kayhan.ir

کد خبر: ۲۳۴۶۸۰
تاریخ انتشار : ۲۷ دی ۱۴۰۰ - ۲۱:۲۲
بلومبرگ: زمستان سختی در انتظار بایدن است

فقط 4درصد آمریکایی‌ها معتقدند اوضاع کشورشان خیلی خوب است

 

نتایج نظرسنجی نشان داد که «جو بایدن» رئیس‌جمهور آمریکا همچنان با چالش‌های بی‌شماری از جمله افزایش شمار مبتلایان به کووید-19، تورم و بسیاری از موارد دیگر مواجه است. طبق این نظرسنجی فقط 4 درصد آمریکایی‌ها معتقدند اوضاع خیلی خوب است.
با گذشت نزدیک به یک سال از زمان ریاست جمهوری جو بایدن، او همچنان با چالش‌های بی‌شماری از جمله افزایش شمار مبتلایان به کووید-۱۹، تورم و بسیاری از موارد دیگر مواجه است و باعث می‌شود برخی از رای‌دهندگان به وی احساس خوش‌بینی کمتری داشته باشند.
نظرسنجی مشترک شبکه «سی‌بی‌اس» و موسسه «یو گو» نشان داد که در مجموع، تنها چهار درصد از آمریکایی‌ها معتقدند اوضاع «بسیار خوب» پیش می‌رود. در همین حال، شمار بیشتری از پاسخ دهندگان، حدود ۲۲ درصد، گفتند که همه چیز «تا حدودی خوب» پیش می‌رود. بر اساس این گزارش، ۳۹ درصد کسانی که در سال ۲۰۲۰ به بایدن رای دادند، به شدت او را تایید و ۴۱ درصد تا حدودی او را تایید می‌کنند. بر اساس این نظرسنجی، آمریکایی‌ها تقریباً در مورد اینکه بایدن در مدیریت بیماری کرونا به خوبی کار می‌کند یا خیر، اختلاف نظر دارند. ۵۱ درصد مدیریت را تایید نمی‌کنند، در حالیکه ۴۹ درصد شیوه مدیریت او را تایید می‌کنند.
سایر نظرسنجی‌های اخیر نیز نشان می‌دهد که بایدن در تلاش برای جلب رضایت اکثر رأی‌دهندگان است. نظرسنجی موسسه «کوئینیپیاک» که هفته گذشته منتشر شد نشان داد که محبوبیت بایدن تنها ۳۳ درصد است که کمتر از میزان محبوبیت ترامپ در همان مقطع ریاست جمهوری او بود. بر اساس یک نظرسنجی جدید دیگر که روز شنبه منتشر شد اکثر آمریکایی‌ها معتقدند دموکراسی در آمریکا در خطر از بین رفتن است.
به نوشته روزنامه «نیویورک پست»، فقط ۲۶ درصد از شرکت کنندگان در نظرسنجی موسسه «شوئن کوپرمن» گفتند که دموکراسی در آمریکا برای نسل‌های آینده تضمین می‌شود، در حالیکه ۵۱ درصد بر این باورند که دموکراسی در آمریکا در خطر انقراض قرار دارد.
از سوی دیگر، خبرگزاری بلومبرگ آمریکا در گزارشی نوشت که «جو بایدن» رئیس‌جمهور آمریکا با توجه به تورم چشمگیر، اوج گیری شیوع کرونا و بحران به وجود آمده در روابط با روسیه، با «زمستان بسیار بدی» مواجه خواهد بود. بر اساس گزارش این خبرگزاری، بایدن با ماموریت سختی در داخل و سیاست خارجی مواجه است. در این گزارش آمده است که بحران در شرق اروپا در حال افزایش بوده و مذاکرات با مسکو درباره موضوعات امنیتی در منطقه هیچ‌گونه نتیجه مهمی به همراه نداشته است. بلومبرگ در این گزارش مدعی شده است که مذاکرات با ایران درباره پرونده هسته‌ای‌اش نیز به نقطه بحرانی رسیده است.