کد خبر: ۲۳۵۱۱۴
تاریخ انتشار : ۰۳ بهمن ۱۴۰۰ - ۲۲:۱۱
سئول اعلام کرد

پرداخت حق عضویت ایران در سازمان ملل از محل دارایی‌های مسدوده شده در کره جنوبی

وزارت دارایی کره جنوبی روز یکشنبه، سه بهمن، اعلام کرد که ایران حق عضویت معوقه خود را به سازمان ملل از طریق دارایی‌های مسدود شده در کره جنوبی پرداخت کرده است.

به گزارش «یونهاپ»، وزارت دارایی کره جنوبی، می‎گوید «۱۸ میلیون دلار حق عضویت معوقه سازمان ملل، با استفاده از دارایی‌های مسدود شده ایران در کره جنوبی پس از رایزنی با سازمان‌های مرتبط، از جمله دفتر کنترل دارایی‌های خارجی آمریکا و دبیرخانه سازمان ملل، روز جمعه به سازمان ملل پرداخت شده است.»
این بیانیه می‌گوید «انتظار می‌رود حق رأی ایران در مجمع عمومی سازمان ملل با پرداخت این مبلغ فورا احیا شود.»
روز پنج شنبه گذشته منابع دولتی کره جنوبی گزارش دادند که سئول در حال رایزنی با تهران درباره امکان استفاده از دارایی‌های مسدود شده ایران برای پرداخت حق عضویت سازمان ملل است.
پیش از این سازمان ملل به ایران و هفت کشور دیگر هشدار داده بود که به دلیل عدم پرداخت حق عضویت، حق رای خود را از دست خواهند داد.
در حال حاضر حدود هفت میلیارد دلار از دارایی‌های ایران در ازای فروش میعانات گازی به کره جنوبی، در دو بانک این کشور به بهانه تحریم‌های آمریکا مسدود شده است.