kayhan.ir

کد خبر: ۲۳۶۷۸۸
تاریخ انتشار : ۲۷ بهمن ۱۴۰۰ - ۲۲:۱۳
مردم بحرین با برگزاری تظاهرات سراسری اعلام کردند

سفر نخست‌وزیر اسرائیل به بحرین به معنای عبور آل‌خلیفه از تمام خط قرمزها است



شهرها و شهرستان‌های مختلف بحرین به مناسبت یازدهمین سالروز آغاز انقلاب 14 فوریه و در محکومیت سفر نخست‌وزیر رژیم صهیونیستی به کشورشان صحنه تظاهرات مردمی بود.
نفتالی بنت به عنوان نخستین نخست‌وزیر رژیم صهیونیستی به بحرین سفر کرده است. استقبال مقامات بحرینی از نفتالی بنت با محکومیت گسترده گروه‌های مقاومت همراه بوده است. این سفر همزمان با یازدهمین سالگرد انقلاب بحرین نیز بوده است. به همین دلیل، بسیاری از شهرهای بحرین طی روزهای گذشته به مناسبت یازدهمین سالگرد آغاز انقلاب بحرین در ۱۴ فوریه ۲۰۱۱ شاهد تظاهرات مردمی و راهپیمایی‌های مسالمت‌آمیز با شعار واحد «متحد در راه حقیقت» بود.
به گزارش منامه بوست، تظاهر‌کنندگان ضمن سر دادن شعارهایی علیه رژیم حاکم در بحرین و در محکومیت سفر نخست‌وزیر رژیم صهیونیستی به کشورشان، خواستار آزادی بازداشتی‌های سیاسی، تحقق حق ملت در تعیین سرنوشت خود و ایجاد یک نظام سیاسی برای تحقق عدالت و برابری میان همه طیف‌ها و اقشار ملت بحرین شدند. تظاهرکنندگان در شهرهای منامه، المصلی،بنی جمره، الدیه، جدحفص،السنابس همچنین ضمن تجدید پیمان با خون شهدای راه انقلاب بحرین بر پایبندی به اهداف و حقوق سیاسی قانونی انقلاب ۱۴ فوریه تاکید کردند.
این در حالی است که شمار زیادی از نیروهای امنیتی رژیم آل خلیفه هم با استقرار در اکثر مناطق برپایی اعتراضات اوضاع را تحت کنترل شدید داشتند. معترضان به دعوت گروه‌های معارض بحرینی با آتش زدن لاستیک در خیابان‌های اصلی شهرها و روستاها، تعطیلی مغازه‌ها خاموش کردن روشنایی‌های بیرون خانه‌ها دست به نافرمانی مدنی زدند. خانواده‌های شهدا و بازداشتی‌های سیاسی هم با روشن کردن شمع مقابل خانه‌هایشان بر موضع یکپارچه ملت بحرین در تداوم راه انقلاب تا دستیابی به اهداف عالی آن تاکید کردند.
خیانت آل خلیفه
جمعیت الوفاق بحرین نیز ضمن انتقاد از نخستین سفر «نفتالی بنت» نخست‌وزیر رژیم صهیونیستی به منامه، این سفر را خیانتی به کشور بحرین، اعلام انقضای صلاحیت قانون اساسی و فقدان مشروعیت سیاسی برای آینده دانست. بنا بر گزارش پایگاه اینترنتی شبکه «الجزیره» جمعیت الوفاق طی بیانیه‌ای که در صفحه توئیترش منتشر کرده، گفته است:« سفر نخست‌وزیر رژیم صهیونیستی به بحرین تعدی از تمام آداب و سنت‌ها و تعهدات است؛ این اقدام هیچ مناسبتی با ملت بحرین، مشی اخلاقی و قانون اساسی این کشور ندارد.» در ادامه این بیانیه آمده است که اگر برای ملت بحرین ممکن بود، تمام خیابان‌ها را برای اعلام مخالفت‌شان با این سفر پر می‌کردند؛ این ممکن نیست، چون حکومت [آل‌خلیفه] کشورشان را با آهن و آتش اداره می‌کند.
جمعیت الوفاق بحرین، این سفر نفتالی بنت را به مثابه عبور از تمام خطوط قرمز، نقض ارزش‌ها و میثاق‌ها، و تحریک عواطف و احساسات مردم بحرین، ملل عربی و جهان اسلام دانست.