kayhan.ir

کد خبر: ۲۳۶۴۷۹
تاریخ انتشار : ۲۳ بهمن ۱۴۰۰ - ۲۱:۰۳

«موقعیت مهدی» بهترین فیلم چهلمین جشنواره فجر شد(اخبار ادبی و هنری)

مراسم اختتامیه چهلمین جشنواه فیلم فجر با حضور جمعی از هنرمندان و مسئولان فرهنگی، جمعه شب 22 بهمن برگزار شد.
 
 
 
این مراسم در حالی برگزار شد که اسامی برگزیدگان توسط یکی از رسانه‌ها لو رفته بود! البته رئیس سازمان سینمایی و دبیر جشنواره اعلام کردند که عوامل این تخلف شناسایی، معرفی و به محاکم قضایی معرفی خواهند شد. 
محمدمهدی اسماعیلی وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی در این مراسم گفت: جای بسی خوشبختی است که بهار سینمای ایران مقارن با بهار انقلاب اسلامی شده است. ما از فردا آغاز کار چهل‌ویکمین جشنواره فیلم فجر را خواهیم داشت. در جشنواره امسال کارهای بزرگی صورت گرفت. ما در 31 استان و بسیاری از روستاها به وسیله سینما سیار این جشنواره را برگزار کردیم. 
وی ادامه داد: در این جشنواره ما چهار نسل از انقلاب را در کنار هم داشتیم و این جای خوشحالی دارد. سینمای ما گام‌های بزرگی برداشته، اما با سینمای مطلوب فاصله داریم‌ و باید به سمت آن رفته و به آن برسیم. جشنواره ما در پی این بود که امید و آگاهی را به سینمای ایران بیاورد.
وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی بیان کرد: در برنامه‌های رئیس‌جمهوری ارتقا فرهنگ و هنر جایگاه ویژه‌ای دارد. ما برنامه‌های ویژه‌ای داریم تا تمامی مشکلات سینما و هنر ایران را حل کنیم. من از همه تلاشگران هنر که دیده نمی‌شوند، تشکر می‌کنم. ما تمام همت‌مان را از امروز به‌کار می‌گیریم تا در سال آینده جشنواره شایسته‌تری برگزار کنیم.
در این مراسم، سیمرغ‌ها و جوایز به برگزیدگان اعطا شد که فیلم «موقعیت مهدی» بیشترین سهم را دارا بود و از جمله سیمرغ بلورین بهترین فیلم را گرفت.
نادر سلیمانی بازیگر فیلم «ضد» هم پس از دریافت سیمرغ بازیگر نقش مکمل، جایزه‌اش را به مادران ۱۷ هزار و۲۰۰ شهید ‌ترور در کشورمان تقدیم کرد.
همچنین سیمرغ بهترین فیلم از نگاه ملی به بهروز شعیبی برای فیلم «بدون قرار قبلی» اهدا شد.