kayhan.ir

کد خبر: ۲۳۶۹۸۹
تاریخ انتشار : ۰۱ اسفند ۱۴۰۰ - ۲۱:۰۴

اعلام قیمت‌های جدید برنج و گلایه مردم

در حالی وزارت جهاد کشاورزی قیمت جدید انواع برنج ایرانی و خارجی را اعلام کرده که مردم از همین قیمت‌ها گلایه دارند و معتقدند این قیمت‌ها نسبت به چند هفته گذشته بسیار بالاست.

عباس عسکرزاده معاون توسعه بازرگانی این وزارتخانه در نامه‌ای خطاب به روسای سازمان‌های جهاد کشاورزی استان‌های تهران، البرز، خراسان شمالی، هرمزگان، لرستان و کردستان، قیمت انواع برنج‌های ایرانی و خارجی را اعلام و خواستار نظارت و بازرسی بر رعایت این قیمت‌ها شد.
بر این اساس، قیمت فروش برای مصرف‌کننده به منظور پیشگیری از افزایش بی‌ضابطه قیمت‌ها برای هر کیلوگرم برنج طارم ایرانی درجه یک ۶۵ هزار تومان، برنج طارم درجه دو ۶۰ هزار تومان، برنج ایرانی شیرودی ۴۲ هزار تومان، برنج هندی وارداتی ۳۰ هزار تومان و برنج پاکستانی وارداتی ۳۱ هزار تومان تعیین شده است.
وی اعلام کرد: قیمت برنج‌های وارداتی که توسط شرکت خدمات بازرگانی تهیه شده است به ازای هر کیلوگرم برنج هندی ۱۱۲۱ مبلغ ۲۴ هزار تومان، پاکستانی ۱۱۲۱ مبلغ ۲۵ هزار تومان و تایلندی مبلغ ۱۲ هزار و ۵۰۰ تومان تعیین شده است.
عسکرزاده بر لزوم برخورد قانونی با متخلفان در حوزه فروش برنج تاکید کرد. در همین حال، تعدادی از شهروندان از همین نرخ‌های جدید هم گلایه داشته و در تماس با کیهان گفتند: مگر طی چند هفته اخیر چه اتفاقی رخ داده که قیمت برنج ایرانی چند برابر افزایش یافته است.
یکی از همین افراد ابراز داشت:ما شهریورماه امسال برنج طارم را کیلویی 30 هزار تومان خریدیم و الان رسما از سوی وزارت جهاد کشاورزی قیمت آن به دو برابر افزایش یافته است. چرا باید این اتفاق رخ دهد؟ آیا این کار وزارت جهاد حمایت از گرانفروشی نیست؟ آیا وزارت جهاد نباید به جای گران کردن برنج به سراغ دلالان و محتکران برنج برود و با آنها برخورد کند؟
مشکلات سامانه بازرگام تا سه‌شنبه رفع می‌شود
از سوی دیگر،قائم مقام سازمان مرکزی تعاون روستایی ایران با بیان اینکه کلیه مشکلات سامانه توزیع هوشمند بازرگام تا دو روز آینده رفع می‌شود و محصولات به موقع به دست مردم خواهد رسید گفت: مشکل تامین گوشت قرمز موقت است. علی شاه‌میری در گفت‌وگو با خبرگزاری تسنیم درباره دلیل تاخیر در ارسال برخی کالاهای اساسی سامانه بازرگام یا موجود نبودن آنها اظهار داشت: مشکلات تامین برخی از محصولات سامانه بازرگام تا روز سه‌شنبه رفع می‌شود و کلیه محصولات تنظیم بازاری با قیمت مصوب موجود خواهد
شد. وی افزود: با توجه به اینکه اندازه برخی از گوشت‌های قرمز موجود در این سامانه بزرگ بود و امکان استفاده از آن برای برخی از خانوار فراهم نبود با شرکت پشتیبانی امور دام وارد گفت‌وگو شدیم تا این محصولات را در اندازه‌های کوچکی برای توزیع هوشمند در اختیار قرار دهد.
قائم مقام سازمان مرکزی تعاون روستایی ایران در واکنش به تاخیر در ارسال برخی از کالاها توسط این سامانه هوشمند گفت: تمام مشکلات این سامانه تا دو روز آینده رفع می‌شود و مشکلات به وجود آمده به خاطر تامین گوشت در اندازه‌های مورد نظر بود که این مشکل به زودی رفع می‌شود. سامانه توزیع هوشمند بازرگام بر اساس قرارداد با سازمان تعاون روستایی کشور کالاهای اساسی را به قیمت مصوب و به منظور تنظیم بازار، درب منزل مصرف‌کنندگان توزیع می‌کند.