kayhan.ir

کد خبر: ۲۳۵۲۵۸
تاریخ انتشار : ۰۵ بهمن ۱۴۰۰ - ۲۲:۵۸

شناسایی و انهدام 10 مخفیگاه داعش در سومین روز عملیات ارتش عراق

نیروهای امنیتی عراق در سومین روز از عملیات گسترده خود توانستند ۱۰ مخفیگاه متعلق به تروریست‌های داعشی، 2 تونل و 3 مکان برای تیراندازی تروریست‌ها را منهدم کنند.

نیروهای عراقی از صبح روز یکشنبه عملیات نظامی گسترده‌ای را برای تعقیب بقایای گروهک‌ تروریستی داعش و جست‌وجوی مخفیگاه آنها آغاز کرده‌اند و این گروه تروریستی مسئولیت حملات متعدد و کشته شدن نیروهای ارتش عراق و پلیس فدرال در دیالی و کرکوک و شمال این کشور را برعهده گرفته است. یک ژنرال برجسته عراقی در بغداد خاطرنشان کرد، نیروهای هوایی عراق طی دو روز گذشته با حملات متعددی مخفیگاه‌های داعش در رشته کوه‌های «مکحول»، «صحراء الحضر» و نزدیکی شهرک «الطارمیه» در شمال بغداد را هدف قرار‌دادند که در نتیجه آن ۱۲ تروریست داعشی به هلاکت رسیدند. به گزارش ایسنا از خبرگزاری رسمی عراق (واع)، واحد اطلاع‌رسانی امنیتی عراق با صدور بیانیه‌ای از انهدام ۱۰ مخفیگاه تروریست‌ها در عملیاتی نظامی در منطقه العظیم واقع در استان دیالی خبر داد. واحدهای امنیتی در این عملیات توانستند ۱۰ مخفیگاه تروریست‌ها، 2 تونل و 3 مکان برای تیراندازی را منهدم کنند. گفتنی است، اعضای باقیمانده داعش همچنان در مناطقی از بغداد، صلاح الدین، دیالی، کرکوک، نینوا، الانبار و... فعالیت دارند. اواخر سال ۲۰۱۷، عراق پس از بیرون راندن داعش توسط نیروهای مقاومت عراقی به رهبری ایران از همه شهرهای اصلی که در سال ۲۰۱۴ تصرف کردند، پیروزی خود را بر این گروه تروریستی اعلام کرد. از آن زمان حملات داعش در شهرها به میزان قابل توجهی کاهش یافت اما نیروهای عراقی هنوز در مناطق کوهستانی و بیابانی در جست‌وجوی بقایای داعش هستند.
دادگاه فدرال عراق: جلسه اول پارلمان قانونی بود
خبر دیگر از عراق آنکه دادگاه فدرال عراق بالاخره دیروز با صدور حکمی به بحث و جدل‌ها درباره جلسه اول پارلمان عراق پایان داد و آن را قانونی خواند. دادگاه فدرال دادخواست ارائه شده از سوی نماینده پارلمان «باسم خشان» را رد کرد و جلسه اول پارلمان را قانونی دانست. به گزارش فارس، در حکم دادگاه فدرال آمده، ریاست «خالد الدراجی» در جلسه اول پارلمان عراق نیز تعارضی با قانون اساسی نداشته است. در دادخواست نماینده مذکور به همراه یک نماینده دیگر از دادگاه خواسته شده بود تا درخصوص نخستین نشست پارلمانِ پنجم عراق که طی آن، با وجود نقض برخی مفاد قانون اساسی و تخلف از آیین‌نامه داخلی، «محمد ریکان الحلبوسی» به عنوان رئیس‌مجلس انتخاب شد، حکم صادر کند و کلیه تصمیمات اتخاذ شده در نخستین نشست پارلمان از سوی این هیئت‌رئیسه را لغو کند.