kayhan.ir

کد خبر: ۲۳۴۶۰۰
تاریخ انتشار : ۲۶ دی ۱۴۰۰ - ۲۱:۴۹
نشنال اینترست خبر داد

آمریکا به بهانه مبارزه با داعش 35هزار حمله هوایی در عراق و سوریه انجام داد

مجله آمریکایی «نشنال اینترست» در گزارشی اعلام کرده که ائتلاف بین‌المللی به رهبری آمریکا ۳۵ هزار حمله هوایی را در عراق و سوریه به بهانه مبارزه با داعش و بین سال‌های ۲۰۱۴ تا سال ۲۰۲۰ انجام داده است.

آمریکا به بهانه مبارزه با تروریسم به کشورهای زیادی حمله کرده است. از سال 2011 که انقلاب‌های عربی به راه افتاد و در ادامه گروه تروریستی داعش اعلام موجودیت کرد، بسیاری معتقد بودند که این گروه توسط مراکز اطلاعاتی آمریکا، رژیم صهیونیستی و چند کشور غربی و عربی به راه افتاده و عده دیگری هم معتقد بودند که آمریکا دست‌کم به تقویت این گروه تروریستی کمک کرده است. در ادامه فعالیت‌های داعش بهانه‌ای برای حمله به سایر کشورها در اختیار آمریکا گذاشت!
ایسنا در این باره به نقل از مجله آمریکایی «نشنال اینترست» و طی گزارشی راجع به حملات آمریکایی و ائتلاف آمریکایی به عراق و سوریه به بهانه مبارزه با داعش، نوشته: «با وجود این‌که داعش پس از شکستش در عراق و سوریه دیگر تهدیدی جدی محسوب نمی‌شود، حملات هوایی آمریکا و ائتلاف به این دو کشور همچنان ادامه دارد...اگرچه با توجه به اطلاعات نیروی هوایی آمریکا، تعداد حملات هوایی طی سال‌های اخیر به طور قابل توجهی کاهش یافته است. ائتلاف در ماه نوامبر سال ۲۰۱۸، تعداد یک هزار و424 حمله هوایی و در اکتبر سال ۲۰۲۰ تنها ۱۴ حمله هوایی انجام داد.»
در ادامه این گزارش می‌خوانیم: «جنگنده‌های آمریکایی از مدل رپتور در عملیات شناسایی و هدفگیری فرماندهی مرکزی آمریکا مشارکت کردند و جنگنده اف22 هم در این حملات مورد استفاده قرار گرفته است... ائتلاف بین‌المللی و آمریکا در این مدت مجموعا ۳۵ هزار حمله هوایی در عراق و سوریه را به بهانه مبارزه با داعش بین سال‌های ۲۰۱۴ تا سال ۲۰۲۰ انجام دادند.»