kayhan.ir

کد خبر: ۲۳۶۷۲۱
تاریخ انتشار : ۲۷ بهمن ۱۴۰۰ - ۲۰:۰۳
هفته هجدهم لیگ برتر فوتبال ایران

تقابل حساس تراکتور و استقلال در تبریز

 
 
 
تراکتور در حساس‌ترین بازی هفته هجدهم لیگ برتر در تبریز میزبان استقلال است.
هفته هجدهم رقابت‌های لیگ برتر فوتبال ایران از فردا جمعه با برگزاری 8 دیدار پیگیری می‌شود. در مهم‌ترین بازی این هفته تراکتور در تبریز میزبان استقلال صدرنشین است. تقابل‌ تیم‌های استقلال و تراکتور پس از صعود دوباره پرشورها به لیگ برتر در فصل ۸۹-۸۸ حساسیت زیادی داشته است. تراکتور در ۱۳ فصل گذشته یکی از دشوارترین رقبای استقلال در لیگ برتر محسوب می‌شود؛ ویژگی‌ای که البته تراکتور در دو فصل اخیر از خود نشان نداده است. 
مصاف‌های لیگ برتری این دو تیم از لیگ نهم تا لیگ بیست و یکم 
۲۵ مرتبه بوده که ۹ برد برای تراکتور و ۸ برد برای استقلال بوده و ۸ دیدار هم با تساوی به پایان رسیده است. استقلال در صورت برد در دیدار روز جمعه به تعداد بردهای تراکتور در این سال‌ها می‌رسد. در این دیدارها هر دو تیم ۳۲ گل به ثمر رسانده‌اند. شیخ دیاباته با ۵ گلی که در لیگ نوزدهم و بیستم به تراکتور زد، بهترین گل‌زن تقابل‌های لیگ برتری این دو تیم از سال ۸۸ بوده است.
تراکتور از سال ۸۸ تا به امروز فقط یک بار با رتبه‌ای بدتر از رتبه‌ای که الان در جدول رده‌بندی لیگ برتر دارد (رتبه سیزدهم) به مصاف استقلال رفته است. استقلال در هفته سوم لیگ هجدهم در شرایطی میزبان تراکتور بود که سرخ‌پوشان تبریزی در رده چهاردهم جدول رده‌بندی قرار داشتند که این بازی با تک گل سرور جپارف به سود استقلال به پایان رسید. البته با توجه به اینکه آن رتبه مربوط به ابتدای فصل می‌شده و هنوز جدول لیگ برتر سر و شکل پیدا نکرده بوده، می‌توان گفت که تراکتور امروز، بدترین تراکتوری است که طی این ۱۳ فصل مقابل استقلال قرار گرفته است.
در دیگر بازی مهم جمعه، پرسپولیس در تهران میزبان آلومینیوم اراک است. تقابل این دو تیم در شرایطی است که گل محمدی می‌تواند از رامین رضاییان مدافع تازه وارد خود در ترکیبش استفاده کند. سرمربی سرخپوشان در حالی به استقبال هفتاد و نهمین بازی خود با پرسپولیس می‌رود که در مجموع متوسط 2.1 امتیاز به ازای هر بازی را دارد تا یکی از موفق‌ترین مربیان شاغل در لیگ برتر ایران لقب بگیرد؛ کسی که در کریر خود با پرسپولیس همیشه میانگین قهرمانی را داشته است.
پرسپولیس با هدایت گل‌محمدی در 78 بازی، 47 پیروزی به‌دست آورده تا با متوسط 60 درصد پیروزی کار خود را ادامه دهد. تیم گل‌محمدی همچنین 119 گل زده در لیگ برتر داشته و باید دید در مقابل آلومینیوم چه کسی گل شماره صد و بیست را برای این سرمربی خواهد زد.