kayhan.ir

کد خبر: ۲۳۶۷۲۲
تاریخ انتشار : ۲۷ بهمن ۱۴۰۰ - ۲۰:۰۳
عضو هیئت رئیسه به دبیرکل فدراسیون هشدار داد

تحرکات عزیزی خادم برای لغو جلسه برکناری اش رئیس ‌فدراسیون فوتبال امروز عزل می‌شود؟

جلسه هیئت‌رئیسه فدراسیون فوتبال برای برکناری شهاب‌الدین عزیزی خادم امروز پنجشنبه برگزار می‌شود. 
 
 
 
سرویس ورزشی-
 
جلسه سرنوشت‌ساز هیئت‌رئیسه فدراسیون فوتبال برای برکناری عزیزی خادم ساعت 9 صبح امروز روز پنجشنبه 28 بهمن برگزار می‌شود. پنج عضو هیئت‌رئیسه فدراسیون فوتبال شامل میرشاد ماجدی، شهره موسوی، مهرداد سراجی، احسان اصولی و بهرام رضاییان در نامه‌ای خواهان برگزاری جلسه هیئت‌رئیسه برای عزل عزیزی خادم و انتخاب سرپرست فدراسیون شدند. بر همین اساس این جلسه پنجشنبه 28 بهمن در مرکز ملی فوتبال برگزار خواهد شد.
سایر اعضای هیئت‌رئیسه شامل شهاب‌الدین عزیزی خادم رئیس‌فدراسیون فوتبال، خداداد افشاریان، طهمورث حیدری و احمدرضا براتی هستند. حیدر بهاروند و حمیدرضا مهرعلی نیز به عنوان نواب رئیس‌اول و دوم عضو هیئت‌رئیسه هستند ولی حضورشان به دلیل رعایت نشدن موارد مندرج در اساسنامه غیرقانونی است و عملاً جزو اعضای هیئت‌رئیسه محسوب نمی‌شوند. در صورت برکناری عزیزی خادم، از وی سلب مسئولیت خواهد شد و حداکثر ظرف سه ماه باید مجمع فدراسیون تشکیل و در آنجا عزل رئیس‌فدراسیون به رأی‌گیری گذاشته شود.
هشدار عضو هیئت رئیسه به دبیرکل فدراسیون فوتبال
برگزاری این جلسه در شرایطی است که دیروز احسان اصولی عضو هیئت رئیسه فدراسیون فوتبال طی نامه‌‌ای به حسن کامرانی‌فر دبیرکل فدراسیون فوتبال هشدارهای لازم را پیرامون احتمال لغو نشست پنجشنبه هیئت رئیسه و تحرکات شهاب عزیزی خادم برای عدم برگزاری این نشست ارائه کرد. در متن نامه اصولی آمده است: « بنا بر شنیده‌ها گویا رئیس‌محترم فدراسیون جنابعالی را جهت کنسل کردن جلسه مورخ ۲۸ بهمن ماه با دستور عزل رئیس‌ فدراسیون تحت فشار قرار‌داده است در این خصوص نکاتی را لازم می‌دانم عرض کنم:
۱- درخواست تشکیل جلسه فوق‌الذکر براساس بند ۲ ماده ۳۴ اساسنامه بوده است که شرایط تشکیل آن در اساسنامه فارغ از نوع دستور جلسه صراحتا تعیین شده است.
۲- دعوتنامه رسمی دبیرکل فدراسیون براساس دستور اقدام رئیس‌فدراسیون در تاریخ ۲۱ بهمن ماه در کارتابل رسمی فدراسیون برای اعضا ارسال شده
 است.
۳- با توجه به دستور جلسه مورخ ۲۸ بهمن ماه و براساس بند ۵ ماده ۲ و بند۱۰ ماده۲۰ و بند۳ ماده ۳۶ اساسنامه هر گونه اقدام از سوی رئیس‌فدراسیون مبنی بر کنسلی، تعویق و نظایر آن نقض آشکار مواد فوق‌الذکر در راستای تعارض منافع ایشان می‌باشد که شایسته است جنابعالی براساس تعهدات بین‌المللی و ملی خود و بر اساس مواد تصریح شده در اساسنامه از هر گونه اقدام خلاف اساسنامه جلوگیری نموده تا خدایی نکرده تبعات فردی و جمعی تخطی از اصول و مواد اساسنامه دامنگیر افراد حقیقی حقوقی مرتبط با آن نشود.»
وعده درآمدزایی ۱۰ میلیون یورویی چه شد؟
در این میان اما «شهاب‌الدین عزیزی خادم» روز سه شنبه 
و در فاصله 48 ساعت تا برگزاری جلسه هیئت‌رئیسه فدراسیون فوتبال در وبیناری با رؤسای هیئت‌های فوتبال به صحبت پرداخت و به نوعی از خود دفاع کرد. صحبت‌های رئیس‌فدراسیون محورهای مختلفی داشت اما یکی از موارد اصلی آن مسائل مالی بود. 
عزیزی خادم در این باره گفت: «فدراسیون بدهکار به فدراسیون ثروتمند تبدیل شد که هم در بُعد نتیجه‌گیری، ایجاد زیرساخت، توجه به استان‌ها و استعدادیابی موفق عمل کرده است. خوشحالیم با عبور از یک فدراسیون بدهکار، امروز به یک جایگاه امیدوار و الگوی توسعه ورزش در کشور تبدیل شده‌ایم. با رفتن به جام جهانی مبلغی حدود 
400 میلیارد تومان به حساب فدراسیون واریز و درآمدزایی شد که بعد از گذر از این تحریم‌های ظالمانه، این پاداش را برای فوتبال ملی هزینه خواهیم کرد. ما می‌توانستیم مثل خیلی‌ها عمل کنیم و این درآمد را به عنوان دستمزد سرمربیان، میلیون دلاری پرداخت شود، اما این کار را نکردیم و به همین دلیل، فدراسیون از بدهی به ثروت رسیده است». 
عزیزی خادم در حالی چنین صحبت‌هایی را مطرح کرده که بر اساس اعلام خبرگزاری تسنیم او پیش از انتخابات 10اسفند 99 بارها و بارها وعده درآمدزایی و آوردن پول به فوتبال را می‌داد. او در برنامه‌های انتخاباتی‌اش ـ که بخش اعظم آن عملیاتی نشده ـ وعده درآمدزایی 10 میلیون یورویی و دور زدن تحریم‌ها را داد اما حالا که در آستانه عزل قرار گرفته حرف از پول‌های بلوکه شده و تحریم‌ها می‌زند. رئیس‌فدراسیون فوتبال که وعده دور زدن تحریم‌ها را داده بود اکنون چشم به پول‌هایی که بلوکه شده، داشته و به جای پاسخگویی درباره وعده درآمدزایی‌اش، موضوع را به آینده و لغو تحریم‌ها پاس داده است! 
عزیزی خادم در شرایطی از فدراسیون ثروتمند صحبت کرده که همین چند وقت پیش بازیکنان تیم ملی فوتبال یک‌صدا علیه فدراسیون موضع گرفتند و گفتند علاوه‌بر اینکه پاداش‌ها پرداخت نشده، فدراسیون به آنها لباس هم نداده است. کمی بعد داوران فوتبال ایران در فصل زمستان و در سرما، لباس گرم نداشتند و «فدراسیون ثروتمند» عاجز از تهیه لباس برای قاضیان مستطیل سبز بود. 
«فدراسیون ثروتمند» اما برای پاداش دادن به بازیکنان هم، چشمش به جیب دولت بود و اینکه نامه‌نگاری‌ها از سمت دولت انجام شود تا بلکه بتوانند پاداش بازیکنان را بدهند. فدراسیونی که البته داعیه استقلال و خصوصی بودن دارد اما برای پول گرفتن دستش را به سمت دولت دراز می‌کند. 
«فدراسیون ثروتمند» درباره تیم فوتبال ساحلی هم دچار مشکل است و به گفته بازیکنان این تیم، بعد از گذشت چند ماه از مسابقات بین‌ قاره‌ای که با نایب‌قهرمانی ایران همراه بود، نتوانسته حتی یک ریال هم به آنها بدهد. از این دست نمونه‌ها باز هم در این فدراسیون یافت می‌شود. آنچه می‌توان گفت اینکه طبق منطق رئیس‌فدراسیون فوتبال، همه افراد ثروتمند هستند فقط مشکل این است که پول در حساب خودشان نیست و حق برداشت آن را ندارند!