kayhan.ir

کد خبر: ۲۳۶۵۵۷
تاریخ انتشار : ۲۴ بهمن ۱۴۰۰ - ۲۲:۰۲
نگاهی به دیروزنامه‌های زنجیره‌ای

غیر خودی مدعیان اصلاحات‌اند با مدال بزرگ‌ترین سرمایه‌های اسرائیل نه مردم

 
سرویس سیاسی ـ
در حالی‌که مدعیان اصلاحات از سوی دشمن مدال بزرگترین سرمایه اسرائیل در ایران را گرفته‌اند، روزنامه منتسب به جمهوری اسلامی، درباره اوصاف غیر خودی و غیر انقلابی آدرس گمراه‌کننده داد.
این روزنامه در سرمقاله خود نوشت: «تقسیم‌بندی مردم به خودی و غیرخودی، بابصیرت و بی‌بصیرت، انقلابی و غیرانقلابی، ولائی و غیرولائی و... در کلام حکمرانان موج می‌زند و عملکردهایشان نیز همین را نشان می‌دهد. توصیه امیرالمومنین حضرت علی علیه‌السلام به مالک اشتر هنگامی که او را به عنوان والی مصر تعیین کرد و فرمود: «مردم، یا برادر دینی تو هستند و یا در انسان بودن با تو همانندند» تاکیدی بر همین رفتار پدرانه حکمرانان با تمام مردم اعم از مسلمان و غیرمسلمان است. وظایفی از قبیل امر به معروف و نهی از منکر، مبارزه با فساد، دفاع از مردم و انجام اموری برای حفاظت از امنیت و جان و مال مردم که مستلزم بکارگیری ابزارهای تبلیغی و نظامی هستند، در جای خود با احکامی که دین خدا برای آنها مشخص کرده، لازم‌الاجرا هستند و در همان‌ها هم اگر موازین شرعی رعایت شوند، برخورد پدرانه به درستی رعایت خواهد شد.»
گفتنی است، غیرانقلابی، غیر خودی، غیرولائی، بی‌بصیرت و... اوصاف مدعیان اصلاحات ـ اعتدال است که به اشرافیت، غربگرایی، فریبکاری و انکار و هجمه به آرمان‌های انقلاب آلوده‌اند. نقشه آمریکا را پیاده می‌کنند، از بیگانه دستور می‌گیرند و دشمن را بزک می‌کنند. به دشمن گرای تحریم ملت ایران را دادند، سپس ادعا کردند برای برداشتن تحریم‌ها باید بر سر منابع قدرت ملی مذاکره و آنها را واگذار کرد. آنها با سوءمدیریت تیغ تحریم را تیز و سفره مردم را خالی کردند. حالا آدرس گمراه‌کننده می‌دهند و در حالیکه خود غیرانقلابی و غیر خودی‌اند، این اوصاف را بر مردم حمل می‌کنند! نتانیاهو آشکارا از این جریان با عنوان «بزرگترین سرمایه اسرائیل در ایران» یاد می‌کرد. در جریان فتنه آمریکایی- اسرائیلی ۸۸ نیز شیمون پرز، رئیس‌جمهور رژیم جعلی و کودک‌کش اسرائیل، درباره آنها گفت «آنها به نمایندگی از اسرائیل‌، علیه جمهوری اسلامی ایران به مقابله برخاسته‌اند» و این طیف جرأت تکذیب آن را نداشته و ندارد.
اشک تمساح حامیان همسرکشی برای جنایت اهواز 
روزنامه اعتماد روز گذشته در گزارش تیتر یک خود با عنوان «از حقوق زنان صيانت كنيد» نوشت: ««قتلِ ناموسي»، «زن‌كشي»، «كودك‌همسري»، «خشونت عليه زنان»... اين‌بار ديگر به هشتگ‌هايي تبديل شده‌اند كه كاربران شبكه‌هاي اجتماعي با تكرارشان لابه‌لاي سطور توييت‌ها و پست‌هاي اينستاگرامي، داغ نگاه‌شان مي‌دارند تا مگر به اين ترتيب جامعه را‌اندكي هشدار و مسئولان را تا آنجا كه ممكن است و مي‌شود، هوشيار كنند تا مگر در سايه اين افزايش آگاهي اجتماعي، مطالبه‌گري از مسئولان را افزايش دهند و با افزايش مطالبه‌گري از مسئولان كاري كنند كه آقايان و معدود خانم‌هاي مسئول در قوه قضاييه و البته دولت و مجلس انقلابي حواس‌شان باشد كه براي تامين امنيت زنان در انجام وظايف‌شان كوتاهي كرده... نمونه‌اي از مطالبه‌گري شهروندي كه حالا در دستوركار جمعي متشكل از چند ده نفر از چهره‌هاي سياسي اصلاح‌طلب نيز قرار گرفته و اين جماعت با تدوين و امضاي نامه‌اي خطاب به روساي هر سه قوه مجريه، مقننه و قضاييه از آقايان ابراهيم رئيسي، محمدباقر قاليباف و غلامحسين محسني اژه‌اي خواسته‌اند كه دست‌كم نسبت ‌به تعيين‌تكليف فوري لوايح «اصلاح ماده ۶۱۲ قانون مجازات اسلامي (در باب تعزيرات) به‌منظور حفظ امنيت حريم خانواده و حمايت از اخلاق‌گرايي در مواجهه با ارتكاب به قتل توسط پدر و همسر» و «حفظ كرامت و حمايت از زنان در برابر خشونت» اقدام كنند.»
گفتنی است، با نگاه به گذشته کاملا روشن است که طیف اصلاحات بود که همسرکشی و کودک همسری را باب کردند حالا نقش دایه مهربان‌تر از مادر را بازی می‌کنند. سوابق سیاه طیف مدعی اصلاحات نشان می‌دهد همسرکشی و حمایت از آن توسط افراد و رسانه‌های اصلاحات در ماجرای نجفی که زنش را در حمام تیرباران کرد آغاز شد. ابتکار و مولاوردی به عنوان معاونان حوزه زنان روحانی، در ماجرای همسرکشی نجفی گفتند: مثل «بره»سکوت می‌کنیم! اما در ماجرای قتل زنی در اهواز از دولت و مجلس خواستند که پاسخ دهند!
برخی رسانه‌های اصلاح‌طلب که این روزها مشغول هدف‌گیری و تقبیح برخی مفاهیم همچون «ناموس‌پرستی» با وام‌گیری عجیب و فرصت‌طلبانه از جنایت فجیع یک قاتل هستند، روزگاری نه‌چندان دور در زمانی که نجفی، شهردار وقت تهران و یکی از چهره‌‌های مطرح جناح سیاسی آنها همسر جوان خود را با شلیک اسلحه به قتل رساند، تلاش زیادی کردند که ناجوانمردانه انواع تهمت‌های ناروا را به مقتول که دستش از دنیا کوتاه شده بود، نسبت دهند و وی را بدون هیچ سند و مدرکی مهدورالدم می‌خواندند تا این‌طور القا کنند که نجفی حق داشته تا همسرش را به قتل برساند! البته این رسانه‌ها پاسخ نمی‌دهند که اگر ناموس‌پرستی امروز این ‌اندازه از نظر آنها قبیح شده پس چرا پیش از این ابزار و توجیهی برای تبرئه نجفی از اتهام قتل توسط همین رسانه‌ها بود؟
مدعیان اصلاحات که این روزها دم از دفاع از حقوق زنان می‌زنند زمانی به جای دفاع از زنی که به طرز فجیعی توسط همسرش و غافلگیرانه به قتل رسید، طرف قاتل را گرفته بودند و حاضر شدند چند 10 میلیارد تومان هم برای گرفتن رضایت از خانواده مقتول و رهایی نجفی از قصاص بپردازند.
اصلاح‌طلبان و این همه کینه علیه مجلس یازدهم!
روزنامه اصلاح‌طلب شرق در شماره دیروز خود و در گزارش تیتر یک نوشت: «دخالت و فشار نمایندگان مجلس در انتصابات دولتی به اخطار شورای نگهبان ختم شد که اگر این ایفای نقش در انتصابات ادامه یابد به موجب هشدار دیروز طحان‌نظیف منجر به رد صلاحیت نمایندگان در انتخابات بعدی مجلس خواهد شد.»
در ادامه این نوشتار می‌خوانیم: «عدم اصلاح رفتار نمایندگان سبب شد تا کار به اخطار رسمی توسط شورای نگهبان برسد. سخنگوی شورای نگهبان روز گذشته در نشست خبری خود با اصحاب رسانه، درباره نقش نمایندگان مجلس در انتصابات گفت: نمایندگان بر اساس قانون باید نظارت و قانون‌گذاری کنند. آنان منعی برای نظارت ندارند اما نباید در امور قوای دیگر دخالت کنند. آنان می‌توانند از ابزارهای نظارتی خود استفاده کنند. البته طبق بیانات مقام معظم رهبری نمایندگان نباید در انتصابات دخالت داشته باشند. اگر واقعا نمایندگان در انتصابات دولتی دخالت داشته باشند، حتما شورای نگهبان این موضوع را مورد توجه قرار می‌دهد. وی افزود: نظارت نمایندگان اگر منجر به دخالت آنها در عزل و نصب‌ها شود حتما تخلف است و شورای نگهبان حتما در بررسی صلاحیت‌ها آن را مدنظر قرار می‌دهد. نظارت با دخالت فرق دارد و سؤال، استیضاح و تحقیق و تفحص حق قانونی نمایندگان است.»
طیف موسوم به اصلاح‌طلب از زمان شروع مجلس یازدهم هجمه و حمله به مجلسی که اکثریت آن از اصولگرایان بودند را کلید زدند. در این میان روزنامه شرق از چندماه قبل از آغاز مجلس یازدهم شروع به تخریب مجلس کرد. 
در مورد اخیر هم باید گفت که نشست خبری سخنگوی شورای نگهبان مانند همیشه که از وی پرسش می‌شود و او پاسخ می‌دهد برگزار شد. در این نشست از سخنگوی شورای نگهبان سؤالی در این مورد پرسیده شده و او به صورت کلی به بیان روال و قانون پرداخته که اگر چنین اتفاقی افتاد شورای نگهبان در بررسی صلاحیت‌ها مدنظر قرار می‌دهد.
حالا از این موضوع روزنامه شرق سوءاستفاده کرده و در نهایت بی‌اخلاقی به کاری زشت و زننده دست زده و طوری وانمود کرده که انگار سخنگوی شورای نگهبان اخطاری به مجلس یازدهم داده است.
راستی چرا این طیف این همه با مجلس یازدهم سرستیز دارند؟! 
از خواسته‌های خود بگذریم تا توافق کنیم!
روزنامه آرمان ملی به نقل از فعال سیاسی اصلاح‌طلب نوشت: «امروز باید تصمیم گیری کرد به این شکل که از برخی خواسته‌های خود بگذریم و به تفاهم در وین برسیم تا وضعیت تغییر کند یا به دنبال مسیر دیگری برویم. توافق به معنای این است که از برخی خواسته‌های خود بگذریم. در بهترین توافق‌ها نیز باز هم باید یک چیزی داد و در مقابل آن امتیازی گرفت. امروز غربی‌ها در یک جنگ نظامی مغلوب ایران نشده‌اند که هرچه بخواهیم به آنها تحمیل کنیم. این یک بده بستان است و باید برای اینکه امتیاز دریافت کنیم، امتیاز هم بدهیم. اصول توافق این است.»
در ادامه این مطلب آمده است: «به هر حال باید با کسانی که وارد توافق می‌شویم بده بستان داشته باشیم تا مسیر بازگشت وجود نداشته باشد. امروز ما باید از طریق نتیجه توافق برای خودمان تضمین ایجاد کنیم. بخشی از ضمانت حفظ توافق به دست خودمان است و باید بر روی آن تمرکز کنیم و با برداشتن گام‌های هوشمندانه آن را عملیاتی کنیم. مشخصاً اگر خوی غیرمنطقی ترامپ در قالب خودش یا شخص دیگری در آمریکا ظهور کند و بخواهد از طریق ایجاد تنش با ایران، مشکلات داخلی خود را سامان دهد مشخصاً بار دیگر به مشکل خواهیم خورد.»
برخی اصلاح‌طلبان رادیکال که گویا پادوهای غربی‌ها در داخل هستند، در حالی می‌گویند از شروط اصلی مانند تضمین‌ها بگذریم که طی 8 سال گذشته تمام مسائل و مشکلات معطوف برجام شد، آن‌هم برجامی که آمریکایی‌ها به‌راحتی و بی‌هیچ هزینه‌ای از آن خارج شدند و اروپایی هم صرفاً به وعده و فریب دولت قبل روی آوردند. به نظر می‌رسد اظهارات اخیر مدعیان اصلاحات مبنی بر کوتاه آمدن در برابر غرب، کارشکنی در مسیر مذاکرات وین و چراغ سبز دادن به آمریکایی‌هاست که امکان کوتاه آمدن از مسئله تضمین‌ها در ایران وجود دارد!