kayhan.ir

کد خبر: ۲۳۶۲۷۱
تاریخ انتشار : ۱۹ بهمن ۱۴۰۰ - ۲۲:۰۶
بهادری جهرمی:

سود سهام عدالت تا پایان سال پرداخت می‌شود

سخنگوی دولت گفت: توزیع سود سهام عدالت برای کسانی که دارای سهام هستند تا پایان اسفند ماه انجام می‌شود.

علی بهادری جهرمی در نشست خبری ضمن تبریک دهه فجر و روز نیروی هوایی ارتش جمهوری اسلامی ایران، اظهار داشت: سود سهام عدالت برای کسانی که دارای سهام هستند تا پایان اسفند ماه پرداخت خواهد شد. سود سهام عدالت امسال بیش از دو و نیم برابر آخرین پرداخت است که هر نفر بین ۵۳۰ تا ۵۵۰ هزار تومان خواهد بود و یک خانوار چهار نفره معادل دو میلیون تومان دریافت خواهد کرد.
وی با اشاره به دهه فجر، بیان داشت: پروژه آبرسانی ۱۰هزار نفری روستایی دیروز با حضور رئیس‌جمهور افتتاح شد همچنین برخی از پروژه‌های به نتیجه رسید شده وزارت نیرو هم توسط رئیس‌جمهور افتتاح شد و حدود ۲۱۱ روستا برق رسانی شد.
بهره‌برداری از 48 پروژه
بیش از ۲۰ میلیارد دلار درآمد سالانه خواهد داشت
سخنگوی دولت با اشاره به آغاز عملیات اجرایی ۴۸ پروژه در حوزه صنعت و پتروشیمی، گفت: این اقدام با ارزش تقریبی ۵۰۰ هزار میلیارد تومان که از ابتکارات دولت مردمی بود انجام شد زیرا یکی از نگاه‌های جدی دولت توسعه با محوریت قرار دادن بخش خصوصی است که دولت تسهیل‌گر باشد.
بهادری جهرمی افزود: محوریت فعالیت دولت مردمی خود مردم هستند که در این پروژه هم ۷ مجموعه بزرگ کشور شرکت داشتند و این پروژه در ۱۳ استان و ۲۷ شهرستان در حال اجراست که در واقع توزیع ملی شده است. وی تاکید کرد: پیش‌بینی می‌شود پس از بهره‌برداری کامل از پروژه‌ها بیش از
۲۰ میلیارد دلار درآمد سالانه داشته باشد که از این مبلغ ۱۱ میلیارد دلار از صادرات است.
سخنگوی دولت گفت: این اقدامات در راستای هدف گذاری دولت برای تحقق رشد ۸ درصدی است. اینها بخشی از اقدامات دولت برای سرمایه‌گذاری مولد است که به ۱۵۰۰ هزار میلیارد تومان در سال آینده می‌رسد.
بهادری جهرمی با اشاره به مذاکرات وین و لغو کردن برخی تحریم‌ها توسط آمریکا، بیان داشت: هیچ تغییری در سیاست ایران در مذاکرات ایجاد نشده است و توافق موقت در دستور کار نیست، این اقدامات نمایشی نقشی در پیشبرد مذاکرات نخواهد داشت. از این رو توافق خوب با تضمین کافی، ملاک دولت در مذاکرات است.
وی تصریح کرد: خنثی ‌سازی تحریم‌ها پا به پای مذاکرات در دستور کار بوده، اما اینکه انتظار داشته باشیم تورم ۶۰ درصدی که در هنگام تحویل دولت رو به رو بودیم، در کوتاه مدت به صفر برسد، این کار نشدنی است زیرا بیماری‌های زمینه‌ای اقتصاد همانند تورم نیازمند زمان است. ما همچنان داریم بودجه دولت قبل را اجرا می‌کنیم و برنامه‌ریزی اصلاحی با بودجه جدید اجرایی می‌شود.
مدیریت کنترل قیمت کالاهای اساسی
تا شب عید ادامه می‌یابد
سخنگوی دولت در پاسخ به سؤالی درباره افزایش بهای برخی کالاهای اساسی در بازار و تمهیدات دولت در این زمینه، اظهار داشت: با توجه به نزدیک شدن به ایام عید نوروز، دولت برای تامین میوه و کالاهای اساسی تدابیر لازم را اتخاذ کرده است. همچنین سازمان تعاون روستایی با همراهی سازمان میادین و اتحادیه میوه و تره‌بار متولی شدند که تنظیم بازار را انجام دهند.
بهادری جهرمی تصریح کرد: نظام توزیع کالاهای اساسی هم مدیریت شده و چارچوب‌مند درحال پیشرفت است که اینجا جا دارد از شهرداری تهران برای همکاری نزدیک با دولت تشکر کنم.
وی با بیان اینکه دولت توزیع هوشمند هم در دستور کار خود قرار داده است، تاکید کرد: مدیریت کنترل قیمت کالاهای اساسی تا شب عید ادامه می‌یابد و دولت اجازه افزایش قیمت را نخواهد داد.
سخنگوی دولت با اشاره به گرانی برنج و سیب زمینی در کشور، گفت: با خشکسالی‌های گذشته شاهد کاهش ۲۰ درصد تولید این اقلام در کشور بودیم اما عده‌ای از خشکسالی سوداگری می‌کنند که دولت نسبت به این موضوع حساس است و نسبت به این اقدام‌ها واکنش‌هایی خواهد داشت.
برنج ایرانی با قیمت حدود ۴۰ هزار تومان
به وفور در سامانه هوشمند توزیع کالا موجود است
به گزارش فارس، بهادری جهرمی با اشاره به سامانه هوشمند توزیع کالا، افزود: اکنون برنج خارجی در این سامانه از قیمت ۱۲ تا ۲۰ هزار تومان و برنج ایرانی حدود ۴۰ هزار تومان به وفور موجود است همچنین بقیه اقلام هم با واردات از سوی جهادکشاورزی کنترل می‌شود و اجازه سوداگری را نخواهد داد.