kayhan.ir

کد خبر: ۲۳۷۲۰۰
تاریخ انتشار : ۰۳ اسفند ۱۴۰۰ - ۲۲:۴۲
پس از سخنرانی در جمع فرماندهان ناجا

رئیس دستگاه قضا از کشفیات طرح ارتقای امنیت اجتماعی پلیس پایتخت بازدید کرد

رئیس قوه قضائیه خواستار تعامل و همکاری بیش ‌از پیش نیروی انتظامی با دستگاه قضایی در حوزه‌ها و ابعاد مختلف شد.

به گزارش مرکز رسانه قوه قضائیه، حجت‌الاسلام‌ والمسلمین غلامحسین محسنی اژه‌ای در نشست فرماندهان ناجا با عنوان طرح ضربتی ارتقای امنیت اجتماعی، با اشاره به اقدامات مجدانه نیروی انتظامی در تحکیم امنیت مردم و کشور اظهار کرد: امروز بسیاری از پرونده‌های مهم مقابله با جرایم اقتصادی و مواد مخدر که در دستگاه قضایی مطرح است توسط نیروی انتظامی مورد پیگیری و تعقیب قرارگرفته است و باید از این بابت از فرماندهی و افسران این نیرو کمال قدردانی را داشته باشیم.
اژه‌ای خواستار تعامل و همکاری بیش ‌از پیش نیروی انتظامی با دستگاه قضایی در حوزه‌ها و ابعاد مختلف شد.
وی با اشاره به اهمیت اقتدار نیروی انتظامی گفت: نیروی انتظامی در عین اقتدار باید عطوفت و سعه‌صدر نیز داشته باشند و با تلفیق و ترکیب این امور در راستای تحکیم امنیت و آسایش مردم گام بردارد و دستگاه قضایی نیز در تحقق این مهم کمک‌کار نیروی انتظامی خواهد بود.
رئیس قوه قضائیه با اشاره به مقوله آزادسازی مجرمان حرفه‌ای پس از تحمل کیفر و درخواست فرماندهان انتظامی برای اتخاذ تدبیری برای آگاه‌سازی آنها از زمان و نحوه آزادی این قبیل مجرمان گفت: برای تحقق این مهم به‌صورت سیستمی و سایر طرق مقتضی، اقدامات و تدابیر لازم از ناحیه قوه قضاییه اتخاذ خواهد شد.
اژه ای همچنین از صدور دستور خود برای تقویت ارتباط الکترونیکی میان مراجع قضایی و‌ مراکز انتظامی خبر داد.
حذف مراسم تشریفات نظامی
از برنامه بازدید رئیس دستگاه قضا
گفتنی است، در جریان حضور رئیس قوه قضائیه در مرکز فرماندهی نیروی انتظامی تهران بزرگ، طبق رسم معمول حضور رؤسای قوا، مراسم سان دیدن از یگان منتخب ناجا تدارک دیده‌شده بود که رئیس عدلیه در راستای رویکرد خود مبنی بر حذف تشریفات، از مسئولان ناجا خواست، تا برنامه سان دیدن را حذف کنند.
همچنین در جریان حضور محسنی اژه‌ای در مرکز فرماندهی نیروی انتظامی تهران بزرگ، رئیس عدلیه از نمایشگاه کشفیات، شناسایی‌ها و اقدامات صورت گرفته در طرح ضربتی ارتقای امنیت اجتماعی پلیس پایتخت که طی روزهای گذشته انجام‌شده بود بازدید به عمل آورد و از جزئیات عملیات‌های صورت گرفته درخصوص این کشفیات آگاه شد.
باید سهم همه دستگاه‌ها
در تأمین امنیت مردم مشخص شود
فرمانده کل انتظامی جمهوری اسلامی ایران نیز در جریان این مراسم، «امنیت مردم» را خط قرمز پلیس عنوان کرد و با تاکید بر این نکته که باید سهم همه دستگاه‌ها در تامین امنیت مردم مشخص شود، گفت: پلیس و دستگاه قضایی نقشی اساسی در تامین امنیت مردم دارند ولی باید کاری کرد که سایر قوا، دستگاه‌ها و وزارتخانه‌ها پای کار بیایند و به نقش‌ها، وظایف و تکالیف خود در این عرصه عمل کنند.
سردار حسین اشتری بر ضرورت هوشمندسازی پلیس و قوه قضاییه و حل‌وفصل خلأهای موجود در این زمینه تاکید کرد و کاهش ماموریت‌ها و سرعت در انجام رسیدگی‌ها را از آثار این هوشمندسازی دانست.
فرمانده انتظامی تهران بزرگ در جریان این مراسم با قدردانی از تعامل دادستانی تهران با مجموعه انتظامی تهران بزرگ، به تشریح طرح‌های ارتقاء امنیت اجتماعی ناجا همچون طرح‌های «رعد»، «کاشف»، «اقتدار» و «ظفر» پرداخت و گفت: چهار سال است که مجاهدان و رزمندگان ایران اسلامی در نیروی انتظامی تهران بزرگ به‌صورت پیوسته و بلاانقطاع در راستای تحکیم امنیت مردم و تنگ کردن عرصه بر اراذل و اوباش مجاهدت می‌کنند.
سردار حسین رحیمی در بخش دیگری از سخنانش به ارائه آماری از دستاوردها و اقدامات مجموعه تحت‌امر خود پرداخت و از انهدام بیش از دو هزار باند در بخش‌های مختلف از ابتدای سال و کشف ۱۳۴ درصدی جرائم حساس خبر داد.
دستگیری 282 نفر از اراذل و اوباش
در طرح ضربتی پلیس
همچنین به گزارش خبرگزاری مهر، رئیس پلیس پایتخت در تشریح نتایج اجرای طرح ضربتی ارتقای امنیت اجتماعی پلیس پایتخت گفت: در این طرح ۲۸۲ نفر از اراذل و اوباش دستگیر شدند که از این تعداد ۷۹ نفر از آنها از اراذل و اوباش سطح‌دار بودند. همچنین ۱۹ نفر از آنها از اراذل و اوباش حامل سلاح‌های غیرمجاز بودند، ۲۹ نفر اراذل و اوباش توزیع‌کننده مواد مخدر و ۵۲ نفر اراذلی بودند که هم اوباش‌گری می‌کردند و هم مواد مخدر می‌فروختند.
رحیمی همچنین از بازداشت ۶۹ سارق منزل و ۴۸ سارق موتورسیکلت و دستگیری ۱۷ کلاهبردار تلفنی خبر داد و افزود: در این طرح ۹۴۲ فقره از پرونده‌های سرقتی را شناسایی کردیم و بالغ بر سه هزار و ۹۶۲ مورد از اموال مسروقه کشف شد.