kayhan.ir

کد خبر: ۲۳۴۶۵۳
تاریخ انتشار : ۲۷ دی ۱۴۰۰ - ۲۰:۱۶

وداع جامعه ورزش با معمار والیبال ایران

 

مراسم تشییع پیکر مدیر با سابقه و خوشنام ورزش ایران دیروز پیش از انتقال به بهشت زهرا در مجموعه ورزشی آزادی برگزار شد.
مراسم تشییع پیکر مرحوم محمدرضا یزدانی خرم رئیس‌پیشین فدراسیون‌های والیبال و کشتی ایران، دیروز دوشنبه در سالن والیبال مجموعه ورزشی آزادی برگزار شد.در ابتدای این مراسم که با حضور تعداد زیادی از اهالی ورزش و هم‌چنین برخی مسئولان وزارت ورزش و رئیسان فدراسیون‌های ورزشی و خانواده آن مرحوم برگزار شد، پس از قرائت کلام الله مجید، کلیپی از خدمات مرحوم یزدانی خرم به ورزش ایران پخش شد.
سپس رئیسان فدراسیون‌های والبیال و کشتی، رئیس‌کمیته المپیک، فرزند مرحوم یزدانی خرم، مصطفی کارخانه و پیمان اکبری درباره سجایای اخلاقی مرحوم یزدانی خرم و خدمات او به ورزش ایران صحبت کردند.علیرضا دبیر و محمدرضا داورزنی رئیسان فدراسیون کشتی و والیبال نیز به حاضران در این مراسم خوش آمد گفتند. سید رضا صالحی امیری، محمود خسروی وفا، محمدرضا داورزنی، علیرضا دبیر، محمد پولادگر، نصرالله سجادی، بهنام محمودی، محسن مهرعلیزاده، محمود افشار دوست، پیمان اکبری، حسین رضازاده، غلامرضا نوروزی، حمید استیلی، مهدی محمد نبی، سید حسن طباطبایی، کیکاووس سعیدی، مصطفی کارخانه، بهرام مشتاقی، محمد دلیریان، اسبقیان به همراه بسیاری دیگر از اهالی ورزش و جمعی از مردم، در مراسم تشییع مرحوم یزدانی خرم در مجموعه ورزشی آزادی حضور داشتند. پس از اهدای گل و قرائت فاتحه بر پیکر مرحوم یزدانی خرم که در وسط سالن والیبال قرار گرفته بود، مراسم نوحه سرایی برگزار شد و در ادامه حاضران بر پیکر مرحوم یزدانی خرم نماز میت خواندند. سپس پیکر آن مرحوم بر روی دستان اعضای تیم ملی والیبال نوجوانان و تعداد زیادی از حاضران به سمت مقبره شهید گمنام در کمپ تیم‌های ملی کشتی تشییع شد و از آنجا برای خاکسپاری به خانه ابدی در بهشت زهرا(س) منتقل شد.
مدیری که عمرش را وقف ورزش کرد
صالحی امیری رئیس‌کمیته ملی المپیک در این مراسم گفت: صحبت کردن درباره مرد با فضیلت و بزرگ ورزش ایران خیلی سخت است. من به همه جامعه ورزش و خانواده این مرد بزرگ تسلیت می‌گویم. او دائم به من تذکر می‌داد و می‌دانست علاقه قلبی به او دارم. پریروز زنگ زد گفت برای روز شهادت حضرت زهرا برنامه دارید گفتم نه. گفت می‌خواهیم مراسم بگیریم و از حاج آقا غفوری فرد تشکر کنیم. یزدانی خرم پدر ایران زمین و مرد شرافت و اخلاق و انسانیت بود. او با این سن انسان تشکیلاتی بود و موتلفه انسان بزرگی را از دست داد و نمی‌تواند کسی را جایگزین او کند.
رئیس‌کمیته المپیک گفت: هر چقدر فکر کردم این جمله به ذهنم آمد که ایران پدری را از دست داد و جامعه ورزش یک بزرگ را از دست داد. همه شهادت می‌دهیم که این مرد صالح بود و دیانت و فضیلت در روح او نهفته بود. در هفته آتی مراسمی را با حضور جامعه ورزش برگزار می‌کنیم و از این انسان با فضیلت قدردانی می‌کنیم. محمدرضا داورزنی رئیس‌فدراسیون والیبال هم در مراسم تشییع پیکر مرحوم یزدانی خرم گفت: به همه و به ویژه خود حاج آقا یزدانی خرم خوش آمد می‌گویم. صحبت درباره عزیزی که عمرش را صرف ورزش کرد خیلی سخت است. کارهایی را که ما در والیبال انجام می‌دهیم ادامه کارهای آن مرحوم است که نزدیک به ۳۰ سال پیش شروع کردند. بچه‌هایی که او را تشییع و به سالن آوردند نسل هشتم والیبال هستند. داورزنی ادامه داد: افتخارات والیبال کشور مرهون زحماتی است که ایشان نزدیک ۳۰ سال پیش شروع کردند. به خانواده و فرزندان ایشان، جامعه ورزش و ملت ایران تسلیت می‌گویم. چند وقت قبل به عیادتشان رفتم. در همان حال نیز دغدغه جوانان کشور و ورزش را داشتند. آرزو می‌کنم خداوند بزرگ همه زحمات ایشان را قبول کند و با اولیاء الله
محشور باشد.
قالیباف درگذشت یزدانی خرم را تسلیت گفت
رئیس‌مجلس شورای اسلامی در پیامی درگذشت یزدانی‌خرم رئیس‌پیشین فدراسیون‌های والیبال و کشتی ایران را تسلیت گفت.متن پیام تسلیت محمدباقر قالیباف رئیس‌مجلس شورای اسلامی به شرح زیر است:
بسم الله الرحمن الرحیم
انالله‌ وانا الیه راجعون
درگذشت پیشکسوت و مدیر باسابقه ورزش کشور آقای محمدرضا یزدانی‌خرم موجب تأسف و تأثر گردید. ایشان در سال‌های متمادی به عنوان خدمتگزاری صدیق با بهره‌مندی از منش‌های اخلاقی و سجایای پهلوانی و بهره‌گیری از تجارب و شیوه‌های مدیریتی روز دنیا، خدمات درخشانی در جهت توسعه رشته‌های ورزشی از خود بر جای گذاشت و تلاش‌های صادقانه آن مرحوم در بنیانگذاری والیبال نوین ایران، ایشان را به الگویی جاودانه در مدیریت ورزش کشور تبدیل کرد. ضمن عرض تسلیت به جامعه بزرگ ورزش کشور‌، دوستان و آشنایان و خانواده محترم، برای آن مرحوم رحمت‌واسعه و غفران‌الهی و برای بازماندگان صبر واجر از درگاه خداوند متعال مسئلت می‌نمایم.