kayhan.ir

کد خبر: ۲۳۴۹۸۷
تاریخ انتشار : ۰۲ بهمن ۱۴۰۰ - ۱۹:۲۹
خیرین 10 میلیارد تومان به سیل‌زدگان جنوب کشور کمک کردند

امدادرسانی هلال احمر به 120 هزار نفر در 244 شهرستان متاثر از بارندگی‌های اخیر

رئیس‌سازمان امداد و نجات جمعیت هلال احمر با اشاره به رها‌سازی دو هزار و 871 خودرو از برف و کولاک، از تداوم امدادرسانی در 16 استان خبر داد.

 


به گزارش پایگاه اطلاع‌رسانی جمعیت هلال احمر، مهدی ولی‌پور درخصوص حوادث جوی که از تاریخ 24 دی لغایت دوم بهمن ماه در کشور رخ داد، گفت: در این مدت 31 استان کشور تحت تاثیر سامانه جوی قرار گرفتند و در همین راستا جمعیت هلال احمر در 244 شهرستان به 120 هزار و 63 نفر امدادرسانی کرد.
ولی‌پور افزود: در این بازه زمانی برای 16 هزار و 646 نفر شرایط اسکان اضطراری فراهم و 112 نفر به مناطق امن منتقل شدند. 136 مجروح سوانح جوی نیز به مراکز درمانی منتقل و به 22 نفر نیز خدمات سرپایی درمانی ارائه شد. همچنین با تلاش بی‌وقفه امدادگران جمعیت هلال احمر، دو هزار و 871 خودرو از برف و کولاک نجات داده شدند.
وی بیان داشت: متاسفانه در حوادث و سوانح ناشی از سامانه جوی 6 نفر مفقود شده و یک نفر در استان کردستان، یک نفر در استان البرز، چهار نفر در استان کرمان و دو نفر در استان هرمزگان جان خود را از دست دادند.
رئیس‌سازمان امداد و نجات هلال احمر با اشاره به عملیات‌های ناوگان هوایی جمعیت هلال احمر ادامه داد: هشت فروند بالگرد از ناوگان هوایی جمعیت هلال احمر در هفته گذشته در سوانح جوی فعال بوده و 97 سورتی پرواز در قالب 59 ساعت ماموریت برای جابه‌جایی 19 تن محموله امدادی و زیستی انجام شد. بالگردهای جمعیت هلال احمر 357 نیروی عملیاتی را به مناطق صعب‌العبور منتقل و 14 نفر نیز به وسیله بالگرد نجات داده شدند.
ولی‌پور گفت: جمعیت هلال احمر در جهت امدادرسانی به متاثرین از سوانح جوی، 6 هزار و 399 نیروی امدادی در قالب هزار و 595 تیم به کار گرفت. همچنین 24 هزار و 429 تخته پتو، چهار هزار و 741 تخته موکت، 38 هزار و 464 کیلوگرم نایلون، 536 والور شعله، 10 هزار و 360 بسته غذایی، چهار هزار بطری آب معدنی، 10 هزار و 794 قوطی کنسرو، 52 هزار و 342 قرص نان، 372 کیلوگرم قند و شکر، 125 کیلوگرم چای، هزار و 534 کیلوگرم خرما و پنج هزار و 184 بسته بیسکوییت در میان متاثرین از سیل، برف و کولاک توزیع شد. وی خاطرنشان کرد: امدادرسانی در استان‌های آذربایجان شرقی، آذربایجان غربی، اردبیل، ایلام، خراسان شمالی، خراسان جنوبی، کرمانشاه، سمنان، فارس، کردستان، کرمان، هرمزگان، سیستان و بلوچستان، لرستان، گلستان و مازندران ادامه دارد.
نجات ۵۵ مادر باردار
و انتقال آنها به مراکز درمانی
رئیس‌سازمان امداد و نجات اظهارداشت: از آغاز سیلاب در جنوب ایران و بارش سنگین برف در غرب و شمال کشور، دسترسی به بسیاری از مناطق مسکونی به خصوص در نقاط روستایی و عشایری مسدود شد و بسیاری از مادران باردار برای انتقال به مراکز درمانی در وقت لازم دچار مشکل شدند.
ولی‌پور افزود: ۵۵ زن باردار با تلاش نجاتگران هلال احمر و اغلب با آمبولانس‌های این جمعیت در ۱۲ استان کشور به موقع به مراکز درمانی رسیدند، حتی در مواردی تعدادی از این زنان، فرزندان خود را در جاده‌های محصور در برف و کولاک، در آمبولانس هلال‌احمر به دنیا آوردند.
کمک 10 میلیارد تومانی خیرین
به سیل‌زدگان جنوب کشور
خبر دیگر اینکه، سرپرست سازمان داوطلبان جمعیت هلال‌احمر با اشاره به خسارات ناشی از سیلاب اخیر در استان‌های جنوبی کشور و نیاز به کمک‌رسانی به مردم حادثه‌‎دیده در این مناطق گفت: سازمان داوطلبان جمعیت هلال‌احمر با مشارکت مردم نوع‌دوست و بنگاه‌های اقتصادی، بالغ‌ بر ۱۰ میلیارد تومان کمک‌های نقدی و غیر نقدی جمع‌آوری‌ کرده است.
وحید سلیمی افزود: بخشی از کمک‌ها در قالب بسته‌های غذایی در شهرستان‌های کنارک استان سیستان و بلوچستان، رودبار در استان کرمان و میناب استان هرمزگان توزیع شده است.
وی ادامه داد: سازمان داوطلبان جمعیت هلال‌احمر تا امروز در استان‌های متأثر از سیل و آبگرفتگی ۱۰ هزار و ۵۰۰ بسته غذایی و بهداشتی توزیع کرده است.
سازمان داوطلبان جمعیت هلال‌احمر در فراخوانی از مردم و خیرین خواسته است تا کمک‌های نقدی و غیر نقدی خود را برای دستگیری از خانوارهای آسیب‌دیده از سیل جنوب کشور، به این سازمان تحویل دهند. مردم خیر و نوع‌دوست کشورمان می‌توانند کمک‌های نقدی خود را به شماره حساب 99999 نزد بانک‌های ملی، سپه، ملت و کشاورزی و یا با شماره‌گیری کد #112* 737* واریز کنند.