kayhan.ir

کد خبر: ۲۳۶۳۹۶
تاریخ انتشار : ۲۲ بهمن ۱۴۰۰ - ۱۹:۱۳

غزه و کرانه باختری به خونخواهی 3 شهید فلسطینی متحد شدند

 


سه گروه فلسطینی پس از شهادت
3 فلسطینی در نابلس یکصدا اعلام کردند که انتقام شهدا گرفته خواهد شد و خون آنها هدر نخواهد رفت. ادامه عملیات‌های ضد صهیونیستی در کرانه باختری نیز مورد تاکید این گروه‌ها قرار گرفت.
نظامیان رژیم صهیونیستی روز سه‌شنبه به یک خودروی فلسطینی در منطقه «المخفیه» در نابلس در کرانه باختری تیراندازی کرده و سه جوان را به شکل خیابانی اعدام کردند! این سه شهید از «کتائب شهداء الأقصى» بودند. این گردان‌ها در یک نشست خبری تأکید کردند پاسخ به جنایت ترور این شهداء، بسیار سخت خواهد بود و خون این افراد نیز پایمال نخواهد شد. این جنایت صهیونیست‌ها باعث شده تا کرانه باختری و غزه برای انتقام این شهدا متحد شده و وعده خونخواهی دهند.
در این ارتباط، گردان‌های شهدای الاقصی با صدور بیانیه‌ای از آمادگی این جنبش برای پاسخ به عملیات ترور ۳ فلسطینی در نابلس خبر داد.گردان‌های شهدای الاقصی در این بیانیه خواستار لغو کامل توافقنامه اسلو شد. بر اساس متن بیانیه، این جنبش با اشاره به اوضاع متشنج کرانه باختری و ترور اعضای گروه‌های مقاومت در این منطقه خواستار لغو قرارداد اسلو شده است. گردان‌های شهدای الاقصی همچنین در بیانیه منتشر شده از آمادگی مردان جنگی عضو این جنبش برای پاسخ به ترور سه فلسطینی در نابلس خبر داده‌اند.
«زیاد نخاله»، دبیرکل جنبش جهاد اسلامی نیز در تماس تلفنی با خانواده‌های شهدای نابلس تاکید کرد که خون این شهدا هدر نخواهد رفت و درگیری با دشمن صهیونیست در هر کجای سرزمین‌های فلسطینی ادامه دارد. به گزارش فلسطین الیوم، النخاله گفت: «این شهدا پس از طی مسیر انجام عملیات‌های مقاومتی
منحصر به فرد در کنار برادران مجاهد و مقاوم خود به آرزوی خود رسیدند... عملیات‌های جهادی در کرانه باختری هرگز متوقف نخواهد شد و روزهای آینده ثابت خواهد کرد که محاسبات دشمن شکست خورده است.»
این فرمانده جنبش جهاد اسلامی با ابراز افتخار به همکاری با همه نیروهای آزاده مقاومت در مقابله با دشمن صهیونیستی و تجاوزات آن به سرزمین و ملت فلسطین، تاکید کرد: «این خون‌های پاک، قدرت نیروهای مقاومت را برای مقابله و درگیری مستمر با دشمن در همه نقاط دوچندان می‌کند.»
«حازم قاسم»، سخنگوی جنبش حماس نیز تأکید کرد تشدید عملیات‌های مقاومت در قدس و کرانه باختری و گسترش دامنه درگیری‌ها با رژیم اشغالگر بار دیگر نشان داد که ما با انقلاب مستمر و انتفاضه ادامه‌دار مواجه هستیم. بنابر گزارش خبرگزاری فلسطینی (صفا)، قاسم با اعلام این مطلب تأکید کرد که انتفاضه فلسطین ادامه دارد و هرگز جز با تحقق اهداف ملت فلسطین، متوقف نخواهد شد.
«اسماعیل هنیه»، رئیس‌دفتر سیاسی حماس نیز اعلام کرد که خون فلسطینی‌هایی که در شهر نابلس در کرانه باختری به شهادت رسیدند هدر نخواهد رفت. به گزارش قدس پرس، این سخنان طی تماس هنیه با خانواده ٣ فلسطینی شهید عنوان شد. هنیه با بیان اینکه خون این شهدا بیهوده نخواهد بود و هدر نخواهد رفت تاکید کرد، حماس و دیگر گروه‌های مقاومت معتقدند که این مسئله (انتقام خون شهدا) امانتی بر گردن همه ماست. هنیه تاکید کرد که سیاست ترور شکست خورده است و این سیاست مانع از تداوم مقاومت مردم فلسطین نخواهد شد.
در غزه نیز برای گرامی داشتن یاد این 3 شهید فلسطینی مراسم‌هایی برگزار شد و تعدادی از فلسطینی‌ها تجمعاتی در محکومیت این جنایت برگزار کردند.
زندان‌های اسرائیل در آستانه انفجار
از سوی دیگر، حسن عبد ربه سخنگوی سازمان امور اسرا و آزادگان فلسطین از وضعیت نابسامان زندان‌های رژیم صهیونیستی انتقاد کرد و گفت که وضعیت در این زندان‌ها اسفبار است. خبرگزاری «سوا» به نقل از عبد ربه گزارش داد که اگر مسئولان صهیونیست، از اقدامات سرکوبگرانه خود علیه اسرای فلسطینی دست برندارند، وضعیت در داخل زندان‌های صهیونیستی، بسیار متشنج و در آستانه انفجار و تنش قرار خواهد داشت. وی تأکید کرد که اسرا به بستن بخش‌های مختلف زندان و خارج نشدن از آن و عدم ورود به محوطه زندان‌ها ادامه می‌دهند.
این مسئول فلسطین ضمن انتقاد از اقدامات تبعیض‌آمیز صهیونیست‌ها علیه اسرای فلسطینی، گفت این اقدامات به وضوح نشان می‌دهد که صهیونیست‌ها قصد دارند اقدامات سازمان امور اسرا و آزادگان فلسطین را خنثی کنند و اسرای فلسطینی را بترسانند.
در همین ارتباط، «ریاض الاشقر» رئیس‌مرکز مطالعات اسرای فلسطین هم گفت که اسرای فلسطینی در زندان‌های صهیونیستی تصمیم گرفته‌اند که همه بخش‌های زندان را ببندند و این اقدام را در اعتراض به تجاوزات مسئولان زندان انجام می‌دهند. الاشقر به خبرگزاری اسپوتنیک گفت که فضای حاکم بر زندان‌های صهیونیستی، متشنج است و این مسئله در اعتراض به کاهش مدت زمان هواخوری صورت می‌گیرد. مسئولان صهیونیست همچنان تعداد اسرایی را که در محوطه زندان حضور دارند، کاهش داده‌اند. گفتنی است که تعداد اسرای حاضر در زندان‌های صهیونیست حدود چهار هزار و ۶۵۰ نفر است که در میان آنها ۱۶۰ کودک و۳۴ زن حضور دارند. ۶۰۰ نفر از این اسرا نیز بیمار و چهار نفر از آنان، مبتلا به سرطان هستند.