kayhan.ir

کد خبر: ۲۳۴۸۹۵
تاریخ انتشار : ۰۱ بهمن ۱۴۰۰ - ۲۱:۳۶

آموزش و پرورش 34 هزار نیروی جدید استخدام می‌کند

وزیر آموزش و پرورش درباره کمبود نیروی انسانی در این وزارتخانه گفت: باید بکوشیم این مشکل زودتر برطرف شود و به همین منظور ۳۴ هزار و ۸۰۰ نفر نیروی تازه کار استخدام می‌شوند.

به گزارش خبرگزاری صدا و سیما، یوسف نوری در آیین تجلیل از خیران مدرسه‌ساز کاشان​ با بیان اینکه کمبود نیروی انسانی در آموزش و پرورش به تدریج ایجاد شده است، اظهار داشت: باید بکوشیم این مشکل زودتر برطرف شود و به همین منظور ۳۴ هزار و ۸۰۰ نیروی تازه کار استخدام می‌شوند تا به فرموده رهبر معظم انقلاب، افسران میدان تعلیم و تربیت باشند.
نوری ادامه داد: در مرحله‌های بعدی تلاش خواهیم کرد نیروی انسانی پای کار را در وزارت آموزش و پرورش تامین کنیم تا مدرسه‌ها به گونه‌ای باشند که سند تحول بنیادین رقم خورد. وی با اشاره به تهدید‌های فضای مجازی در غیرحضوری بودن مدارس، گفت: این فضا نباید ابزاری علیه تربیت دانش‌آموزان باشد بلکه باید از آن برای تعلیم و تربیت استفاده کرد. وزیر آموزش و پرورش بیان داشت: معلمان در هنگام شیوع کرونا با تلاش مضاعف خانه‌ها را به کلاس‌های درس تبدیل کردند و با کنار گذاشتن بچه‌های خود به تعلیم و تربیت دانش‌آموزان پرداختند. نوری با تاکید بر لزوم آموزش حضوری دانش‌آموزان در مدرسه‌ها، اظهارداشت: با حضور دانش‌آموزان در واحد‌های آموزشی، تعلیم و تربیت به صورت واقعی در کشور جریان می‌یابد. وی با تاکید بر نظارت دقیق و کافی اجرای شیوه‌نامه‌های بهداشتی در واحد‌های آموزشی کشور افزود: هنوز برای آموزش ترکیبی آمادگی نداریم که البته این آمادگی نیز باید وجود داشته باشد و به همین دلیل قرارگاه حکمرانی فضای مجازی در وزارت آموزش و پرورش راه‌اندازی شده است تا این موضوع‌ها جدی گرفته شود.