kayhan.ir

کد خبر: ۲۳۶۷۶۹
تاریخ انتشار : ۲۷ بهمن ۱۴۰۰ - ۲۱:۴۳

اختتامیه چهلمین جشنواره تئاتر فجر برگزار شد(اخبار ادبی و هنری)

آیین اختتامیه چهلمین جشنواره بین‌المللی تئاتر فجر سه‌شنبه شب ۲۶ بهمن‌ماه با حضور جمعی از هنرمندان در تالار وحدت برگزار شد.


محمدمهدی اسماعیلی وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی، در این مراسم بیان کرد: از همه هنرمندان عزیز کشورمان تشکر می‎کنم که با وجود همه مشکلات به خصوص مشکلات کرونا، تلاش خود را متوقف نکردند و تئاتر ایران را زنده نگه داشتند. جشنواره امسال یک ویژگی مهم داشت و ما در ابتدای این جشنواره به استان یزد رفتیم و افتتاحیه این جشنواره را در این استان برگزار کردیم.
وی ادامه داد: هنر تئاتر به دلیل قدمت باید در جایگاه رفیع و والای خود قرار گیرد. مجموعه معاونت هنری باید توجه ویژه‌ای به آموزش در این حوزه داشته باشد و پیگیری کند تا جوانان با استعدادی بتوانند به حوزه هنرهای نمایشی ورود کنند.
وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی گفت: ما حدود سه هزار میلیارد تومان طی این چند وقت اخیر تنها برای هنرهای نمایشی کشورمان هزینه کردیم. شخص آقای رئیس‌جمهور توجه ویژه‌ای به هنر ایران اسلامی دارد. من در چند استان حضور پیدا کردم و پیگیر بودم که در آن استان‌ها نیز جوانان بتوانند راحت‌تر به این حوزه ورود کنند یا برای ورود به آن آموزش ببینند.
اسماعیلی افزود: هنر و به خصوص تئاتر باید رابطه بهتری با دانشگاه‌های هنر کشورمان داشته باشند و به نظرمان این رابطه تنگاتنگ می‌تواند کمک خوبی به پیشرفت تئاتر کشورمان بکند. اگر ما بتوانیم این ارتباط را فراهم کنیم، کار بزرگی صورت می‌پذیرد.
در ادامه مراسم جایزه ویژه سرباز وطن به نمایش «روزگار سرد» به کارگردانی سمیرا سلطانی از سقز اهدا شد. سپس بنیاد شهید و امور ایثارگران از میان آثار نمایشی بخش‌های مختلف جشنواره از نمایش «سگک» به کارگردانی رضا بهرامی به دلیل پرداخت لطیف و زیبایی شناسانه به زندگی شهید شاهرخ ضرغام و نمایش «مصریه» به کارگردانی اکبر آیین به دلیل ارایه تصویر صحیح از فرهنگ ایثار با لوح تقدیر و جایزه نقدی قدردانی کرد.
در پایان تندیس جشنواره و دیپلم افتخار به فردوس حاجیان اهدا شد و از فرزند شهید سیدجواد حسینی نیز تجلیل به عمل آمد.