kayhan.ir

کد خبر: ۲۳۴۶۹۳
تاریخ انتشار : ۲۷ دی ۱۴۰۰ - ۲۱:۲۲

کیهان و خوانندگان

 

33110065 ساعت 3 تا 6 بعدازظهر
سامانه پیام کوتاه 30002323

وضعیت امروز ایران به گونه‌ای است که کشورهای تحریم‌کننده ما بابت تحریم‌ها و اقدامات خود پشیمان هستند چرا که یک فرصت را از دست داده‌اند و ایران به جایی رسیده که اعلام می‌کند نیازی به آنها ندارد.
ذوالقدر
* عصبانیت روزنامه‌های زنجیره‌ای از موفقیت‌های این دولت در طول چند ماه گذشته به جایی رسیده که برخلاف اصول خبرنگاری هیچ کدام از اخبار مثبت دولت آقای رئیسی را پوشش نمی‌دهند و با تعصب هر چه تمام‌تر به سانسور دستاوردهای این دولت روی آورده‌اند.
فروتن
* دیده می‌شود که اصلاح‌طلبان دنباله‌رو غرب به طمع همکاری با غربی‌ها تلاش می‌کنند زیر میز رابطه کشورمان با شرق بزنند و برنامه‌های خود را به همین منظور روی تخریب همکاری‌های ایران با چین و روسیه متمرکز ساخته‌اند در حالی که گذشته نشان داد حل مشکلات از طریق اولویت رابطه با اروپا و آمریکا سرابی بیش نبوده است.
2003---0913
* اجرایی شدن توافق 25 ساله ایران و چین و سفر آقای رئیسی رئیس‌جمهور کشورمان به روسیه دست ایران را در کنار غنی‌سازی 60 درصد پر می‌کند بدون اینکه به کسی باج داده باشیم.
شهیدی
* تلاش زیادی از سوی اصلاح‌طلبان و ضد انقلاب داخل و خارج کشور برای
کم اثر نشان دادن سفر آقای رئیسی ریاست محترم جمهوری به روسیه صورت گرفته و می‌گیرد. از این مخالفت‌خوانی آنان می‌شود فهمید که گسترش همکاری‌های ایران با شرق و کمک به خنثی‌سازی تحریم‌ها از این طریق بیش از همه غرب و غرب‌گرایان را ناراحت می‌کند.
4817---0912
* خدا را شکر در وضعیتی هستیم که ایران هر تهدیدی را می‌تواند پاسخ بدهد. امروز عربده‌کشی‌هایی که رژیم صهیونیستی می‌کند به خاطر این است که قدرت هماوردی با ما را ندارد. اگر چنانچه ضربه ما فرود بیاید اسرائیلی در کار نخواهد بود.
عسگرخانی
* اصلاح‌طلبان پاسخ بدهند چگونه است که نه تحریم‌ها برداشته شده و نه به FATF پیوسته‌ایم اما صادرات کشور 40 درصد افزایش داشته است. فقط باید گفت با آدرس غلط دادن غرب‌زده‌های داخل کشور فرصت‌های زیادی را از دست داده‌ایم که باید در این دولت جبران شود.
7905---0911
* مشکلات اقتصادی کشور با بهره‌گیری از الگوی اقتصاد مقاومتی و دور زدن تحریم‌ها و نیز خنثی کردن آن‌ها حل شدنی است. بدون توجه به جنگ روانی دشمنان باید مذاکرات هسته‌ای را براساس منافع ملی پیش ببریم و معطل نتیجه نمانیم.
رئوفی‌نژاد
* با دیدن مستند «جانورگرسنه» درد ما مردم تازه شد. دولت آقای روحانی جفای بزرگی در حق ملت و کشور کرده است. مردم و خداوند هرگز از آنان نمی‌گذرند.
1011---0939
* در اخبار آمده بود که آمریکا از بیم موشک‌ها و افزایش فعالیت پهپادهای ایرانی به فکر استقرار سلاح‌های لیزری بر روی کشتی‌های خود در منطقه است. از قول ما بنویسید گذشت آن زمان که آمریکا ما را تهدید می‌کرد. امروز نوبت ما است که به دشمنان امر و نهی بکنیم.
4535---0912
* هشام ابوهواش، اسیر فلسطینی با 140 روز اعتصاب غذا رژیم صهیونیستی را تسلیم کرد. وقتی که یک اعتصاب غذا می‌تواند اسرائیل را به عقب‌نشینی وادارد دیگر یاوه‌گویی‌هایی مثل حمله به ایران غلط زیادی است.
2359---0919
* در مورد حمایت از فلسطین و فلسطینی‌های مظلوم قضاوت عقل این است که در این دنیای مدرن غیرانسانی‌ترین رفتار در حق یک ملت اتفاق افتاده و هنوز در جریان است چگونه می‌توان از مظلوم دفاع و حمایت نکرد؟
7996---0913
* افزایش حقوق حتی به صورت پلکانی برای کسانی که چندده میلیون حقوق می‌گیرند خلاف عدالت و ظلم به طبقات مستضعف است. باید حداقل برای چندسال افزایش حقوق آنها متوقف شود که تا حدودی به عدالت نزدیک شود.
دولابی
* براساس گزارش سازمان بهداشت جهانی سرانه تولید زباله در جهان در هر روز 300 گرم است در حالی که این رقم برای ایرانی‌ها بیش از 710 گرم و برای تهرانی‌ها تا 790 گرم اعلام شده است. یعنی 2/5 برابر متوسط جهانی زباله تولید می‌کنیم. آیا وقت آن نشده که در صدد اصلاح این وضعیت بربیاییم؟
9932---0917
* اداره بهداشت و اتحادیه نانوایان باید دستورالعملی درخصوص اندازه نمک در پخت نان نانوایی‌ها صادر کند و بر حسن انجام آن نظارت و کنترل داشته باشد. خیلی از بیماری‌ها مانند فشار خون و عوارض آن به شیوه مصرف نمک مربوط می‌شود.
9239---0922
* در سیاسی‌کاری دولتمردان قبل همین بس که مدت 8 سال تمام نتوانستند شعارهای انتخاباتی خود را عملی کنند و به‌دلیل سوءمدیریت سفره مردم هر روز کوچک‌تر شد و شگفتا که اکنون به جای عذرخواهی چهره طلبکار به خود گرفته‌اند و مشکلات را به پای نظام می‌نویسند!
9527---0917
* از اینکه عکس و تصویر مادر شهیدان فرجوانی را در روزنامه چاپ کرده بودید تشکر می‌کنم. بنده در سال 77 در این مرکز آموزشی که اشاره شده بود مشغول خدمت سربازی بودم. با این عکس یاد خاطرات گذشته برای من زنده شد. خداوند به همه مادران شهدا سلامتی کامل بدهد.
0363---0903
* در صفحه توئیتری عصر اندیشه خواندم همسر آتاتورک پدر کشف حجاب در ترکیه با اینکه تحصیلات دبیرستانی را در لندن و دانشگاه را در پاریس گذرانده بود ولی تا آخر عمر دست از حجاب خود برنداشت. متاسفانه رضاخان پهلوی اول با اینکه در این زمینه مقلد آتاتورک بود خانواده خود را مجبور به کشف حجاب در ایران کرد و شد آنچه که نباید می‌شد.
پورساعی
* جمع‌آوری معتادان متجاهر از سطح شهر برای اینکه چهره شهر تطهیر شود اقدامی ضروری و خوبی است ولی غیر از شهرداری دستگاه‌های دیگر مانند نیروی انتظامی، بهزیستی و استانداری و... هم باید پای کار بیایند تا طرح نتیجه بدهد.
2359---0912
* اگر در شهرهای محروم اشتغالزایی شود خانواده‌ها خودشان را اداره خواهند کرد و نیازی به دستگیری و کمک دیگران نخواهند داشت. بنابراین اولویت اول دولت و مسئولین باید ایجاد شغل برای افراد بیکار باشد.
2823---0914
* تجربه چندین ساله ثابت کرده در نقاط دور و نزدیک کشورمان استعدادهای قابل توجهی در عرصه ورزش وجود دارد که در صورت کشف و بها دادن به آنها می‌توان در مسیر افتخارآفرینی برای ورزش مملکت گام برداشت. مسئولین ورزش باید برای شکوفایی این استعدادها برنامه‌ریزی‌های مداوم و مدرن داشته باشند.
1937---0902
* نگهداری سگ که حیوانی نجس است در آپارتمان‌های مسکونی زیر پا گذاشتن حق‌الناس است. مضاف بر آن منشأ بسیاری از بیماری‌ها می‌باشد. باید خرید و فروش سگ غیرنگهبان ممنوع شده و به قوانین آپارتمان‌نشینی احترام گذاشته شود.
6263---0938
* امضاء الکترونیکی که در دفاتر خدمات دولتی برای ثبت شکایت از شهروندان متقاضی گرفته می‌شود در داخل یک فضای مستطیل شکل است که به‌دلیل وجود فضای خالی زیاد امکان جعل و کلاهبرداری فراهم است. این مشکل باید حل شود.
حسینی
* سایت دیوار هزینه آگهی‌های تبلیغاتی را از 25 هزار تومان به 40 هزار تومان افزایش داده با هر دستگاه و اداره‌ای تماس می‌گیرم و شکایت می‌کنم می‌گویند به آنها مربوط نمی‌شود. چه دستگاهی متولی رسیدگی به این‌گونه موارد است؟
7989---0902
* بعضی از مهاجرین افغان که به کشور ما پناه آورده‌اند وضعیت نگران‌کننده‌ای دارند. دولت و نهادهای حکومتی برنامه‌ای را برای سروسامان دادن این مظلومین به اجرا بگذارند و در صورت نیاز از مردم نیز کمک بگیرند.
طاهری‌نژاد
* تو را به خدا دولت جلوی گرانفروشی‌ها را بگیرد. لامپ 100 وات ساده‌ای را که هفته قبل 6 هزار تومان خریده بودم امروز 15 هزار تومان شده است.
2274---0921