kayhan.ir

کد خبر: ۲۳۶۷۵۲
تاریخ انتشار : ۲۷ بهمن ۱۴۰۰ - ۲۱:۳۵

وزیر آموزش و پرورش: بیش از ۱۴ هزار کلاس درس امسال به بهره‌برداری رسید

وزیر آموزش و پرورش گفت: از ابتدای امسال ۱۴ هزار و ۷۰۰ باب کلاس درس با اعتبار ۱۰ هزار میلیارد تومان در کشور به بهره‌برداری رسیده است.

 

مشهد- خبرنگار کیهان:

به گزارش ایرنا,یوسف نوری در نشست با فرهنگیان نیشابور،اظهار داشت: امسال دولت برای تکمیل طرح‌های نیمه‌تمام خیران مدرسه‌ساز اعتباری افزون بر ۲ هزار و ۳۵۰ میلیارد تومان اختصاص داد که این رقم در سال آینده به ۲ هزار و ۸۰۰ میلیارد تومان افزایش یافته است.
وی افزود: در حال حاضر پنج‌ هزار طرح آموزشی در کشور در دست ساخت است که تعداد قابل توجهی از آنها سال آینده به‌بهره‌برداری می‌رسند و براساس پیش‌بینی‌ها و با توجه به افزایش قیمت مصالح ساختمانی، اکنون بطور میانگین برای ساخت هر کلاس درس یک میلیارد تومان اعتبار نیاز است.
نوری خاطرنشان کرد: اعتبارات حوزه مدرسه‌‌سازی در پیوست یک قانون بودجه در سال ۱۴۰۰ بالغ بر چهار هزار و ۶۰۰ میلیارد تومان بود که این عدد در بودجه سال آینده به بیش از ۶ هزار میلیارد تومان افزایش یافته است و با احتساب اعتبارات ردیف‌های متفرقه و مشارکت خیران مدرسه ساز در احداث فضاهای آموزشی، پیش‌بینی می‌کنیم مجموع اعتبارات بخش مدرسه ‌سازی سال آینده به بیش از ۱۰ هزار میلیارد تومان برسد