kayhan.ir

کد خبر: ۲۳۵۲۴۳
تاریخ انتشار : ۰۵ بهمن ۱۴۰۰ - ۲۱:۳۷

تلفیق هنر و خلاقیت با جهاد تبیین در جشنواره امام رضا(ع)(اخبار ادبی و هنری)

دومین جشنواره رسانه‌ای بین‌المللی امام رضا(ع) با تأکید بر خلاقیت و کار رسانه‌ای هنرمندانه و با رویکرد جهاد تبیین با بهره‌گیری از معارف رضوی برگزار می‌شود.

اکبر نصراللهی، دبیر علمی دومین جشنواره رسانه‌ای امام رضا(ع) در نشست خبری این جشنواره که روز گذشته برگزار شد اظهار کرد: این جشنواره با جشنواره‌های مشابه تفاوت دارد، در دیگر جشنواره‌ها، خالقان آثار به جنبه‌های مادی توجه دارند اما در این رقابت خالقان آثار و پژوهندگان فرهنگ رضوی تلاش دارند پیام‌های ناب انسانی، اخلاقی و اسلامی را صادقانه، صریح، جامع و صحیح تولید کنند و از یکدیگر سبقت بگیرند.
وی شرکت‌کنندگان جشنواره بین‌المللی رسانه‌ای امام رضا(ع) را نیز متفاوت خواند و بیان کرد: بسیاری از شرکت‌کنندگان این جشنواره افراد معمولی و در واقع خادمان گمنام رسانه‌ای هستند که با کمترین امکانات از نقاط مختلف ایران و جهان در کنار افراد و رسانه‌های پر قدرت و حرفه‌ای در مسیر ترویج فرهنگ رضوی کوشش می‌کنند.
نصراللهی تصریح کرد: نکته مهم این است که خادمان رسانه‌ای امام رضا(ع) باید با اتخاذ راهبرد واقع ‌نمایی و بازدارندگی، مقابل آرایش فعلی رسانه‌های ضد دین بایستند و یا از قدرت اثرگذاری آنها بکاهند تا از شبهه‌افکنی و انحرافات آنها جلوگیری شود.
وی با اشاره به دیگر بخش جدید دومین دوره این جشنواره گفت: به ‌منظور ترویج مکتب حاج قاسم، آثار فاخر مرتبط با امام رضا(ع) و مکتب حاج قاسم نیز مورد داوری و ارزیابی قرار می‌‌گیرد.
حمیدرضا مقدم‌فر، عضو هیئت علمی جشنواره رسانه‌ای امام رضا(ع) گفت: امروز حرم مطهر علی‌بن‌موسی الرضا(ع) و آستان قدس رضوی، یکی از بزرگ‌ترین کانون‌های نشر معارف اسلامی است که این امر اهمیت این جشنواره را نشان می‌دهد.
وی به تاکیدات رهبر معظم انقلاب اسلامی در حوزه جهاد تبیین نیز اشاره کرد و توضیح داد: امروزه دشمنان با تمام ابزارهای رسانه‌ای خود تلاش می‌کنند افکار عمومی مردم را از معارف قرآن و اهل بیت(ع) دور کنند و در چنین شرایطی حضور فعال اهالی رسانه در یک جشنواره دینی مانند جشنواره رسانه‌ای امام رضا(ع) جهاد رسانه‌ای برای تبیین معارف دینی خواهد بود.
عبدالکریم خیامی، عضو هیات علمی جشنواره رسانه‌ای امام رضا(ع) نیز در این نشست گفت: پیشنهاد می‌کنم همه رسانه‌ها و حتی عموم مردم که تولیدکننده حرفه‌ای محتوا نیستند با استفاده از تلفن همراه و قلم، در حد نگارش یک یادداشت، متن و یا شعری کوتاه هم شده در این جشنواره شرکت کنند، چرا که مطمئنا با مشارکت و تولید اثری در حوزه رضوی، قطعا این خدمت در روز قیامت دستگیر ما خواهد بود.
وی تأکید کرد: موضوع این جشنواره محدود به جغرافیای خاصی نیست. ما در دوره قبل از کشورهایی که اسمشان هم کمتر شنیده شده آثاری درباره امام رضا(ع) داشتیم.
محسن هوشمند، دبیر اجرایی دومین جشنواره رسانه‌ای امام رضا(ع) نیز به پویش «همه خادم‌الرضاییم» اشاره و اظهار کرد: چند سالی است که پویش «همه خادم‌الرضاییم» به عنوان یکی از کارهای محوری در آستان قدس رضوی به راه افتاده و رویکرد اصلی آن ارائه خدمت توسط مردم به نام مبارک حضرت رضا(ع) است که اهالی رسانه نیز جایگاه ویژه‌ای در این پویش دارند.
وی اظهار کرد: بخش‌های اصلی ارسال آثار نیز شامل «مطبوعات و خبرگزاری‌ها»، «رسانه‌های صوتی و تصویری»، «رسانه‌های مجازی»، «عکس و گرافیک» و «پایان نامه‌ها و رساله‌های دانشجویی» است.
دبیر اجرایی جشنواره امام رضا(ع) به این نکته نیز اشاره کرد که اصحاب رسانه و عموم کاربران فضای مجازی تا ۱۵ فروردین ماه ۱۴۰۱ برای ارسال آثار خود به دومین دوره جشنواره فرصت خواهند داشت و اختتامیه این دوره نیز در خردادماه سال آینده برگزار می‌شود.