kayhan.ir

کد خبر: ۲۳۵۲۸۰
تاریخ انتشار : ۰۵ بهمن ۱۴۰۰ - ۲۳:۱۳
در پنجمین جلسه رسیدگی به پرونده شهرداری شهریار مطرح شد

روایت نماینده دادستان از تبدیل شهریار به حیاط‌خلوت مفسدان اقتصادی

پنجمین جلسه رسیدگی به پرونده شهرداری شهریار به ریاست قاضی بابایی در دادگاه کیفری یک استان تهران برگزار شد.

به گزارش خبرگزاری میزان، در این جلسه نماینده دادستان با بیان این که در سال‌های گذشته شهرستان شهریار به حیاط‌خلوت مفسدان اقتصادی تبدیل شده بود تاکید کرد: شهریار به بدترین شکل ممکن اداره می‌شده است.
حمید عسگری‌پور دادستان شهریار با بیان اینکه مراجعه‌کنندگان به شهرداری در سه دسته جای می‌گیرند، گفت: دسته اول افرادی بودند که دارای نفوذ در مسئولان شهرداری بودند و به‌راحتی امور آنها انجام می‌شد. دسته دوم افراد متخلفی بودند که با دادن رشوه به مسئولان شهرداری اقدامات غیرمجاز خود را انجام می‌دادند. این رشوه‌ها در قالب وجه نقد، سکه، دلار و در مکان‌های مختلف صورت گرفته است. دسته سوم، اما افرادی بودند که به لحاظ عدم پرداخت رشوه با کوچک‌ترین تخلفی با پلیس ساختمان و بیل مکانیکی مواجه می‌شدند تقاضای این افراد درخواست بررسی پرونده‌شان در کمیسیون ماده ۱۰۰ طبق قانون بود، اما افراد فاسد درخواست مبالغی به صورت رشوه می‌کردند تا پرونده‌شان در این کمیسیون مطرح شود.
عسگری‌پور با تاکید بر این که متهم ارسلان محمدی صرف‌نظر از اینکه به چه کیفیتی وارد شهرداری و به عنوان شهردار منطقه معرفی شده است، گفت: این متهم سابقه دریافت رشوه دارد. در حکم محکومیت این فرد آمده است، او با همکاری تعدادی از اشخاص اقدام به مجوز ساخت‌وساز ویلا‌های غیرمجاز، تفکیک باغات، تغییر زمین‌های زراعی و کشاورزی به تجاری و مسکونی کرده است. در صورت عدم پرداخت وجه از سوی افراد این متهم اقدام به تخریب دیوار افراد می‌کرده است و از این اقدامات غیرقانونی به حبس نیز محکوم شده است.
وی بیان داشت: اکثر متهمان اظهار کردند که سال‌هاست در شهریار مدیر بوده‌اند. شهرستان شهریار با یک میلیون جمعیت کمترین زیرساخت‌های عمرانی و شهرداری را دارد و این موضوع در فقدان مدیریت شکل گرفته است. در شهر امیریه یک حوضچه وجود دارد که ۵ نفر از جمله دو کودک در آن فوت کرده‌اند. ۲۰ سال مدیریت شهری به این موضوع بی‌تفاوت بوده است و با ورود دادستانی این مشکل تا حدودی مرتفع شده است.
نماینده دادستان از شناسایی اموال متهمان خبر داد و گفت: ۱۸ مورد املاک گران‌قیمت که مالک آن متهم‌ها هستند، اما به اسم دیگران است شناسایی شده است. آپارتمان‌های ۵ طبقه، نمایشگاه خودرو و فروشگاه از جمله این املاک هستند.