kayhan.ir

کد خبر: ۲۳۶۵۶۶
تاریخ انتشار : ۲۴ بهمن ۱۴۰۰ - ۲۲:۰۲
ضرغامی:

تفویض اختیارات وزارت میراث فرهنگی به مدیران استانی آغاز شده است

وزیر میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی گفت: اقدامات عملی برای تفویض اختیارات بخش‌هایی از ماموریت‌های ستاد وزارتخانه به مدیران استانی آغاز شده است. 
به گزارش خبرگزاری میراث آریا، سیدعزت‌اله ضرغامی دیروز در همایش تفویض اختیار به مدیران استانی وزارت میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی با اشاره به تجربه چهل سال گذشته اظهارداشت: پاشنه‌ آشیل دولت‌ها، سیستم ناکارآمد و بازدارنده‌ اداری است که مثل اختاپوس روی کشور افتاده و امکان تصمیم‌گیری‌های جدی را از مدیران سلب کرده است.
ضرغامی افزود: وزارت میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی، بخش‌هایی از موانع و ایستگاه‌های اعطای مجوز را حذف کرده و صرفاً اعلام متقاضی در سامانه، به معنی مجوز قانونی تلقی می‌شود. نظارت وزارتخانه در این حوزه، نظارت پسینی است.
وی ادامه داد: اقدامات عملی برای تفویض اختیارات بخش‌هایی از مأموریت‌های ستاد وزارتخانه به مدیران استانی آغاز شده است. در کارگاه آموزشی امروز، معاونت‌های تخصصی موارد تفویضی را تشریح کردند و آموزش‌های لازم را به مدیران استانی دادند. مدیران باید با نظارت دقیق و در جهت رضایت حداکثری مردم و متقاضیان ماموریت‌های جدید را به خوبی انجام دهند.