kayhan.ir

کد خبر: ۲۳۴۷۱۵
تاریخ انتشار : ۲۸ دی ۱۴۰۰ - ۲۰:۳۷
بازی استقلال - پیکان لغو و به زمان دیگری موکول شد

خداحافظی زود هنگام گل‌گهر و ادامه شگفتی‌‌سازی خلیج‌فارس ماهشهر در جام حذفی

پس از خداحافظی زودهنگام تیم‌های سپاهان و فولاد از جام حذفی تیم گل گهر سیرجان هم با شکست برابر نساجی با این رقابتها وداع کرد.
در ادامه مسابقات فوتبال جام حذفی باشگاههای ایران عصر دیروز سه دیدار در شهرهای مختلف برگزار شد. در مهم‌ترین بازی دیروز تیم گل‌گهر با قبول شکست مقابل نساجی خیلی زود از جام حذفی کنار رفت. در این دیدار که در ورزشگاه امام رضا مشهد و به میزبانی نساجی برگزار شد شاگردان الهامی موفق شدند با نتیجه سه بر یک مقابل حریف مدعی خود به پیروزی برسند. در این بازی ابتدا مرتضی منصوری در دقیقه ۱۶ برای نساجی و در ادامه رضا شکاری در دقیقه ۳۰ برای گل‌گهر گل‌زنی کردند تا نیمه نخست با تساوی به پایان برسد. در نیمه دوم اما ارسال شجاعی برای کریم اسلامی تکلیف بازی را روشن کرد تا با گل اسلامی، نساجی دوباره پیش بیفتد.در دقایق پایانی گل گهر این شانس را داشت که بازی را به تساوی بکشد اما یک موقعیت عالی را در مقابل دروازه از دست داد و آنها خیلی زود جریمه شدند و در وقت‌های تلف شده گل سوم را توسط رضا جعفری دریافت کردند تا بازی ۳ بر یک شود. بعد از حذف سپاهان و فولاد در مرحله یک هشتم نهایی، شاگردان امیرقلعه‌نویی سومین تیم مدعی بودند که در این مرحله از جام حذفی کنار رفتند.
در سایر دیدارها تیم خلیج‌فارس ماهشهر از ساعت ۱۴:۴۰ در مسجدسلیمان به مصاف نفت این شهر رفت که توانست با نتیجه ۲ بر یک حریف لیگ برتری خود را شکست دهد و تنها تیم دسته دومی بین ۸ تیم برتر جام حذفی فوتبال ایران لقب بگیرد.عباس طهماسبی در دقیقه ۱۹ و مصطفی بداوی در دقیقه ۷۳ برای خلیج‌فارس گلزنی کردند و تک گل نفت مسجدسلیمان را نیز میرهادی میرجوان در دقیقه ۲۶ از روی نقطه پنالتی به ثمر رساند. تیم خلیج‌فارس ماهشهر در مرحله سوم جام حذفی تیم دسته اولی استقلال خوزستان و در مرحله یک شانزدهم نهایی نیز هوادار لیگ برتری را حذف کرده بود.این بازی در حالی برگزار شد که فراز کمالوند، سرمربی نفت مسجدسلیمان اعلام کرده بود بعد از این دیدار از سمتش در این تیم استعفا خواهد کرد و دیگر حاضر به همکاری‌ با مسجدسلیمانی‌ها نیست. البته کمالوند در این دیدار هم حاضر به نشستن روی نیمکت تیمش نشد تا نفت با شرایط نامناسبی برابر خلیج‌فارس به میدان برود.
در آخرین بازی دیروز هم تیم مس رفسنجان با برتری برابر شهرخودرو، به جمع ۸ تیم برتر جام حذفی صعود کرد در این دیدار که دو تیم در ورزشگاه شهدای سرچشمه به مصاف هم رفتند بازی در پایان ۹۰ دقیقه به تساوی بدون گل انجامید تا بازی به وقت‌های اضافه کشیده شود. در وقت‌های اضافه این تیم میزبان بود که توانست با باز کردن دروازه شاگردان سیدعباسی، شهرخودرو را با یک گل شکست دهد و به مرحله یک چهار نهایی این مسابقات صعود کند.تک گل مس را در این دیدار، محسن آذرپاد در دقیقه ۱۰۶ روی پاس مهدی ترکمان به ثمر رساند.
تاکنون تیم‌های خیبر خرم‌آباد، مس کرمان، پرسپولیس، آلومینیوم اراک، خلیج‌فارس ماهشهر،مس رفسنجان و نساجی مازندران به مرحله یک چهارم نهایی صعود کرده‌اند و دیدار استقلال و پیکان نیز به دلیل تعداد کرونایی‌های بالای آبی‌پوشان لغو و به زمان دیگری موکول شد.
پس از اینکه روز دوشنبه اعلام شد 17 بازیکن تیم فوتبال استقلال دچار ویروس کرونا شده‌اند، دیروز بازیکنانی که تست‌شان منفی شده بود، برای دادن تست دوباره کرونا راهی مرکز پزشکی ایفمارک شدند.همچنین برخی از اعضای کادر فنی و سرپرست تیم استقلال نیز تست کرونا دادند. قرار است پس از گزارش ایفمارک وضعیت دیدار استقلال با هوادار هم در هفته شانزدهم لیگ برتر مشخص شود.