kayhan.ir

کد خبر: ۲۳۵۷۷۴
تاریخ انتشار : ۱۲ بهمن ۱۴۰۰ - ۲۱:۵۹
مدیرکل بهزیستی مازندران خبر داد:

پرداخت ماهانه 325 میلیارد ریال به 56 هزار نفر در حوزه توانبخشی و اجتماعی

بالغ بر 170 هزار خانوار تحت پوشش بهزیستی مازندران قرار دارند که از این تعداد 56 هزار نفر در حوزه توانبخشی و اجتماعی ماهانه بالغ بر 325 میلیارد ریال مستمری دریافت می‌کنند.

 

ساری- خبرنگار کیهان

دکتر فرزاد گوهردهی مدیرکل بهزیستی مازندران با بیان اینکه در استان مازندران 115 مرکز مثبت زندگی فعالیت دارد، ادامه داد: در این مراکز خدمات سطح یک در دور افتاده‌ترین مناطق ارائه می‌شود.
وی یکی از اهداف بهزیستی را «جامعه‌محور کردن» و بردن خدمات در دل جامعه عنوان داشت و گفت: در حال حاضر 34 مرکز مجری طرح سی. بی. آر (ارائه خدمات توانبخشی مبتنی بر جامعه) در استان وجود دارد که در 9 ماهه سال جاری در این مراکز به بیش از 15 هزار نفر خدمات ارائه شده است.
دکتر گوهردهی یکی از مهم‌ترین اهداف بهزیستی را توانمندسازی جامعه هدف برشمرد و افزود:  از ابتدای سال تاکنون 586 واحد مسکونی واگذار شده است که با توجه به واگذاری 174 واحد مسکونی در ایام دهه فجر این رقم به 760 واحد مسکونی می‌رسد که این تعداد تقریبا به دو برابر افزایش یافته است.
مازندران در صدر درخواست فرزندخواندگی قرار دارد
مازندران با بیش از 1200 درخواست در ردیف 5 استان اول فرزندخواندگی قرار دارد.
فرزاد گوهردهی مدیرکل بهزیستی مازندران با بیان این مطلب گفت: 203 کودک تحت حمایت و پوشش بهزیستی مازندران قرار دارد که از این تعداد حدود 100 بچه قابل واگذاری هستند.
وی با‌ اشاره به فرایند واگذاری فرزندخواندگی گفت: اولویت اول زوجینی که فاقد فرزند باشند و در ثانی به زنان مجرد بدون همسر و یا به خانواده‌های یک فرزند با در نظر گرفتن شرایط سنی متقاضی پس از احراز صلاحیت و... با حکم مرجع قضایی فرزندخواندگی واگذار می‌شود.
فرزاد گوهردهی با‌ اشاره به اینکه خانواده‌ها می‌توانند از استان‌های دیگر فرزند بپذیرند اگر کسی می‌تواند زودتر از دیگر استان‌ها فرزند بگیرد ما پرونده‌اش را به آن استان ارجاع
خواهیم داد.