kayhan.ir

کد خبر: ۲۳۶۷۶۴
تاریخ انتشار : ۲۷ بهمن ۱۴۰۰ - ۲۱:۴۱

اخبار کوتاه اجتماعی

 

جزئیات تغییر دفترچه‌های کنکور 1401 اعلام شد
مهر- طبق اعلام سازمان سنجش کشور در کنکور ۱۴۰۱ در سه گروه آزمایشی ریاضی، تجربی و علوم انسانی تعداد دفترچه‌ها بیشتر می‌شود؛ با این روند کار سازمان سنجش سخت‌تر، اما کار داوطلبان راحت‌تر خواهد شد. همچنین یک دفترچه عمومی با پاسخنامه مجزا با ۱۰۰ سؤال و ۷۵ دقیقه وقت در نظر گرفته شده است. این دفترچه‌ها شخصی‌‌سازی شده و مختص هر داوطلب است.
کشف 5 هزار تن سیب زمینی احتکار شده در لرستان
ایرنا- دادستان عمومی و انقلاب سلسله گفت: ماموران تیم ویژه فرماندهی انتظامی شهرستان با کسب خبر مبنی بر احتکار سیب زمینی در چند انبار بلافاصله با همکاری تعزیرات حکومتی وارد عمل شدند. ماموران پس از هماهنگی با مقام قضایی در بازرسی از انبارهای مذکور، پنج هزار تن سیب زمینی را که به صورت غیرقانونی احتکار شده بود کشف و پنج نفر را در این رابطه دستگیر کردند. کارشناسان ارزش سیب زمینی‌های کشف شده را ۴۰ میلیارد تومان اعلام کرده‌اند.
قاتل خاموش جان ۵ کرمانشاهی را گرفت
فارس- گازگرفتی منو کسیدکربن در یک‌روز در نقاط مختلف استان کرمانشاه جان ۵ نفر را گرفت که در بین درگذشتگان ۳ جوان زیر ۳۰ سال دیده می‌شود.
فوت 800 راننده تاکسی در پایتخت بر اثر کرونا
ایرنا- مدیرعامل سازمان مدیریت و نظارت بر تاکسیرانی شهر تهران، با بیان اینکه کمتر از چهار درصد رانندگان ناوگان تاکسیرانی واکسن نزده‌اند، گفت: تاکنون ۸۰۰ نفر از رانندگان تاکسی پایتخت بر اثر بیماری کرونا جان‌باخته‌اند.
700 واگن مترو پایتخت نیازمند نو‌سازی است
ایرنا- مدیرعامل شرکت بهره‌برداری مترو تهران و حومه گفت: طبق بررسی‌های انجام شده مشخص شد که ۷۰۰ واگن از ناوگان مترو تهران و حومه نیازمند نو‌سازی است و شرکت واگن‌‌سازی تهران اعلام آمادگی کرده که این کار را در مدت یک‌سال‌ونیم انجام دهد. برآورد هزینه ۲ هزار میلیارد تومانی برای این کار انجام شده که مدیریت شهری و اعضای شورای شهر تهران تلاش دارند با تامین بودجه مورد نیاز این کار مهم انجام شود.
فوتی‌های کرونایی تهران به 50 نفر نزدیک شد
مهر- مدیرعامل سازمان بهشت زهرا (س) با بیان اینکه آمار فوتی‌های کرونا بار دیگر صعودی شده‌است، گفت: آمار روزانه فوتی پذیرش شده در سازمان بهشت زهرا (س) که بر اثر کرونا درگذشته‌اند، به ۵۰ نفر نزدیک شده است.