kayhan.ir

کد خبر: ۲۳۴۵۱۶
تاریخ انتشار : ۲۵ دی ۱۴۰۰ - ۱۹:۴۵
رئیس‌ستاد مشترک ارتش اسرائیل هشدار داد

فرار نظامیان صهیونیست از یگان‌های نظامی به یگان‌های فنی!

 


مقام‌های ارشد نظامی رژیم صهیونیستی می‌گویند عدم تمایل جوانان صهیونیست برای حضور در یگان‌های رزمی افزایش یافته و این مسئله نگران‌کننده است.
در ادامه چالش‌های ارتش رژیم صهیونیستی این بار، «آویو کوخاوی» رئیس‌ستاد مشترک ارتش رژیم صهیونیستی از عدم تمایل نظامیان این رژیم برای خدمت در یگان‌های رزمی ابراز نارضایتی کرده است. به گزارش شبکه خبری المنار، وی طی سخنانی گفته تعداد زیادی از نظامیانی که باید دوره سربازی خود را سپری کنند،‌ ترجیح می‌دهند که در یگان‌های رزمی دوره سربازی خود را سپری نکنند و در یگان‌های فناوری این دوره را بگذرانند.
کوخاوی می‌گوید این موضوع سبب خواهد شد تا آمادگی ارتش این رژیم برای جنگ، مبارزه و فداکاری در مبارزه با دشمنان کاهش یافته و سبب می‌شود تا حجم یگان‌های رزمی کاهش یافته و «در توانایی ارتش اسرائیل برای انجام ماموریت‌های رزمی شکاف ایجاد شود».
شبکه ۱۲ رژیم صهیونیستی نیز در گزارشی نوشته «بسیاری از جوانان اسرائیلی برای اینکه مجبور به طی دوره سربازی خود در یگان‌های رزمی نشوند، وارد رشته‌های پزشکی می‌شوند تا بتوانند از خدمت در یگان‌های رزمی دوری کنند... بسیاری از نظرسنجی‌های اخیر نیز نشان می‌دهد که بسیاری از جوانان اسرائیلی، تمایلی برای سپری کردن دوره سربازی خود در یگان‌های رزمی ندارند و این موج با گذر زمان در حال افزایش است اما ارتش تلاش می‌کند تا جوانان را برای سپری کردن دوره سربازی خود در یگان‌های رزمی تشویق و ترغیب کند.»
چند روز پیش نیز رسانه‌های عبری خبر دادند که نظامیان رژیم صهیونیستی به اشتباه با یکدیگر درگیر شده‌اند که در نتیجه این درگیری، دو تن از تکاوران این رژیم به هلاکت رسیده‌اند. همچنین رسانه‌های عربی رژیم اسرائیل جمعه شب فاش کردند که گروه دیگری از نظامیان در یکی از پادگان‌ها به جان هم افتاده و به شدت کتک‌کاری کرده‌اند. شبکه خبری «کان» در این باره گزارش داده در این نزاع، سه نفر از نظامیان این رژیم زخمی شده و برای مداوا به بیمارستانی منطقه شده‌اند. بر اساس این گزارش، درگیری در بین دو گروهان از گردان 13
وابسته به تیپ جولانی در پادگان و پایگاه هوایی تزیلیم (جنوب فلسطین اشغالی)، «شدید و گسترده» بوده است.
خبر دیگر اینکه، رسانه‌های فلسطین جمعه شب از برگزاری راهپیمایی در مناطقی از نوار غزه در حمایت از فلسطینیان در اراضی اشغالی خبر دادند. وب سایت خبری «نیو پرس» در این باره اعلام کرده که ده‌ها تن از اهالی شهر رفح، واقع در جنوب نوار غزه (هم‌مرز با مصر) روز جمعه در حمایت از تظاهرات و اعتراضات فلسطینیان در اراضی اشغالی 1948 در «النقب»، راهپیمایی همبستگی برگزار کرده و اقدامات صهیونیست‌ها را محکوم کرده‌‌اند. تجمع مشابهی نیز در شهر «أم الفحم» در اراضی اشغالی 1948 نیز از سوی اهالی این شهر در حمایت از هم‌وطنانشان برگزار شده است. فلسطینیان ساکن منطقه النقب واقع در جنوب فلسطین اشغالی، از ابتدای هفته گذشته به اقدامات مقامات رژیم صهیونیستی در این منطقه از جمله افزایش شهرک‌های صهیونیست و غصب اراضی آنها اعتراض کرده و دست به تظاهرات زدند که با حمله نظامیان صهیونیست‌ها به خشونت
کشیده شد.