخن گفت و تاکید کرد: برنامه «ثریا» بدون نگاه شخصی و منفعت‌طلبانه کوشید حق مردم را از بخش‌های ذی‌ربط مطالبه کند.
مقصودی از فشارهایی که به این برنامه وارد شده نیز یاد کرد و اظهار داشت: مستند در زمینه نقد «برجام» و نقد «نظام سلامت» از جمله کارهایی بود که موجب فشار بخش‌های مختلف به این برنامه شد.
تهیه‌کننده برنامه «ثریا» با اشاره به اینکه این برنامه از معدود برنامه‌هایی است که تیتراژ ندارد گفت: همه عوامل این برنامه گمنام فعالیت می‌کنند چون روحیه جهادی و اخلاص دارند و یکی از اولویت‌های ما معرفی قهرمانان دفاع و قهرمانان ملی است.
وی با تاکید براینکه این برنامه همواره عدالت خواه بوده و با فاصله طبقاتی، فساد و تبعیض مبارزه کرده است گفت: رسانه‌ای که عدالت محور نباشد اصلاً رسانه نیست چراکه به فرمایش مقام معظم رهبری فاصله طبقاتی زیبنده انقلاب اسلامی ما نیست.
وی در این نشست با بیان اینکه در این ده سال ۴۸۰ برنامه مستند بلند و زنده برای مردم ساخته‌ایم گفت: ما در حوزه قهرمان ‌سازی ضعف داریم، زمانی که برای ساخت مستندهایمان به مدارس کشور می‌رفتیم وقتی از قهرمان ملی و دفاعی‌مان از نوجوانان و جوانان می‌پرسیدیم بی‌اطلاع بودند و زمانی از یک بازیکن تیم ملی اروپایی می‌پرسیدیم تا شخصی ترین حوزه زندگی او را هم می‌دانستند، این نشان از کم کاری حوزه رسانه است که می‌بایست به آن پرداخت. همچنین در ادامه این نشست، محسن حاج کریمی مجری طرح برنامه«ثریا» و حسین قرائی مدیرکل روابط عمومی سازمان صداوسیما سخن گفتند. گفتنی است، در پایان این نشست حسین قرائی مدیرکل روابط عمومی سازمان صداوسیما به نمایندگی از سوی رئیس‌رسانه ملی از عوامل برنامه «ثریا» تجلیل و قدردانی کرد.