kayhan.ir

کد خبر: ۲۳۵۶۶۰
تاریخ انتشار : ۱۱ بهمن ۱۴۰۰ - ۱۹:۳۲
سعید محمد:

تمام ساحل منطقه آزاد انزلی به‌زودی برای عموم بازگشایی می‌شود

 
 
 
 
دبیر شورای عالی مناطق آزاد تجاری، صنعتی و ویژه اقتصادی روز دوشنبه تأکید کرد: تا ۴۸ ساعت آینده باید تمامی متصرفات ساحلی منطقه آزاد انزلی عقب‌نشینی، آزاد‌سازی و پاک‌‌سازی شود.
به گزارش خبرگزاری تسنیم  سعید محمد ‌در جریان سفر دیروز معاون اجرایی رئیس‌جمهور برای بازدید از اجرای طرق آزاد‌سازی سواحل در منطقه آزاد انزلی در گفت‌وگوی تلفنی اظهار داشت: منطقه‌ آزاد باید طی 48 ساعت آینده تا حریم 60 متری که قانون مشخص کرده است آزاد‌سازی انجام دهد. تمامی این حریم باید طبق قانون و دستور رئیس‌جمهور برای عموم بازگشایی شود.
دبیر شورای عالی مناطق آزاد تأکید کرد: مدیریت مجموعه منطقه آزاد باید ظرف 48 ساعت آینده پاک‌‌سازی را انجام دهد. در حال حاضر فقط بخش‌های تجاری و بندری باید در دست مجموعه بندر به دلیل فعالیت‌های تجاری قرار داشته باشد و باقی متصرفات باید آزاد شود. 
همچنین به گزارش ایرنا، سید صولت مرتضوی؛ معاون اجرایی رئیس‌جمهور در برنامه تلویزیونی گفت: در قدم اول دستگاه‌هایی که به دستور رئیس‌جمهور تمکین نکنند و نسبت به آزاد‌سازی سواحل تصرف شده اقدام نکنند، به بازرسی ریاست جمهوری معرفی خواهند شد.
او افزود: عمده تصرفات ساحل از سوی دستگاه‌های اجرایی است. در نتیجه لازم است به سرعت نسبت به آزاد‌سازی سواحل تصرف شده اقدام کنند. البته آن بخش از ساحل که تحت تصرف دستگاه‌هایی که رسالت امنیتی دارند یا گمرکات و بنادر است و این تصرف در راستای خدمت و وظیفه آنهاست، شامل دستور آزاد‌سازی سواحل نمی‌شود.
معاون اجرایی رئیس‌جمهور ادامه داد: باید همه دستگاه‌ها همان‌طور که رئیس‌جمهور دستور داد، 20 روزه به حریم 60 متری دریا برگردند. محتوای دستور، آزاد‌سازی سواحل تا ۲۰ روز آینده بوده و شامل تعیین تکلیف نمی‌شود. بنابراین، مسئولان با سرعت رفع تصرف و آزاد‌سازی سواحل را اجرایی خواهند کرد.
لازم به یادآوری است، قرار است معاون اجرایی رئیس‌جمهوری، برای پیگیری اجرای مصوبات و دستور رئیس‌جمهوری درباره آزاد‌سازی سواحل عازم گیلان شود.