kayhan.ir

کد خبر: ۲۳۶۲۷۲
تاریخ انتشار : ۱۹ بهمن ۱۴۰۰ - ۲۲:۰۶
رئیس‌جمهور:

بیانیه گام دوم انقلاب جزو مهم‌ترین اسناد بالادستی است

رئیس‌جمهور با بیان اینکه بیانیه گام دوم انقلاب اسلامی جزو مهم‌ترین اسناد بالادستی و مستند تحول در همه بخش‌های کشور است، اظهار داشت: این بیانیه با دقت وضع موجود و راهی را که باید برای تحول طی شود تبیین کرده و چراغی پیش روی مجاهدین مسیر تحقق این تحول است.

آیت‌الله سید ابراهیم رئیسی بعد‌ازظهر سه‌شنبه در جلسه شورای‌عالی انقلاب فرهنگی با تبریک ایام دهه مبارک فجر و تقارن آن با ایام پربرکت ماه رجب گفت: این روزها همچنین مصادف با سومین سالروز صدور بیانیه گام دوم انقلاب اسلامی است که جزو مهم‌ترین اسناد بالادستی و مستند تحول در شورای‌عالی انقلاب فرهنگی است.
به گزارش پایگاه اطلاع‌رسانی ریاست جمهوری، وی افزود: بیانیه گام دوم انقلاب اسلامی به‌عنوان سندی جامع پیش‌روی شورای‌عالی انقلاب، دولت و همه دست‌اندرکاران نظام جمهوری اسلامی در قوای سه‌گانه و نهادهای مختلف قرار دارد و همه اقدامات تحولی باید مستند به آن باشد.
رئیس‌جمهور با بیان اینکه بیانیه گام دوم انقلاب اسلامی به دقت و در سطوح مختلف تبیین کرده است که در ۴۰ سال دوم انقلاب چه باید کنیم، بیان داشت: این سند در سطح اول چشم‌انداز روشنی برای شکل‌ دادن به تمدن نوین اسلامی پیش روی ما قرار داده است.
وی تصریح کرد: این سند در سطح دوم سیاست‌های کلان نظام در زمینه استقلال، آزادی، عزت ملی، سبک زندگی، عدالت، مبارزه با فساد، اقتصاد، علم، پژوهش و دیگر عرصه‌هایی را که محورهای تحول در جامعه هستند، به دقت تبیین کرده است.
رئیس شورای‌ عالی انقلاب فرهنگی خاطرنشان کرد: در بیانیه گام دوم انقلاب اسلامی واقعیت موجود به خوبی تبیین شده و راهکارها و اقدامات لازم برای رسیدن به قله‌های تمدن نوین اسلامی و جامعه عاری از فساد و تباهی نیز دقیقاً تشریح شده است.
وی افزود: امروز به شورای‌عالی انقلاب فرهنگی به‌عنوان نهادی عالی برای اجرای این سند امید بسته شده است و ما اعضای شورا وظیفه داریم اولا در ایجاد تحول در شورا مستند بر این سند و سپس نظارت بر حسن اجرای این سند نهایت تلاش خود را به کار گیریم.
رئیس‌جمهور با بیان اینکه سند تحول شورای‌ عالی انقلاب فرهنگی خدمت مقام معظم رهبری ارسال شده است، اظهار داشت: مأموریت مهم شورای‌عالی انقلاب فرهنگی حرکت به سمت اجرای این سند تحول خواهد بود.
رئیسی خاطرنشان کرد: در این سال‌ها در بعضی زمینه‌ها کارهای بزرگی انجام شده که مایه افتخار است و از سوی دیگر در بعضی زمینه‌ها نیز عقب‌ماندگی‌هایی داریم که باید برای رفع آنها تلاش کرد.
کشورهای مستقل می‌توانند تحریم‌ها را بی‌اثر کنند
رئیس‌جمهور روز شنبه پس از دریافت استوارنامه آلبرتو گونزالس کاساس، سفیر جدید جمهوری کوبا‌ گفت: باید روابط نزدیک دو کشور در همه حوزه‌ها از جمله بخش‌های اقتصادی، تجاری و فرهنگی در راستای منافع دو ملت ارتقا یابد.
وی با بیان اینکه «تحریم» و «تهدید» به ابزار جدید سلطه‌گران علیه ملت‌های مستقل تبدیل شده است،‌ اظهار داشت: در چنین شرایطی لازم است کشورهای مستقل با استفاده از ظرفیت‌ها و تامین نیازمندی‌های یکدیگر در مسیر بی‌اثر کردن تحریم‌ها گام‌هایی بردارند.
اتحاد و انسجام گروه‌های فلسطینی
رئیسی روز سه‌شنبه نیز پس از دریافت استوارنامه خانم سلام زواوی، سفیر جدید فلسطین گفت: حمایت از مردم فلسطین و آزادی قدس شریف مسئله اول جهان اسلام است و جمهوری اسلامی ایران حامی حقیقی مردم فلسطین و آزادی قدس شریف است.
وی تصریح کرد اتحاد و انسجام گروه‌های فلسطینی رمز پیروزی در مقابل رژیم صهیونیستی است.
امیدواریم با پیروزی نهایی در مسجدالاقصی
به امامت حضرت آیت‌الله خامنه‌ای نماز اقامه کنیم
خانم سلام زواوی، سفیر جدید فلسطین نیز پس از تقدیم استوارنامه خود با تبریک سالگرد پیروزی انقلاب اسلامی و با تجلیل از حمایت‌های حقیقی ملت ایران از مردم فلسطین،‌ اظهار داشت: امیدواریم با پیروزی نهایی و تشکیل کشور مستقل فلسطین به پایتختی قدس شریف بتوانیم در مسجدالاقصی به امامت حضرت آیت‌الله خامنه‌ای نماز اقامه کنیم.
تماس تلفنی رئیس‌جمهور با اردوغان
خبر دیگر اینکه، رئیس‌جمهور در تماس تلفنی با رجب طیب اردوغان برای وی آرزوی سلامتی و بر تقویت مناسبات اقتصادی بین ایران و‌ترکیه تأکید کرد.
رئیسی شنبه شب در گفت‌وگوی تلفنی با رجب طیب اردوغان رئیس‌جمهور‌ ترکیه ضمن آرزوی سلامتی برای وی، با‌ اشاره به اهمیت توسعه روابط دو کشور در عرصه‌های مختلف به‌ویژه مناسبات اقتصادی بر ضرورت تقویت سطح همکاری‌ها و هماهنگی‌های تهران- آنکارا تأکید کرد.
رجب طیب اردوغان رئیس‌جمهور‌ ترکیه نیز در این تماس با تشکر از احوالپرسی آیت‌الله رئیسی با تأکید بر آمادگی کشورش برای تحکیم هرچه بیشتر روابط با تهران از اقدامات انجام شده برای استمرار صادرات گاز به‌ترکیه قدردانی کرد.