kayhan.ir

کد خبر: ۲۳۵۰۵۶
تاریخ انتشار : ۰۳ بهمن ۱۴۰۰ - ۲۱:۱۱

توضیحات وزارت صمت درباره یک خبر و پاسخ کیهان

روابط عمومی وزارت صمت ضمن انتساب یک تیتر غیرواقعی به گزارش کیهان، نسبت به آن جوابیه صادر کرد.

روابط عمومی وزارت صمت با ارسال جوابیه‌ای، مدعی شد: «روزنامه کیهان در مورخ 29/10/1400 مطلبی تحت عنوان «علت گرانی کالاها، ضعف نظارت در اثر تغییرات ساختاری جدید در وزارتخانه صمت است» منتشر کرده است».
در توضیحات پیوست آمده است: «از تیرماه امسال قانون انتزاع اجرا شده و در این راستا نظارت بر کالاهای کشاورزی، دامی و باغی در حوزه فعالیت وزارت جهاد کشاورزی است.
با توجه به اجرای قانون انتزاع تنظیم بازار کالاهایی از جمله گوشت قرمز و گوشت مرغ هیچ ارتباطی به وزارت صمت و تغییر ساختار آن ندارد.
تغییر ساختار وزارت صمت با موضوعاتی از قبیل افزایش قیمت محصولات دامی و کشاورزی موضوعیتی ندارد و رسیدگی به این‌گونه موارد براساس مصوبه مجلس و قانون انتزاع به وزارت جهاد کشاورزی محول شده است».
کیهان: اساسا چنین تیتری در کیهان منتشر نشده بلکه این تیتر را یک سایت زرد به گزارش کیهان منتسب نموده و روابط عمومی وزارت صمت بدون اینکه به خود زحمت بدهد به اصل مطلب رجوع کند، واکنش نشان داده است. در گزارش مورد نظر با عنوان «گرانی برخی کالاها همزمان با ضعف نظارت بر بازار»، به تفصیل به مشکل گرانی در بازار کالاهای اساسی مورد استفاده مردم اشاره و از ضعف عملکرد دستگاه‌های نظارتی انتقاد شده بود و در انتها چند جمله هم از تغییر ساختار وزارت صمت انتقاد شده بود. شایان ذکر است که آشفتگی ناشی از تغییر ساختار وزارت صمت موضوعی نیست که قابل انکار باشد ولی تاکنون بنای ما بر آن بود تا برای جا افتادن ساختار جدید، به تیم مدیریتی جدید فرصت داده شود، به هرحال جوابیه وزارت صمت باعث شد در گزارش‌های آتی به این مهم بپردازیم و درباره ساختار جدید از جمله سرگردانی کارشناسان وزارتخانه نسبت به شرح وظایف خود و رها شدن میلیون‌ها واحد صنفی در ساختار جدید نکاتی را بیان کنیم.