kayhan.ir

کد خبر: ۲۳۴۹۹۴
تاریخ انتشار : ۰۲ بهمن ۱۴۰۰ - ۱۹:۲۹
آغاز دور برگشت رقابت‌های فوتبال لیگ برتر

پنجمین شکست سپاهان در سرچشمه رقم خورد/پرسپولیس با پیروزی و پنجره بسته به تعطیلات رفت

تیم فوتبال پرسپولیس در روزی که پنجره نقل‌و‌انتقالاتی این تیم بار دیگر به دلیل شکایت اوساگونا بسته شد، با پیروزی مقابل تیم سختکوش فولاد35 امتیازی شد و هم‌امتیاز با تیم استقلال و به دلیل تفاضل گل کمتر نسب به این تیم، همچنان در جایگاه دوم جدول باقی ماند.

 


سرویس ورزشی-
دور برگشت(هفته شانزدهم) مسابقات لیگ برتر فوتبال عصر دیروز با انجام دو بازی آغاز شد.در مهم‌ترین بازی این هفته تیم‌های پرسپولیس و فولاد از ساعت ۱۸ دیروز در ورزشگاه آزادی به مصاف هم رفتند که این دیدار با برتری یک بر صفر سرخپوشان به پایان رسید. مهدی عبدی در دقیقه ۴۹ برای پرسپولیس گل زد.
در این دیدار سرخپوشان با ترکیب حامد لک، سیدجلال حسینی(کاپیتان)، منوچهر صفروف(۵۷- مهدی شیری)، فرشاد فرجی، سعید آقایی، کمال کامیابی نیا، میلاد سرلک، احسان پهلوان(۶۶- وحدت هنانوف)، وحید امیری، مهدی ترابی و مهدی عبدی(۹۲- رضا اسدی) به میدان رفتند.
شاگردان یحیی گل محمدی در حالی قدم در این دیدار گذاشتند که سپاهان یکی از اصلی‌ترین رقبایشان در بالای جدول برابر مس رفسنجان شکست سنگینی را متحمل شد تا سرخپوشان امیدوار باشند با پیروزی برابر فولاد فاصله خود با تیم سپاهان را بیشتر خواهند کرد.
با این حال دقایق ابتدایی بازی باب میل سرخپوشان میزبان پیش نرفت و این فولاد بود که موقعیت‌های خطرناکی را روی دروازه حامد لک ایجاد کردند و چندین بار تا آستانه باز کردن دروازه این تیم هم پیش رفتند.اما از دقیقه ۱۷ به بعد این تیم میزبان بود که با ایجاد یک موقعیت خطرناک توپ و میدان را در اختیار گرفت. در این دقیقه ضد حمله شاگردان گل محمدی تا داخل محوطه جریمه فولاد خوب پیش رفت اما مهدی عبدی در آخرین ضربه نتوانست توپ را مهار کند تا بهترین فرصت سرخپوشان بدون ثمر بماند.پرسپولیس در دقیقه ۳۶ نیمه اول می‌توانست به گل برتری دست پیدا کند اما ضربه ایستگاهی که توسط مهدی ترابی زده شد به تیر افقی دروازه برخورد کرد و به زمین برگشت. در دقیقه ۳۹ سرخپوشان بازهم تا آستانه باز کردن دروازه حریف رفتند اما احسان پهلوان در شرایطی که با دروازه بان تک به تک شده بود در زدن ضربه آخر تعلل کرد تا وحید حیدریه از راه برسد و توپ را از مقابل پای او به بیرون بفرستد و یک موقعیت طلایی برای سرخپوشان از دست برود.
نیمه دوم شرایط متفاوتی داشت و این بار پرسپولیس بود که بازی را تهاجمی شروع کرد و در دقیقه ۴۷ می‌توانست به گل نخست برسد اما ضربه سر بازیکن این تیم با وجود برخورد به دست باز بازیکن فولاد از سوی داور مسابقات پنالتی گرفته نشد. با این حال شاگردان گل محمدی در رفت و برگشت به گل رسیدند.
در دقیقه ۴۹ مهدی ترابی با توپ ربایی از بازیکن حریف در میانه میدان به سمت دروازه فولاد حرکت کرد و در یک رفت و برگشت ناشی از برخورد توپ به پای بازیکن حریف، فرصت برای مهدی عبدی فراهم شد تا او با ضربه‌ای دقیق دروازه شاگردان نکونام را باز کند. در این دقایق کادر فنی دو تیم نسبت به قضاوت حسن اکرمی اعتراض داشتند که منجر به دادن کارت زرد به نکونام شد.
پس از گل سرخپوشان بازی در اختیار دو تیم قرار گرفت و موقعیت‌هایی روی دروازه‌ها شکل گرفت اما هر چه بازی به دقایق پایانی نزدیک شد فولاد بر میزان حملاتش اضافه کرد تا دست خالی تهران را ترک نکند. اما دفاع خوب و کم اشتباه سرخپوشان فرصت گلزنی را از آنها گرفت.
در ۱۰ دقیقه پایانی جواد نکونام با جلو کشاندن تیمش قصد داشت دروازه میزبان را باز کند و تعویض‌هایی را هم در این راستا انجام داد اما نتوانست دروازه میزبان را با خطر مواجه کند. در مقابل پرسپولیس در دقیقه ۹۱ می‌توانست توسط مهدی شیری به گل دوم دست پیدا کند اما این بازیکن در موقعیتی تک به تک توپ را به بدن دروازه بان فولاد زد. پرسپولیس با این پیروزی ۳۵ امتیازی شد و با یک بازی بیشتر از استقلال کنار این تیم در صدر ایستاد. فولاد خوزستان هم با این شکست ۲۱ امتیازی باقی ماند.
مس مقابل سپاهان غافلگیر نشد
در دیگر بازی دیروز سپاهان با پذیرفتن پنجمین شکست فصل خود در رفسنجان عملا از کورس بالای جدول فاصله گرفت. در این دیدارکه در سرچشمه برگزار شد تیم مس در ادامه روند صعودی خود با نتیجه ۳ بر یک سپاهان را شکست داد.
این بازی با گلزنی سریع شهریار مغانلو برای سپاهان آغاز شد تا قبل از رسیدن به دقیقه یک (ثانیه 13)بازی شاگردان نوید کیا از میزبان خود پیش بیفتند. در ادامه کار گادوین منشا ۲ بار در دقایق ۱۹ و ۳۶ (از روی نقطه پنالتی) دروازه سپاهان را باز کرد و نیمه نخست این بازی با همین نتیجه به پایان رسید.نیمه دوم این بازی به شکل سراسر تهاجمی از سوی دو تیم دنبال شد و هر دو تیم با به نمایش گذاشتن دیداری جذاب و زیبا بارها تا آستانه رسیدن به گل پیش رفتند که هربار این موقعیت‌ها از دست رفت؛ تا اینکه سرانجام محسن آذرباد کاپیتان رفسنجانی‌ها در دقیقه ۸۲ با ضربه‌ای برق آسیا قفل دروازه سپاهان را در نیمه دوم شکست و زیباترین گل این بازی را به ثمر رساند. در این بازی سپاهان پنجمین شکست فصل خود را پذیرفت که این میزان شکست برای تیمی که ادعای قهرمانی دارد زیاد است و شاگردان نوید کیا رفته رفته از کورس قهرمانی دور می‌شوند. سپاهانی‌ها با این نتیجه ۲۹ امتیازی و در رده سوم باقی ماندند و مس رفسنجان ۲۶ امتیازی شد و موقتاً جای آلومینیوم را در رده چهارم جدول گرفت.
اولتیماتومی نرم به قلعه نویی
و بازگشت فکری به لیگ
در ادامه مسابقات هفته شانزدهم لیگ برتر امروز 4 مسابقه برگزار می‌شود و در این رقابت‌ها شاهد بازگشت محمودفکری سرمربی جدید نفت مسجدسلیمان به لیگ برترهستیم و مدیران باشگاه گل گهر نیز به نظر می‌رسد اولتیماتومی نرم به سرمربی تیم خود داده‌اند.
نفت مسجدسلیمان که روزهای پرحاشیه‌ای را پشت سرمی گذارد و بعد از کتکاری لیدرها با بازیکنان در رختکن تیم در نهایت فراز کمالوند از این تیم جدا شد امروز با سرمربی جدید و سابق خود محمودفکری پا به میدان می‌گذارد. البته اگر فرازکمالوند در این تیم می‌ماند باید تعجب می‌کرد! کمالوند به انجام کار نصفه و نیمه در تیم‌ها معروف شده است.به هر حال نفتی‌ها قرار است با محمود فکری سرمربی جدید خود به میدان بروند تا شاید روند نتیجه‌گیری تیمشان تغییر کند.
در تبریز هم تراکتور در شرایطی میزبان گل گهر سیرجان است که با سولدو 5 هفته است رنگ برد را ندیده و بعد از سه باخت متوالی و دو تساوی پشت سرهم حالا با 13 امتیاز در رده سیزدهم جدول لیگ قرار دارد. گل گهر هم بعد از ماجراهای جذب بازیکن گابنی و کسر امتیاز روند نزولی به خود گرفت و اکنون با 21 امتیاز در رده هشتم جدول لیگ قرار دارد. رتبه‌ای که باعث ابراز نارضایتی مدیران باشگاه گل گهر سیرجان شده است.
گل گهر بازی رفت را 4 بر یک با پیروزی پشت سرگذاشت اما این تیم دیگر شرایط ابتدای نیم فصل اول را ندارد. تیمی که در جام حذفی هم سه گل از نساجی مازندران می‌خورد و حذف می‌شود نشان می‌دهد که از نظر فنی هم دچار مشکلاتی شده است.بخصوص اینکه در مصاحبه جدید مدیر گل گهر اولتیماتومی نرم به امیر قلعه نویی داده شد. باید دید قرمزپوشان تبریزی می‌توانند باخت دور رفت را جبران کنند یا این تیم دوباره مغلوب گل گهر خواهد شد. تراکتوری‌ها اگر بتوانند در اولین بازی دور برگشت پیروز شوند در آنصورت می‌توانند نیم فصل دوم را امیدوارتر پشت سربگذارند. برنامه سایر دیدارهای هفته شانزدهم لیگ برتر به این شرح است:
یکشنبه 3 بهمن 1400
*نفت مسجد سلیمان..........................پیکان تهران(ساعت 15)
*تراکتور تبریز.............................گل گهر سیرجان(ساعت ۱۵)
*ذوب آهن اصفهان..................صنعت نفت آبادان(ساعت ۱۵)
*آلومینیوم اراک..................................پدیده مشهد(ساعت ۱۵)
دوشنبه 4 بهمن 1400
*فجر سپاسی شیراز.....................نساجی مازندران(ساعت ۱۵)
چهارشنبه 6 بهمن 1400
*هوادار تهران...............................................استقلال(ساعت 17)