قوام بودن، نشانه کمال و تقرب الیالله نیست(سلوک عارفانه)
قوام بودن نشانه کمال و تقرب الیالله نیست، همچنان که در تمام وزارتخانهها، مجامع، جامعهها و مراکز افرادی هستند که قوام دیگری هستند. مدیر، مسئول و رئيس و... هستند اما این مدیریت فخر معنوی نیست، بلکه یک کار اجرایی (و مدیریتی) است. این چنین نیست که آن کسی که رئيس یا مسئول شد، یا قیم و قوام شد، به خدا نزدیکتر باشد.(1)
____________
1- زن در آیینه جلال و جمال، آیتالله جوادی آملی، ص 366