kayhan.ir

کد خبر: ۲۳۶۵۲۳
تاریخ انتشار : ۲۳ بهمن ۱۴۰۰ - ۲۲:۱۸

کیهان و خوانندگان

 
 
33110065 ساعت 3 تا 6 بعدازظهر
سامانه پیام کوتاه 30002323
 
* امت خمینی و خامنه‌ای پس از 43 سال علی‌رغم شرایط قرمز کرونایی در اکثر شهرها آرام ننشستند و با خودرو، موتورسیکلت، دوچرخه‌ و بعضاً پای پیاده بر وفاداری‌شان به آرمان‌های شهدا و امامین انقلاب صحه گذاشتند و ثمره خون‌ها را با حضور خود پاس داشتند و دشمنان را انگشت به دهان گذاشتند. درود و سلام خداوند، انبیاء و ملائکه بر این امت خمینی و خامنه‌ای. شاکرانه برای این شعور و حضور جبین برخاک می‌ساییم.
3949---0912
* همان‌طوری که رئیس‌جمهور عزیزمان در روز یوم‌الله 22 بهمن گفتند امید ما به خدا و مردم است و هرگز به وین و نیویورک نیست، اگر این نگاه در دولت‌های قبل هم بود الان کشور با تورم بالای 30-40 درصدی دست به گریبان نبود. در طول تاریخ شکست‌هایی که جبهه حق متحمل شده ناشی از اعتماد به قدرت‌های شیطانی بوده است.
کرمی
* سلام بر روح بلند بنیانگذار انقلاب اسلامی و بر شهدای حماسه‌آفرین یوم‌الله 22 بهمن و سلام و صلوات بر رهبر و مقتدایمان حضرت امام خامنه‌ای ناخدای کشتی انقلاب و حکیم و فرزانه نظام و خلف شایسته امام راحل(ره) و مردم عزیز، ‌ولایتمدار، شهیدپرور و همیشه در صحنه که باز حماسه‌ای دیگر در 22 بهمن 1400 در شرایط ویژه کرونایی خلق نمودند.
علی‌اکبر آقابیگی- قم
* حماسه یوم‌الله 22 بهمن همیشه شکوهمند خواهد ماند. گو اینکه در این دو سال دلتا، امیکرون و... علی‌رغم ایجاد محدودیت، هرگز باعث خلل در پاسداشت ارزش‌های ملکوتی آن نشد. البته همین محدودیت‌ها نیز نوع‌دوستی و اتحاد و همبستگی اسلامی و ملی را بیشتر می‌کند.
علی عسگری
* کارهای بزرگ و حماسه‌آمیزی در طول چند دهه انقلاب در سراسر کشور در عرصه‌های گوناگون اقتصادی، اجتماعی، عمرانی، آموزشی و بهداشت صورت گرفته که هر کدام نیاز به تبیین و روشنگری دارد ولی به دلیل کم‌کاری‌ها مردم از خیلی از این اقدامات حیرت‌آور مطلع نیستند.
رستم‌پور
* جهاد تبیین که رهبر معظم انقلاب آن را فریضه‌ای قطعی و فوری عنوان کرده‌اند به عنوان رسالت جریان انقلابی نباید به تکرار رویه‌های معمول تجربه شده مانند سخنرانی‌های یکطرفه منتهی شود. بلکه مخاطب‌شناسی و ارتباط‌گیری صحیح با جامعه حرف اول را می‌زند.
حنیف
* روشنگری و کمک به تشخیص حق و باطل همواره لازم است ولی در شرایط فعلی که دشمن با دیکتاتوری رسانه‌ای و جنگ ادراکی که علیه ما دارد و فضا را غبارآلود ساخته باید بیش از پیش به تبیین حق پرداخت و جلوی جابه‌جایی جای جلاد و شهید را گرفت.
نوریان
* اگر با دیده انصاف به انقلاب اسلامی و ثمراتی که برای ملت به ارمغان آورد نگریسته شود تصدیق خواهیم کرد که با انقلاب اسلامی خودباوری و هویت دینی و ملی، جایگزین سرخوردگی و تحقیر دوران سیاه پهلوی شد و مردم در چارچوب نظام مردم‌سالاری دینی بر سرنوشت خود حاکم شدند. استقلال سیاسی، نظامی، فرهنگی و... از دیگر برکات این انقلاب است. ایرانی که یکی از مستعمرات آمریکا شمرده می‌شد امروز به قدرتی انکارناپذیر در منطقه و جهان تبدیل شده است.
معصومیان
* بر اساس دیدگاه‌های رهبر معظم انقلاب، انقلابیگری و انقلابی بودن و انقلابی ماندن پنج‌شاخصه اصلی دارد که باید به آن پایبند بود و الا انقلابی‌گری بی‌معناست: 1- پایبندی به مبانی و ارزش‌های اساسی اسلام و انقلاب 2- هدف‌گیری آرمان‌های انقلاب و همت بلند برای رسیدن به آنها 3- پایبندی به استقلال کشور 4- حساسیت در برابر دشمن و نقشه دشمن 5- تقوای دینی و سیاسی.
قاسمی
* تجربه چند دهه انقلاب نشان داده که دشمنان نظام مقدس جمهوری اسلامی جز زبان قدرت چیزی را متوجه نمی‌شوند اگر امروز آرامش و امنیتی در کشور ما وجود دارد به دلیل ترس و  وحشتی است که دشمنان از نتیجه تهاجم و تجاوز به کشور ما دارند. این قدرت ایران باید همچنان پایدار بماند و تقویت بشود.
2359---0919
* اولین موضوع در بحث انقلابی بودن پای‌بندی به مبانی و ارزش‌های اساسی انقلاب و اسلام است. در طول چهار دهه انقلاب هر کجا مطابق با مبانی انقلاب و اسلام و دستورات رهبری عمل کرده‌ایم شاهد پیشرفت و موفقیت بوده‌ایم و هر کجا عقب‌گرد و ناکامی داشته‌ایم به دلیل کوتاه آمدن در مبانی انقلاب و فاصله گرفتن از دستورات رهبری بوده است.
کربلایی
* دولت سیزدهم 6 ماه است که میراث‌دار زمین سوخته دولت قبل شده است و نمی‌توان انتظار معجزه داشت ولی روزنامه‌های زنجیره‌ای به انحای مختلف برای فرار از پاسخگویی درباره عملکرد دولت مورد حمایت خود، توپ را به زمین دولت جدید می‌اندازند که چرا کاری برای معیشت مردم صورت نمی‌گیرد؟ هر انسان منصفی می‌بیند و می‌داند برای خرابی‌های 8 ساله باید زمان بیشتر صرف کرد تا آثار آن در جامعه هویدا شود. هر چند طی این 6 ماه قدم‌های بزرگی برداشته شده و آثار آن هم تا اندازه‌ای نمودار است. ولی باید با امید و کمک به دولت ان‌شاءالله شاهد گشودن گره‌های متعددی باشیم که به دست دولت قبل به کار مردم زده شده است.
امانی
* تنگناهای شدید اقتصادی در کشور که اغلب در جریان عملکرد طیف اصلاح‌طلبان در قدرت به وجود آمده ناشی از اعتماد بیش از حد به آمریکا و غرب بوده است. اگر به همان میزانی که دل در گرو این شیطان داشتند به اقتصاد مقاومتی و داخل هم توجه داشتند حال و روز امروز مردم نجیب و صبور ما بهتر از این بود که هست.
کاووسی
* قانون ممنوعیت حمل سلاح سرد آذرماه سال 95 در مجلس تصویب شد ولی یک سال بعد از آن تعدادی از اعضای یک فرقه دراویش در خیابان گلستان هفتم با قمه‌کشی سه مامور مظلوم ناجا را شهید کردند. این روزها هم که شاهد سلاخی یکی دیگر از مامورین امنیت در شیراز به دست یک شرور بودیم. بنابراین تصویب قانون به تنهایی کافی نیست. باید به ضابط قدرت عملیات داد.
مرندیان
* چرا از چهره‌های جنجالی اصلاح‌طلبان برای محکوم کردن قتل مامور پلیس در شیراز به دست یک شرور صدایی بلند نشد.
سیرجانی
* توصیه رهبر انقلاب به لزوم توجه به صحبت‌های پزشکان یک رویکرد عقلانی و در حقیقت پشت کردن به خرافه‌پرستی و اباطیل است و باید توسط آحاد مردم جدی گرفته شود.
صیادی
* خبر دادن رهبر عزیز انقلاب در مورد تزریق دُز سوم واکسن خویش یک
 امر به معروف عملی است. باز عده‌ای از این سخن روشن تفسیر به رای عجیب و غریب نکنند و راه خودشان را بروند!
فرزین
* با توجه به شکایت مردم و جمع‌بندی کمیسیون اصل 90 از تخلفات وزیر اسبق راه و شهرسازی در افزایش بی‌سابقه قیمت مسکن مردم همچنان منتظر احضار و محاکمه او هستند. کافی است قوه قضائیه از اوضاع وخیم مستاجرین گزارش تهیه کند تا بیش از گذشته از نتیجه عملکرد و به خاطر ترک فعل‌های آن وزیر مطلع گردد.
نقی‌زاد
* یکی از فرق‌های دوره جدید مذاکرات هسته‌ای در این دولت با مذاکرات قبل در 8 سال گذشته این است که مذاکرات در دوره دولت آقای روحانی بیشتر به یک محفل دورهمی شبیه بود ولی در دور جدید، مذاکرات در سطح یک تصمیم و اقدام ملی صورت می‌گیرد.
طریقت
* جو بایدن رئيس‌جمهور آمریکا طی یک سخنرانی کشته شدن ابوابراهیم القرشی سرکرده داعش بعد از ابوبکر البغدادی در ادلب سوریه را اعلام کرد. واقعیت این است که رهبران گروه‌های تروریستی تنها تا زمان محقق شدن اهداف برنامه‌ریزی شده آمریکا تاریخ مصرف دارند و پس از آن برای استفاده و مصرف داخلی باید حذف شوند. بایدن رئیس‌جمهور آمریکا در این مدت با کاهش چشمگیر محبوبیت خود مواجه شده و برای جبران آن به این اقدام نیاز داشت. فقط بدبخت آنانی که به فردای دردناک مزدوری برای چنین ارباب بی‌وفایی نمی‌اندیشند.
رضادوست
* تحریم‌های آمریکا علیه کوبا که از سال 1962 شروع شده و هنوز هم ادامه دارد دلیل بر این است که مشکل آمریکا فقط با جمهوری اسلامی ایران نیست بلکه آمریکا با همه ملت‌های آزادی‌خواه جهان که تحت سلطه بودن را نمی‌پذیرند مشکل دارد.
شاویسی