kayhan.ir

کد خبر: ۲۳۴۸۷۳
تاریخ انتشار : ۲۹ دی ۱۴۰۰ - ۲۲:۱۶

کیهان و خوانندگان



33110065 ساعت 3 تا 6 بعدازظهر
سامانه پیام کوتاه 30002323

* آمریکایی‌ها چون روحیه مداخله‌جویانه دارند و به‌دنبال به زانو درآوردن ایران بوده و هستند و از طرف دیگر سال‌ها با مردم ایران دشمنی کرده‌اند شایستگی رابطه‌ای مثل رابطه ایران با روسیه را ندارند.
فضلی
* اصلاح‌طلبان می‌گویند چین دنبال استعمار است و می‌خواهد سلطه خودش را به کشورهای دنیا تحمیل کند! ولی جالب این است که هنری کیسینجر وزیر خارجه اسبق آمریکا و نظریه‌پرداز برجسته این کشور گفته در فرهنگ سیاسی چین تجاوز و استعمار وجود ندارد. بنده جای اصلاح‌طلبان غربگرا بودم خجالت می‌کشیدم‌.
پایدار
* اماراتی‌ها از حمله پهپادی اخیر یمنی‌ها به ابوظبی باید این پیام را دریافت کرده باشند که ساکن خانه شیشه‌ای نباید به همسایه خود سنگ پرتاب کند. به‌ویژه اگر همسایه او شجاع و نترس باشد.
بادرودی
* روز 27 دی که سالگرد اجرای برجام بود آمد و رفت ولی حتی روزنامه‌های زنجیره‌ای اصلاح‌طلب هم خجالت کشیدند از یادآوری چنین مناسبتی تیتر بزنند. چراکه آفتاب تابان ادعایی آنان خیلی زود غروب کرد و البته متاسفانه یک ملت را سال‌ها گرفتار کرده است.
تابش
* رها بودن فضای مجازی در شرایطی که استراتژی دشمن اباحه‌گری و ترویج منکرات در جامعه است نوعی کمک به دشمن است. آیا وقت آن نشده که مسئولین امر در این مورد احساس مسئولیت بکنند و اقدامی انجام بدهند؟
ایران‌پور
* ایران در طول تاریخ خود هیچ‌گاه به اندازه امروز قدرتمند نبوده است بنابراین رابطه ما با روسیه امروز که روسیه تزاری و روسیه کمونیستی نیست براساس احترام متقابل، حقوق برابر و عدم مداخله در امور داخلی یکدیگر نه‌تنها ضروری است بلکه از پشتوانه دقیق راهبردی برخوردار می‌باشد.
طالبیان
* روزنامه جمهوری اسلامی نوشته که برای اداره هر جامعه به دو عامل موثر نیاز است یکی قانون خوب و دیگری مجری کارآمد. روزنامه مذکور با چشم‌پوشی از ناکارآمدی دولت گذشته و سکوت این روزنامه در قبال آن بیان می‌کند که مشکل امروز جامعه ما نبود مجریان خوب است! البته سانسور خبرهای امیدآفرین مهار کرونا، فروش یک میلیون بشکه‌ای نفت و بازگشت ارز آن به کشور، افزایش 40 درصدی صادرات غیرنفتی در همین پنج ماهه این دولت و... در این روزنامه نشان می‌دهد که از چه چیزی ناراحت است.
مقدسی
* کسانی که طی 8 سال در مدیریت کشور، آن را مانند مخروبه‌ای تحویل دولت سیزدهم دادند هنوز با پررویی مشکل کشور را عدم پذیرش FATF معرفی می‌کنند. حال آنکه دولت جدید توانسته است موانعی را که تبلیغاتچی‌های دولت قبل آنها را ناشی از عدم پذیرش FATF نشان می‌دادند، به راحتی از سر راه بردارد.
میرحسینی
* عکسی را از سردار دل‌ها شهید سلیمانی دیدم که دو زانو و مؤدب جلوی یکی از مادران شهدا روی زمین نشسته بود. گفتم وقتی سرشناس‌ترین نظامیان تاریخ دنیا باشی ولی این‌گونه در محضر مادر شهید تواضع نشان بدهی خداوند در دنیا و آخرت عزیزت می‌کند.
میعادی
* شاه ملعون سال‌ها با آمریکا رفاقت داشت و هر امکاناتی را که می‌خواستند در اختیارشان می‌گذاشت ولی آخر سر وقت فرار نگذاشتند هواپیمای او در آمریکا بنشیند، عاقبت اعتماد به آمریکا را باید دید و عبرت گرفت.
پیرانی
* اگرچه طرح چندباره دعاوی ما در مجامع بین‌المللی برای استرداد اموال به غارت رفته ایران توسط خاندان پهلوی بی‌نتیجه مانده ولی باید این کار ادامه پیدا کند. دستگاه دیپلماسی و قضایی کشورمان باید تمام تلاش و کوشش خود را برای بازگرداندن این اموال که حق مسلم مردم است به کار بگیرند.
میرلوحی
* جریانی که بانی اصلی تورم 43 درصدی و نقدینگی سرسام‌آور و عامل اصلی گرانی مسکن و خودرو و کالاهای اساسی است، به جای عذرخواهی و تلاش برای جبران خسارت‌های وارده به کشور و ملت، تلاش‌های دولت در چند ماه اخیر را انکار و پالس آشوب و اغتشاش می‌دهد. آیا نباید با این جریانات مخالف حل مشکلات مردم و رسانه‌های زنجیره‌ای آنها برخورد شود؟!
سروری
* کسانی که از حنجره‌شان صدای جدایی دین از سیاست بیرون می‌آید دانسته یا ندانسته، رسالت پیامبر اعظم(ص) را زیر سؤال می‌برند حتی اگر ادعای دینداری هم داشته باشند.
آقا بیگی- قم
* ما به شدت از نظام پزشکی انتقاد داریم. چگونه در این اوضاع تورم و گرانی 60 درصد تعرفه‌ها را بالا می‌برد مجلس و دیوان عدالت اداری باید در برابر این زیاده‌خواهی بایستند.
7197---0930
* اقدام وزارت صمت در الزام درج قیمت تولیدکننده بر روی کالاها و مشخص شدن سود 27 درصدی برای مرحله فروش به مصرف‌کننده در صورت همکاری مردم می‌تواند به کاهش محسوس قیمت کالاها منجر شود. بهانه‌جویی‌هایی که اکنون در این زمینه می‌شود نباید مانع اجرای این طرح خوب وزارت صمت دولت مردمی شود.
9805---0922
* با توجه به هشدارهای تکان دهنده از آسیب‌های اجتماعی که داده می‌شود به نظرم بهترین راه مقابله و مهار این کجروی‌ها انس و الفت و عمل به دستورات الهی است که در کلام خدا و بیانات اهل بیت آمده است. هر چند وظیفه مسئولین نیز مشخص است و باید با تلاش شبانه‌روزی به آن عمل نمایند.
9239---0922
* بسیاری از افراد ساعت‌هایی را داخل اتوبوس‌ها و متروها می‌گذرانند و برای از دست دادن فرصت اوقات عمر خود غافلند. ای کاش رسانه‌ها با فرهنگ‌سازی کتابخوانی، ارزش لحظه‌های عمر را به جوانان بیاموزند و آنها را از سرگردانی در فضای مخرب مجازی به این سمت و سو هدایت نمایند.
شریفی
«پاسخ روابط عمومی سازمان مدیریت میادین میوه و تره‌بار
شهرداری تهران»
در پاسخ به مطلب مندرج در روزنامه وزین کیهان به تاریخ 1400/10/22 در خصوص برداشتن دیوارهای اطراف مسجد میدان مرکزی میوه و تره‌بار با نصب پل هوایی برای دسترسی آسان‌تر شهروندان ساکن در شهرک شریعتی و شهرک اسفندیاری به این مسجد به آگاهی می‌رساند: پل عابر پیاده در کنار مسجد میدان مرکزی میوه و تره بار توسط شهرداری منطقه 19 احداث شده و شهروندان محترم شهرک شریعتی و شهرک اسفندیاری از طریق این پل به این مسجد دسترسی دارند،‌کما اینکه در حال حاضر نیز از آن استفاده می‌کنند.»
* آقا مگر برنج فقط برنج ایرانی است. برنج پاکستانی مرغوب کیلویی 21 هزار تومان
است. خود بنده ماه‌هاست که برنج پاکستانی مصرف می‌کنیم یا برنج تایلندی که 14 هزار تومان است. قیمت برنج ایرانی در بازار به کیلویی 70 هزار تومان
رسیده اگر جلوی این گرانی گرفته نشود خوردن برنج در شب عید امسال برای بیشتر مردم به یک آرزو تبدیل خواهد شد.