kayhan.ir

کد خبر: ۲۳۴۴۸۸
تاریخ انتشار : ۲۵ دی ۱۴۰۰ - ۲۰:۱۱

رونمایی چهار رمان نوجوان از نشر قدر ولایت(اخبار ادبی و هنری)

مؤسسه فرهنگی‌هنری قدر ولایت آیین رونمایی و نقد و بررسی چهار رمان‌ نوجوان خود را با موضوع تاریخ معاصر و زیست مؤمنانه برگزار می‌کند.


در این مراسم که با همکاری انتشارات قدر ولایت، مجمع ناشران انقلاب اسلامی و فروشگاه به‌نشر تهران برگزار می‌شود، کتاب‌های «تنور دوستی» و «چینی بندزن» به قلم زینب کریمی و «خبر مرگم» به قلم رویا سلیمی نقد و بررسی خواهند شد و «دیدار با قبیله مرگ» به قلم الهام امجدیان رونمایی خواهد شد.
«تنور دوستی» و «چینی بندزن» داستانی را درباره حجاب و تأثیر آن بر زندگی روایت می‌کند و در ابتدا، برای جا‌انداختن این مسئله در ذهن مخاطب خود، مقایسه‌‌ای بین شرایط زندگی زنان مسلمان در ایران با فرانسه انجام می‌‌دهد و به سیاست‌‌های دولت‌های اروپایی درخصوص جلوگیری از گسترش فرهنگ حجاب اشاره می‌کند.شخصیت اصلی «خبر مرگم» یک استاد تاریخ است که یک تیمسار ارتش شاهنشاهی او را می‌رباید و به‌عنوان زندانی، مباحث مهمی را در قالب بحث و گفت‌وگو با تیمسار مطرح می‌کند. بستر زمانی این رمان، دوران حکومت رضاخان پهلوی است.«دیدار با قبیله مرگ» ماجرای بچه‌های مدرسه کلام مهر است که در دیدار با قبیله مرگ، اتفاقات عجیبی برای آنها می‌افتد. این کتاب را می‌توان تجربه‌ای نو در سبک زندگی دانست که به مؤلفه‌های دوران نوجوانی در ایران در قالب رمان پرداخته است.
این مراسم با حضور مریم جمشیدی، جواد محقق، دکتر علی شجاعی صائین، یوسف قوجق، میثم رشیدی مهرآبادی و با معرفی تصویرگر نوجوان، علی عطایی، روز دوشنبه 27 دی ماه 1400 از ساعت 14 تا 16 در کتاب‌فروشی به‌نشر تهران برگزار خواهد شد.