kayhan.ir

کد خبر: ۲۳۶۷۱۴
تاریخ انتشار : ۲۷ بهمن ۱۴۰۰ - ۲۰:۰۳

خواندنی از ورزش ایران

 
 
* چندی پیش شعلان التمیمی رئیس‌فدراسیون کشتی عراق به همراه رعد حمودی سلمان رئیس‌کمیته المپیک این کشور با حضور در فدراسیون کشتی کشورمان میهمان علیرضا دبیر بودند. بدین ترتیب تفاهم‌نامه فدراسیون‌های کشتی ایران و عراق برای همکاری‌های بیشتر مورد بررسی قرار گرفت.طبق این تفاهم نامه که روز ۳۰ آذرماه سال جاری در بغداد به امضا رؤسای دو فدراسیون کشتی ایران و عراق رسیده بود، مقرر شد کشتی‌گیران عراقی برای آماده ‌سازی بیشتر در خانه کشتی تهران اردو بزنند و تمرینات مشترکی با کشتی‌گیران کشورمان داشته باشند. بر این اساس متولیان فدراسیون کشتی کشورمان اعلام کردند اردوی تیم ملی کشتی ۱۵ تا ۲۵ اسفند در تهران برگزار خواهد شد که طبق تفاهم‌نامه‌ای ۱۰ کشتی‌گیر و سه مربی عراقی در این تمرینات حضور خواهند داشت.
* با توجه به موج ششم ویروس کرونا و تعویق مسابقات قهرمانی کشور و به دلیل عدم صدور مجوز برگزاری مسابقات انتخابی تیم ملی بوکس از سوی ستاد مبارزه با کرونا در ورزش، 27 بوکسور از سوی سرمربی تیم ملی بوکس به دور جدید تمرینات تیم ملی دعوت شدند. این اردو از روز شنبه 30 بهمن‌ماه در مجموعه ورزشی کبگانیان برگزار خواهد شد و تمامی ملی‌پوشان باید کارت واکسن و تست PCR همراه داشته باشند.
* علی مرادی که پیش از این اعلام شده بود از اول دی ۱۴۰۰ بازنشسته است، امروز چهارشنبه به فدراسیون وزنه‌برداری بازگشت. این در حالی است که پیش از این وزارت ورزش اعلام کرده بود که حکم بازنشستگی علی مرادی تمدید نمی‌شود اما مرادی بازنشستگی را قبول نداشت. در این میان رضا صالحی امیری رئیس‌کمیته ملی المپیک هم اعلام کرد که با وزیر صحبتی داشته و قرار است به زودی سرپرست فدراسیون تعیین شود اما ناگهان امروز علی مرادی به فدراسیون بازگشت. گفته می‌شود که مرادی اعلام کرده بازنشسته نیست و می‌تواند تا پایان دوره به ریاست خود ادامه ادامه دهد. علی مرادی در حالی به فدراسیون برگشت که داوود باقری نایب‌رئیس‌که در این مدت مسئولیت را بر عهده داشت در ایران حضور ندارد.
* سیدبندی ۱۶ تیم حاضر در رقابت‌های کاپ آسیا بسکتبال ۲۰۲۲ انجام شد که در پایان، تیم ملی ایران به همراه استرالیا، نیوزیلند و چین در سید یک این رقابت‌ها قرار گرفت. طبق اعلام فیبا آسیا گروه‌بندی مسابقات بسکتبال آسیا کاپ ۲۰۲۲، روز جمعه ۲۹ بهمن ۱۴۰۰ برگزار خواهد شد تا تیم‌ها رقبای خود را در مرحله گروهی بشناسند.