kayhan.ir

کد خبر: ۲۳۵۰۲۱
تاریخ انتشار : ۰۲ بهمن ۱۴۰۰ - ۲۱:۱۷
مدیر حوزه‌های علمیه کشور: 

شهید نواب صفوی تئوری‌پرداز بزرگ ‌اندیشه نوین اسلام و نقطه عطف تاریخ مبارزاتی ایران و جهان اسلام ‌بود

همزمان با شصت و ششمین سالگرد شهادت روحانی مجاهد شهید سید مجتبی نواب صفوی و یاران باوفایش‌، آئین چهلمین یادواره شهدای جمعیت فدائیان اسلام در مسجد جامع قائم شهر برگزار شد.
 
 
 
 
قائم شهر- خبرنگار کیهان: 
 
آیت‌الله اعرافی عضو فقهای شورای نگهبان‌، مدیر حوزه‌های علمیه کشور و عضو شورای عالی انقلاب فرهنگی‌، شهید نواب صفوی و یاران شهیدش را از پیشگامان نهضت اسلامی نام برد که در اوج اختناق رژیم ستم‌شاهی علیه ظلم و استبداد قیام کردند و مظلومانه به شهادت رسیدند. 
او با اشاره به نقش علماء اسلام در تاریخ گفت عالمان و دانشمندان ایران و جهان اسلام‌، معمار تمدن و سرآمد عالم بشریت بودند و شهید سید مجتبی نواب صفوی در عصر خود ستاره درخشان و تئوری‌پرداز عظیم‌الشان ‌اندیشه نوین اسلام و نقطه عطف تاریخ مبارزاتی در ایران و جهان اسلام بود و انقلاب اسلامی برگرفته از این تفکر بزرگ است.
مدیر حوزه‌های علمیه کشور در تبین شخصیت علمی و فقهی و سیاسی و اجتماعی شهید نواب صفوی: نبوغ فکری‌، ارتباطی و سیاسی و اجتماعی‌، اخلاق متعالی‌، شورآفرینی‌، رویکرد بین‌المللی و جهان شناسی‌، خضوع و خشوع در بندگی خدا‌، فهم مبارزاتی و عقل راهبردی‌، بهره‌مندی از تئوری و ‌اندیشه ناب اسلامی و شجاعت و مقاومت را از ویژگی‌های بارز شهید نواب صفوی برشمرد و تاکید کردسیر زندگانی سراسر درس شهید نواب صفوی باید در کتب دروس مدارس و دانشگاه‌ها و حوزه‌ها تدریس شود تا مشعل و چراغ راه آیندگان باشد.
عضو فقهای شورای نگهبان‌، انقلاب اسلامی را پدیده بزرگ تاریخ بشریت نام برد که امروز درگستره جهان می‌درخشد و این هدیه بزرگ الهی باید از سوی مسئولان و ملت که برای آن سرمایه‌های زیادی هزینه کرده‌اند حفظ و صیانت شود. 
آیت‌الله اعرافی با ستایش از پیشگامی و خدمات ماندگار علماء و مردم ولایی مازندران در ترویج و نشر تشیع در ایران و جهان از عالمان و مجاهدان خطه عالم‌پرور و شهیدپرور مازندران تجلیل کرد.